achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

EU lanceert hijab make-over campagne: "Celebrate Diversity & Respect Hijab"

Ah, ja.

En dan heropenen we nu een discussie waar we nog minder zin in hebben dan in zwarte piet (die overigens best racistisch is). Het vraagstuk luidt:  is het dragen van een hoofddoek/hijab/burka vrijwillig of niet? Je komt uiteindelijk natuurlijk uit bij de vraag of vrije wil bestaat, en daar zijn wij echt te achterlijk voor dus dat bespreekt u maar lekker in de comments.

Maar de EU en Raad van Europa menen zichzelf wel intelligent genoeg voor het beantwoorden van die vraag, en sponsoren dus de onderstaande slide make-over campagne. De hashtag is #WECAN4HRS **en daar snapten we na een open tongbreuk nog niets van. Four horses? Four hours? For her? For human resources? Maar nee. HRS staat voor Human Rights Speech. Weer wat geleerd en de 'S' in HRS is alvast voor u voorgekauwd met een hele lijst aan hashtags en captions voor bij uw foto's; "Choose hashtags and messages to go with your images – mix and match between groups and images. All posts should have #WECAN4HRS so the impact of the campaign can be monitored". 

Inspirerend, zo'n grassroots beweging. Meer beeldmateriaal voor op uw socials na de breek!

In gebiedende wijs 'vragen' om respect. Werkt bijna altijd!

In gebiedende wijs 'vragen' om respect. Werkt bijna altijd!

Bouw Uw Vrouw!

Bouw Uw Vrouw!

Als jullie het zeggen dames

Als jullie het zeggen dames

Alweer gebiedend

Alweer gebiedend

"Hate is overrated". Dat, is waar

Tweet not found

The embedded tweet could not be found…

Tags: eu, hijab, campagne

Reaguursels

Dit wil je ook lezen

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.