achtergrond

Geenstijl

ingelogd als

lid

logout

word lid

nachtmodus

tip redactie

doneer

Moeilijke vraag. Liever studenten of prostituees in uw stad?

't Is een keuze

studentenhuis of sekswerkhuis

In studentenstad Leiden loopt het de spuigaten uit waar het de studentenkamerseks betreft. Niet omdat de studenten er zo rap en vaak van bil gaan maar omdat de studentenkamers 's zomers worden omgespoten tot hoerenkasten, wat dus helemaal niet schijnt te mogen. Daarom begint schoftenstad Leiden nu een War on sekswerk in studentenkamers. Alle pleziertjes moeten weg en niets leuks mag meer in een stad die tijdens de Duitse bezetting nog gezelliger was. En zeg nou zelf: brandend kaarslicht, prachtige sfeermuziek, de geur van wierook, een schoon matras en een fantastische, frisse dame die het eenieder helemaal naar de zin maakt, dat is toch een veel aangenamer beeld dan die studentensmeerboel vol bah en blegh, vol mannen- dan wel vrouwenvocht, vol zweet, vol sekslucht vol kots, vol kakkerlakken, vol verschaald bier, vol pus, vol schimmel, vol aangekoekte troep, vol knorren, vol pis, vol rotting, vol meur en vol nog meer kots. Dan is de keuze toch snel gemaakt? Amsterdam dacht lang de goede kant op maar in Leiden roept de burgemeester op 'alert te zijn op onder meer de plotse aanloop van veel mannen bij wooncomplexen'. Dat een der vrouwelijke studenten gewoon geniet van een bruisend seksleven is kennelijk niet eens een mogelijkheid.

Belangrijke website: de bonnetjes van Martin Bos

Bos, Martin Bos

plaatje van de bonnetjes van martin bos

Zoals CDA-midwit Bart van Horck het gisteren op X zei: het gaat eigenlijk nog steeds te weinig over het Zeeuwse Statenlid Martin Bos, die voor 10.000 euro aan bier, wijn, bitterballen, kaviaar, Wagyu-burgers etc. etc., ad nauseam, declareerde, en op de ontstane commotie reageerde vanuit een restaurant op Sardinië oh nee Sicilië, met een matige jij-bak over Hugo de Jonge. Maar gelukkig is er nu dankzij de Politieke Popcorncast de website 'De bonnetjes van Bos', met daarop alle bonnetjes van Martin Bos. Niet alleen een handig chronologisch overzicht, maar ook nog een verhelderende grafische representatie van alle drank & vreten die Martin Bos VAN ONZE BELASTINGCENTEN heeft betaald. Wij moeten zeggen: er is wel eens 10.000 euro belastinggeld aan dommere dingen besteed.

Patta-warmloopshirt Oranje volgens Volkskrant-redacteur gehaat om 'multiculturele boodschap'

Terwijl: het shirt is gewoon spuuglelijk

spuuglelijk patta warmloopshirt

Jezus Christus en godallemachtig en de heilige Oranje Leeuw erbij. Iedereen is superblij met Oranje en alle Oranjespelers mogen er zijn en worden gewaardeerd en de meest negatief besproken Nederlanders zijn Frenkie en Koeman en iedereen krijgt het rapportcijfer tien en de tenues zijn nu al legendarisch en vooral het uittenue is mooi en het volkslied leeft maar in De Volkskrant gaat het natuurlijk weer over de zwarte bladzijdes van dit Oranjefeest omdat er ook (3) mensen zijn die het Patta warmloopshirt niet zo mooi vinden 'haten vanwege de multiculturele filosofie achter het shirt'. De FILOSOFIE, die MULTICULTUREEL is, achter het SHIRT. Het WARMLOOPSHIRT. Dat is niet het eerste, niet het tweede en zelfs niet het derde shirt, dat is het WARMLOOPSHIRT. En dat mensen dat shirt dan haten vanwege de FILOSOFIE erachter. Scheer je weg Hassan Bahara, dat shirt is simpelweg spuuglelijk, spuuglelijker zelfs dan het thuistenue uit '88, dat iedereen en z'n Hollandse poepreet en/of spuugkop in '88 al spuuglelijk vond maar iconisch werd omdat het '88 was. En als Nederland in '26 wereldkampioen wordt, vindt iedereen zelfs dat spuuglelijke Patta warmloopshirt geweldig, hoe spuuglelijk het ook is.

BIZARRE VIDEO'S. Huiveringwekkend inkijkje in de psyche van Ismail, die 200x op zijn moeder instak en veel tijd verloor aan gamecasting

Bezuinigen op de ggz niet altijd even handig, deel 637373

Onaangenaam verhaal eerder vandaag over de 30-jarige Ismail Youyou, die zijn eigen moeder vermoordde en daar naar eigen zeggen meer dan 200 keer voor moest steken. Ismail woonde in een instelling, maar zou daar een begeleider hebben aangevallen, waarna hij een weekje naar huis (Groningen) moest. Zijn moeder, een imam die onder andere in een tbs-kliniek werkte, probeerde een andere plek voor hem te regelen, maar tevergeefs. Ismail had gedragsproblemen, en bleek ontzettend veel te gamen, en dat vervolgens als vlog online te plempen. Zijn YouTube-kanaal staat nog online en biedt (voor wie daar behoefte heeft) inzicht in hoe gek gek precies kan zijn. 

We zien Ismail bijvoorbeeld zwaaien met een gebroken fles, een maand of drie voor hij zijn moeder vermoordde. Het heeft er alle schijn van dat hij hier - maar ook tijdens andere opnames - vrij diep in een psychose zit.

Discours. Nieuwe (in Duitsland verboden) film "Citizen Vigilante" over wraakmoorden op verkrachtende migranten en gedogende rechters

Oh-oh, daadwerkelijke transgressie

Vooropgesteld: het is - zoals het een film van regisseur Duitse Uwe Boll betaamt - geen goede film. Sterker nog, het voelt naar goed gebruik bijna alsof het schrijfwerk opzettelijk te nadrukkelijk is, en voor de cinematografie hoeven we ook niet te kijken. Maar daar gaat het dus niet om. Waar het wel om gaat is dat dit de eerste film in decennia is die een dáádwerkelijk taboe doorbreekt, en daarmee voor de verandering eens geen fotonegatief van de werkelijke dader/slachtoffer-verdeling presenteert. Dat komt neer op: islamitische (immigranten) en andere uitheemse vervangers zijn de daders van seksueel (groeps)geweld, inheemse meisjes en vrouwen zijn de slachtoffers van seksueel (groeps)geweld, en inheemse rechters laten de daders er stelselmatig te makkelijk mee weg te komen.

En ja, dan, DAN, kopt de grootste publicatie in de filmindustrie, namelijk Variety, ineens: "‘Citizen Vigilante’ Review: Uwe Boll Does Armie Hammer No Favors With This Morally Bankrupt Thriller". Zo'n kop lijkt futiel, maar het is ons morele universum in het klein. En om exact die reden is de hele film dus verboden (!) in Duitsland.

En, moet echt even vermeld, hoofdrolspeler Armie Hammer is inderdaad niet de minste. Sterker nog, het was een echte A-lister voordat hij in 2021 werd beschuldigd van een hele reeks aan seksueel wangedrag en aanvullende ophef door zijn eigen appjes waarin hij beweert een kanibaal te zijn. Zijn grootste rol was die in 2017 als deuteragonist (look it up sweetie in Nederland spreken we Nederlands) naast superster Timothée Chalamet in hun homoseksuele zomerromance Call Me by Your Name. Maar goed, hij kreeg dus 5 jaar lang geen enkele rol meer en zei zelfs "f*cking reclames voor kattenvoer" te willen doen als hij daarmee weer aan de slag kon.

Maar in plaats van kattenvoer werd het VOER VOOR EXTREEMRECHTS en de tussenstand is nu: viraal op rechts Twitter, 91% op Rotten Tomatoes door honderden publieksleden, slechts 2 reviews door 'erkende critici' waarvan de inhoud zich laat raden, en regisseur Uwe Boll die zich tot Elon Musk wendt en zegt: "Everybody is watching Citizen Vigilante and it is exactly your movie. (...) It's the movie that goes against anybody in the film industry, and showing the crimes of migrants in Europe. And that we are in an existential crisis, exactly how you say it the whole time," en zo monoloogt hij nog wat verder - zie helemaal onderaan topic.

Afijn, daadwerkelijke transgressie. Was dat ooit niet de functie van kunst? Veel meer beeld na de breek.

De scène die voorafging aan de bovenstaande executie

Eus steunt cancelen journaliste die vindt dat Jeremy Doku niet bij geboorte kind hoefde te zijn

Welja

plaatje van eus boven zijn domme column

Hé maar het staat er echt, in de column van Özcan Akyol, over de Franse journaliste (Vrouw, V, in bezit van baarmoeder, red.) France Pierron, die op tv durfde te zeggen dat ze het onzin vindt dat Jeremy Doku het trainingskamp van het Belgische Elftal op het WK heeft verlaten om bij de geboorte van zijn kind te zijn. "Inmiddels is ze na de grote ophef op non-actief gesteld. De omroep heeft haar uitbarsting veroordeeld en zelf vindt ze bij nader inzien haar woorden ook ongelukkig uitgekozen. Dat lijkt me een goed signaal." Een goed signaal. Welja. Iemand geeft een mening, waarmee ze echt niemand kwaad doet, waar Jeremy Doku ook helemaal niet naar luistert, waar vrijwel iedereen het bovendien mee oneens is (of althans: waarvan vrijwel niemand durft te zeggen dat hij/zij het ermee eens is), en nu is ze op non-actief gesteld. En dat is dan: een goed signaal. Wat fijn zeg, dat er zulke mannen als Eus bestaan, die weten wat de vrouwtjes nodig hebben als ze een kind krijgen van een bekende voetballer, namelijk dat andere vrouwtjes daar geen mening over mogen geven. Een goed signaal.

Ismail 'voelde zich niet gehoord', stak ruim 200x op zijn moeder in

Wees geen Ismail!

Geen man is een eiland, je gehoord voelen is een mensenrecht, en als moeders al geen luisterend oor meer bieden, dan, tja, hè. De mama van de 30-jarige Ismail Y. was imam in een tbs-instelling, en we schrijven was, want zoonlief wilde haar heel graag iets vertellen, of haar ergens van overtuigen, maar ze wilde maar niet luisteren. En dus stak hij 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174, 175, 176, 177, 178, 179, 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 189, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 199, 200 keer op haar in, en daarna nog een paar keer, als we hem mogen geloven. Ietwat excessief, maar ook geen hele grote trendbreuk; eerder stak hij uit het niets in Groningen op een 47-jarige vrouw in. Afijn, niemand is perfect!
UPDATE: BIZARRE VIDEO'S. Huiveringwekkend inkijkje in de psyche van Ismail, die 200x op zijn moeder instak en veel tijd verloor aan gamecasting, comments hier dicht

Meer dan de HELFT van de jongvolwassenen komt moeilijk rond

Da's niet gering

daar gaan uw centjes

Welkom bij Het gaat niet zo lekker in Nederland, en wel hierom (titel wordt aan gewerkt, red.). Het gaat vandaag verrassend genoeg weer niet zo lekker in Nederland, en wel hierom: alles is onbetaalbaar maar niet betaalbaar en daarom zeggen steeds meer mensen dat alles onbetaalbaar maar niet betaalbaar is. En nu zegt het Nibud dat ook: Onder jongvolwassenen van 18 tot en met 30 jaar is het aandeel dat moeite heeft met rondkomen van 40 naar 54 procent gestegen. Dat krijg je als het in Nederland niet zo lekker gaat door onbetaalbare huurprijzen, onbetaalbare huizen en onbetaalbaar bier (zat in de aflevering van gisteren). Maar er zitten niet alleen de jongvolwassenen in dat schuitje, daar zitten gezelligerwijs veel meer mensen in: "Het aandeel huishoudens dat moeilijk rondkomt, is sinds 2024 gestegen van 32 naar 38 procent." Met huishoudens gaat het dus ook steeds minder lekker in Nederland, en wel hierom: "Voor veel huishoudens zijn stijgende uitgaven, hoge vaste lasten en een inkomen dat daarbij achterblijft, de reden dat zij moeite hebben met rondkomen." Goh wat gaat het weer lekker in Nederland. En daarom morgen gewoon weer een aflevering van Het gaat niet zo lekker in Nederland, en wel hierom (titel wordt aan gewerkt, red.). Hadden we trouwens al gezegd dat alles onbetaalbaar maar niet betaalbaar is? En dat steeds meer mensen dat zeggen?

CV-leugenares Nathalie van Berkel (D66) die geen staatssecretaris werd, doet weer aan WERK

ADEMWERK

Mooi nieuw voor iedereen die dacht dat Nathalie van Berkel, die door Alexander Pechtold bij D66 werd gesteund omdat ze een vrouw van kleur is, maar wel een vrouw van kleur die opklom tot bestuurder van een volkomen verrotte organisatie waar niks kunnen juist een pré is, loog over haar cv, eerst aanbleef als staatssecretaris, toen toch niet, toen aanbleef als Kamerlid, en toen toch niet, bij de pakken neer ging zitten: ze heeft een SUBSTACK. En wat voor een. Best of Matthijs (RIP, red.) is er niks bij. De vrouw die volgens D66 'nog wel een keer haar verhaal zou vertellen' heeft een blogpost geplaatst waarin ze uitlegt dat ze weer aan het werk is. "Sinds een poosje ben ik begonnen met ademwerk." U denkt misschien dat dat geen werk is, maar dat denkt u verkeerd. "Ademen als eerste levensbehoefte en als medicijn." Wacht even? Ademen? Een eerste levensbehoefte? Wat een inzicht! Nu wilt u misschien iets gemeens over mevrouw Van Berkel zeggen maar dat kan haar niks schelen. "Ik adem door de angst voor kritiek, gemene opmerkingen en berichten en hoon." Hoppa. "Diep in en met een grote zucht uit. Omdat we elkaar kunnen helpen met inzichten, met wijsheid en met steun. Omdat het tijd is om een stapje te zetten." Wat jammer dat deze vrouw geen staatssecretaris is geworden zeg.

Totale gek trekt 's nachts twee vrouwen van hun fiets in Utrecht, mishandelt ze, past 2x nekklem toe

Zoek, zoek

Bericht met enige urgentie uit Utrecht, want daar struint een vent rond die in het holst van de nacht in uitgestorven straatjes wacht tot er een vrouw langsfietst, haar van haar stalen ros sleurt, trakteert op een nekklem, en verstrekkend mishandelt. Twee keer, gebeurde dat in de nacht van donderdag op vrijdag, en het loont misschien de moeite om het niet op een derde aan te laten komen. Man heeft 'een breed hoofd en scheve tanden.' Verwijder hem uit het straatbeeld, svp.

Tip de redactie

Heb je informatie of een verhaal dat belangrijk is voor GeenStijl?
Laat het ons weten. Jouw tip kan het nieuws zijn.
Wil je een document meesturen? Mail het naar redactie@geenstijl.nl.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.

GeenStijl: Vlijmscherp en ongefilterd nieuws