Schisma! Gezeik binnen ProRail om stakende treinverkeersleiders
Ah nee wat erg, vandaag moet u met de auto

Bij ProRail en de NS kunnen ze een aantal dingen heel goed. 1. Zeuren om meer geld. 2. [nog nadenken over 2]. Nu staken de treinverkeersleiders weer, opgenaaid door FNV Spoor, waardoor u vandaag eens met reden drie uur te laat arriveert bij uw afspraak. Nu zijn de andere ProRail-medewerkers helemaal niet blij met die verkeersleiders: "De staking van treinverkeersleiders, die vandaag en komende week actievoeren, leidt tot scheve gezichten bij andere ProRail-medewerkers. Velen vinden dat de verkeersleiders al royaal worden betaald en dat de acties van FNV Spoor te ver gaan. Een vertrouwelijk rapport bevestigt dat de lonen bij ProRail meer dan marktconform zijn." Verkeersleiders willen 13 procent erbij en daar baalt iedereen van: VHS Railprofessionals ('in de nieuwe cao wordt er opnieuw genivelleerd ten gunste van deze groep'), CNV ('ze moeten er rekening mee houden dat treinverkeersleiders er los van de cao al behoorlijk geld bij kregen') en ProRail zelf ('Fijntjes wordt erop gewezen dat de bond begin juli nog het bod van ProRail accepteerde').
Toch rijden er vandaag en vrijdag geen treinen in de ochtend. Terwijl we echt nèt zo'n zin hadden om uren te laat aan te komen op het werk, stinkend naar patatje joppie, gepelde mandarijn en naadzweet van een of andere ongedouchte Flavio, de handen plakkend van de YoghoYogho, de knietjes gepijnigd van het staan en opborrelende astma omdat de 1.000 andere overbetalende in het halletje gepropte rupsforenzen hun ochtendverdriet hebben weggespoten met Axe Africa. Ahhhh, de trein, bestond er maar zoiets als een auto.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen


Eindelijk! Daar is ie weer! De Stationsbelevingsmonitor
Welk stadion vinden Nederlanders het aller- aller- allerleukst? Spoiler: niet Maarheeze

NS is overlastgevende asielzoekers spuugzat
Spoorclub zet seinen op rood


Prijs treinkaartje weer omhoog. Nu janken
Japan, wat hadden ze dan?!

Staking NS: Gansch het raderwerk draait door
Ochtendspits: valt mee

Ooooooo dan, treinkaartjes slechts 6% duurder
Misschien kunnen ze eerst ff Boyan Slat inhuren


NS en ProRail praten ons bij over de prestaties op het spoor in 5 plaatjes
Hoeven media dan ook geen persbericht meer over te tikken