Alexandra van Huffelen betaalt factuur niet, DigiD helpdesk onbereikbaar
Reageert ook niet op aanmaningen
Het is zwarte woensdag 1 maart. Honderduizenden Nederlanders proberen hun aangifte inkomstenbelasting in te dienen via DigiD. Overheid en ICT is nooit een winnende combinatie geweest dus het hele systeem gaat uiteraard plat, de telefonische helpdesks ook nog eens onbereikbaar. Vier maanden later is de oorzaak bekend en die zal u niet onbekend in de oren klinken: 'de storing ontstond door een combinatie van factoren, waaraan menselijke fouten ten grondslag lagen'. Een technische instelling stond verkeerd waardoor de verbindingen met DigiD onbedoeld werden 'gelimiteerd'. Dus iedereen en z'n oude moeder ging naar de DigiD-app waar helaas óók wat schortte aan de configuratie. Logius - de immer falende club van het ministerie van Binnenlandse Zaken verantwoordelijk voor zaken als DigiD - belooft beterschap, schrijft staatssecretaris Digitalisering Alexandra van Huffelen (D66) deze week aan de Tweede Kamer. Maar verderop in die brief staat nog iets anders: Van Huffelen betaalt haar rekeningen niet, wat de onbereikbaarheid van de helpdesks verklaart.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Feynman en/of Feiten – De lege stoel
2005 t/m 2019: Ongekend Onrecht, 2025: Kinderen nog niet terug
"Defensie negeert al jaren waarschuwingen over zwaktes ict-infrastructuur"
Dit krijg je dus als je je Macbook altijd maar dichtklapt in plaats van af en toe uitzet
Topambtenaren Belastingdienst niet vervolgd voor meineed over memo-Palmen
OM niet bepaald bloeddorstig
Baas belastinginspectie: Afschaffen die toeslagen!
Problemen houden niet op, niet vanzelf...