Nederlandse jeugd kan niet meer aftrekken
Omdat niemand het ze leert
Heeft Aad de Mos die rekenboeken soms geschreven? Kijk 577 min 183 is heel simpel: eerst 400, dan haal je de 10 naar rechts, 4 eroverheen, 6 onthouden, 23 over the box maakt 600, stiften, 390, 4 terughalen, optellen, dubbele check maakt 394. Wij snappen het ook niet meer mensen. Vijftig jaar totale gezelligheidisering van onze scholen heeft geleid tot dit soort rekenmethodes. Het Nederlandse onderwijs is stuk.
... Maar HUP leraren die het proberen te fiksen
Good busy Thijs
Maar ik leer het ze natuurlijk zo aan, want die andere manier slaat echt als een tang op een varken. pic.twitter.com/iJDNzZPiay
— Thijs Roovers (@thijsroovers) 10 januari 2019
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Feynman en/of Feiten – COP29 werd flop29
Hoeveel diplomaten zijn er nodig om een lampje te vervangen?
Inspectie van het Onderwijs inspecteert onderwijs niet
Dat is een ONVOLDOENDE
Feynman en/of Feiten – Betekenisvol Bètaonderwijs
Basisvaardigheden leer je pas echt in bètavakken
Feynman en/of Feiten – Reken er niet op
Taal, rekenen en burgerschap zijn de eerste stapjes naar veel grotere doelen
COLUMN. Dit gaat er fout in het onderwijs
Het is niet de overbelasting, stupid!
Feynman en/of Feiten – Natuurkunde uitgekleed
Exacte vakken maken plaats voor politieke ideologie
Nederlandse jeugd KAN NIET REKENEN
Komt mooi uit want ze kunnen ook niet lezen
Feynman en/of Feiten – Kunt u dit lezen?
Falend onderwijs speelt Wilders in de kaart