Zelf de deugdelijke Trouw valt het wokisme van dit museum op.
Briljant. Jordan Peterson maakt in 1 minuut korte metten met woke intersectionalisme
We voelen ons weer helemaal kreeft nu
Kijk. Dit filmpje verklaart waarom woke en intersectionaliteit zo’n aantrekkingskracht hebben op cognitieve dimlichtjes. Intersectionalisme is namelijk het projecteren van solidariteit op zwakkere individuen (of: individuen die als zwakker gezien worden). Binnen dat frame is het lucratief om jezelf als slachtoffer te positioneren omdat het je eigen minderheid (namelijk: jezelf) kan verheffen tot een categorie die een beschermde status nodig heeft. Maar in ons huidige systeem van liberale democratie wordt het individu al beschermd als de kleinst mogelijke minderheid en wat die intersectionalisten consequent fout doen is denken dat hun particuliere eigenschappen onderdeel uitmaken van een groep mensen met dezelfde particuliere eigenschappen (een groep *slachtoffers*, nota bene), die beschermd moet worden. Onderweg komen ze er langzaam achter dat zulke groepen niet bestaan omdat ieder individu uniek is - en dus al de bescherming geniet die de kleinste minderheid binnen de grondwet krijgt: individuele rechten en vrijheden. Nu hopen dat Peterson ook gelijk krijgt dat het intersectionalisme zichzelf onschadelijk maakt zodra de intersectionalisten hier zelf ook eindelijk achter komen - en liefst voordat ze eerst afrekenen met alle anderen, omdat wokies wel hun rechten en vrijheden opeisen maar de plichten steeds bij anderen leggen en agressief worden als die anderen niet doen wat zij verlangen. Maar goed, positief blijven: volgens deze theorie eet de retorisch defecte "revolutie" echt zijn eigen nonbinaire paarsharige kinderen op.
Museumtip: niet naar Arnhem gaan
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Queer Amsterdam kan niks, behalve subsidie slurpen
Er liggen wat bananenschillen in de wokebocht van Rainbow Road
Nu ook al WOKE: kinderspeelkleden
Het houdt niet meer op en het wordt alleen maar vervelender
Interview met historicus Martin Harlaar, de schrik van woke en gendergekkies
Historicus Martin Harlaar (Amsterdam, 1956) publiceerde Het gender-experiment. Hoe maakbaar is onze identiteit als M/V/X? en Ben ik wel woke genoeg? Een ontdekkingstocht door het land der Social Justice Warriors.
Dagvraag: Waarom is blackface een misdaad en drag kunst?
Jolande Withuis voor het woketribunaal van Tinkebell
Museum haalt vitrine "oude witte mannen" met Nobelprijs weg, maar 'is niet extreem woke'
Woke bestaat niet, het is juist goed, en dit is helemaal niet woke
#AmINext. Een Academische Sage over Hemel en Hel uit het Woud des Paters
Door de weledelgeleerde dokter professor ingenieur S. Bal-Oelek
EXAMENUITSLAG! De resultaten van de non-binaire pollfuck Hogeschool 010 zijn binnen
GeenStijl maakt school. Hógeschool!