Internet, cultuur en historie na de Woke Purge
Hier had uw vrije mening kunnen staan
Op deze receptenpagina had een recept voor kip tikka massala van een blanke kok kunnen staan. Op die zender had je een Britse comedyserie met grappen over bejaarden, zwarten en gehandicapten kunnen kijken. In dit gebouw had een buste van de naamgever van dit pand kunnen staan. Op dat plein had een standbeeld van een historisch figuur met een lange staat van dienst en een kort lijstje misstappen kunnen staan. In die LHGBTQI-bar zaten flikkers die elkaar nog mietje noemden. Op dit doosje tampons stond vroeger altijd een foto van een vrouw. Op deze health-website had zware kritiek op de gevaren van overgewicht kunnen staan. In deze bibliotheek kon je vroeger De Negerhut van Oom Tom lenen. Die bakker daar verkocht vroeger moorkoppen en jodenkoeken. Deze oorlogsgame kon je ooit opstarten zonder een startscherm te zien, met de disclaimer dat de makers tegen racisme zijn. Dit merk verkocht sportschoenen voordat ze met hun moraal gingen leuren, dat merk bezorgde online bestellingen zonder begeleidende boodschap over "inclusiviteit", op deze streamingdienst kon je muziek luisteren zonder doelgroep-playlists opgedrongen te krijgen en in dit wetenschappelijke tijdschrift werden onderzoeken op inhoud en niet op afzender, laat staan op uitkomst geselecteerd. Op deze dag had je een kinderfeest met een oude baas en zijn vrolijke knechten kunnen vieren. In die expositieruimte kon je nog wel eens tegen een politiek incorrecte cartoon aanlopen. In dat debatcentrum werd de islam regelmatig kritisch besproken. Bij demonstraties knielde vroeger helemaal niemand voor mensen met een andere huidskleur. En hier had uw advertentie kunnen staan.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Queer Amsterdam kan niks, behalve subsidie slurpen
Er liggen wat bananenschillen in de wokebocht van Rainbow Road
Nu ook al WOKE: kinderspeelkleden
Het houdt niet meer op en het wordt alleen maar vervelender
Interview met historicus Martin Harlaar, de schrik van woke en gendergekkies
Historicus Martin Harlaar (Amsterdam, 1956) publiceerde Het gender-experiment. Hoe maakbaar is onze identiteit als M/V/X? en Ben ik wel woke genoeg? Een ontdekkingstocht door het land der Social Justice Warriors.
Dagvraag: Waarom is blackface een misdaad en drag kunst?
Jolande Withuis voor het woketribunaal van Tinkebell
Museum haalt vitrine "oude witte mannen" met Nobelprijs weg, maar 'is niet extreem woke'
Woke bestaat niet, het is juist goed, en dit is helemaal niet woke
#AmINext. Een Academische Sage over Hemel en Hel uit het Woud des Paters
Door de weledelgeleerde dokter professor ingenieur S. Bal-Oelek
EXAMENUITSLAG! De resultaten van de non-binaire pollfuck Hogeschool 010 zijn binnen
GeenStijl maakt school. Hógeschool!