Megafaal ProRail en ministerie. Ondernemer vangt 26 miljoen voor 'waardeloze' grond
26 miljoen euro. Daar kun je 3.466.666 uur voor in Amsterdam parkeren.
"ProRail heeft ruim 18 miljoen euro betaaldvoor gronden langs het spoor, die de spoorbeheerder eerder voor vrijwel niets had kunnen krijgen." *bonkt hoofd tegen stationsnaambordje* "De grond was van NS Vastgoed, dat jarenlang van de percelen af wilde. NS Vastgoed bood het pakket in 2005 en in 2010 aan bij ProRail. Maar na een negatief advies van het ministerie van Verkeer en Waterstaat besloot de spoorbeheerder de percelen niet te kopen." *bonkt hoofd tegen incheckpoortje* "Een Rotterdamse vastgoedondernemer die de gronden daarna kreeg aangeboden, nam de grond daarna wél over van NS. Met zijn bedrijf RailSide kreeg hij 8 miljoen euro toevan de NS, met daarbij de verplichting de gronden te onderhouden." *bonkt hoofd tegen stiltecoupésticker* "Pas na lang onderhandelen ging de ondernemer akkoord met een koopsom van 18,1 miljoen euro, voor grond waar hij nooit één cent had betaald." *bonkt hoofd tegen railcateringkarretje* "ProRail zegt in een reactie dat het de gronden wilde overnemen, maar dat het ministerie van Verkeer dit blokkeerde. ,,Achteraf is het makkelijk praten’’, zegt ProRail-woordvoerder Jaap Eikelboom." *bonkt bonkt bonkt bonkerhard bonkend tegen spoorwergovergang*. Hele reconstructie DAARRR.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Schisma! Gezeik binnen ProRail om stakende treinverkeersleiders
Ah nee wat erg, vandaag moet u met de auto
Volkskrantredactie deed zelf enthousiast mee aan feitenvrije aanval op Jan van de Beek
Rectificatie van de rectificatie van de rectificatie
Staking NS: Gansch het raderwerk draait door
Ochtendspits: valt mee
Ooooooo dan, treinkaartjes slechts 6% duurder
Misschien kunnen ze eerst ff Boyan Slat inhuren
NS en ProRail praten ons bij over de prestaties op het spoor in 5 plaatjes
Hoeven media dan ook geen persbericht meer over te tikken
Behandel treinreizigers gewoon net zo asociaal als voetbalsupporters! EEN PAAR TIPS
Wij hebben de oplossing voor het geweld in de trein