Plaatje. Vrouw schrijft boek over wiskunde-onderwijs, snapt wiskunde niet
Ach joh maakt het uit
Is dit nou wat ze bedoelen met het dekoloniseren van de wiskunde? Bovenstaand plaatje (via) komt uit het boek Math-ish. Finding Creativity, Diversity, and Meaning in Mathematics. U denkt misschien: haha, een dom plaatje van iemand die niks van wiskunde snapt maar wel een heel boek volleutert over diversiteit, tot u de achterflap leest. "Dr. Jo Boaler is a professor of mathematics education at Stanford University." Nogmaals. Deze vrouw is hoogleraar op Stanford in wiskundeonderwijs. Stanford. Wiskunde. Onderwijs. De academische wereld is dus zo ingericht dat je op Stanford hoogleraar wiskundeonderwijs kunt worden en dit in een boek schrijft. Jo Boaler is bovendien medeontwerper van het controversiële nieuwe wiskundecurriculum in Californië. Nogmaals. Hoogleraar. Wiskunde. Onderwijs. En reken maar dat dit soort denken al lang is doorgedrongen tot het onderwijs in Nederland. Anders was FoutloosRekenen.nl geen reteslimme onderneming, maar gewoon een overheidswebsite. Zin in de toekomst!
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Inspectie van het Onderwijs inspecteert onderwijs niet
Dat is een ONVOLDOENDE
Feynman en/of Feiten – Betekenisvol Bètaonderwijs
Basisvaardigheden leer je pas echt in bètavakken
Feynman en/of Feiten – Reken er niet op
Taal, rekenen en burgerschap zijn de eerste stapjes naar veel grotere doelen
COLUMN. Dit gaat er fout in het onderwijs
Het is niet de overbelasting, stupid!
Feynman en/of Feiten – Natuurkunde uitgekleed
Exacte vakken maken plaats voor politieke ideologie
Nederlandse jeugd KAN NIET REKENEN
Komt mooi uit want ze kunnen ook niet lezen
Feynman en/of Feiten – Kunt u dit lezen?
Falend onderwijs speelt Wilders in de kaart
Lerarentekort stijgt. Nieuwe docenten vaak eerder van school dan leerlingen
Met alleen salaris komen we er niet
Feynman en/of Feiten – Altijd geslaagd
De vlag kan niet uit op het ministerie van Onderwijs