Kamer piswoest op NPO
Nieuw front geopend in de Talkshowoorlog
En zo hebben we onze eigen Pearl Harbor. Door de reclameblokken voor Op1 te schrappen heeft de NPO in de Grote Talkshowoorlog van 2020 een slag gewonnen, maar tevens de oorlog verloren. De Tweede Kamer nu namelijk piswoest op de hypocriete NPO. vvd'er Zohair El Yassini: "Die consequentie is dan ook voor hen. Als ze straks geld tekort komen, moeten ze niet hun handje ophouden. Dit vergeten we niet." CDA'er Harry van der Moolen: "Eerst zeg je dat je het niet met minder reclame kunt doen en nu gooi je misschien wel een miljoen van je eigen geld weg voor talkshowoorlog." D66'er Joost Sneller: "Frappant." SP'er Peter Kwint: "Ik verbaas me over deze stap." Gristenmevrouw Stieneke van der Graaf, over de stoere praat van NPO-akela Shula Rijxman om de reclameplannen opnieuw te bekijken: "Die opstelling is op zijn minst niet consequent." Oorlogscorrespondent Angela de Jong heeft nog niet gereageerd op deze brisante ontwikkelingen. Generaal Martin Bosma van de regeringsgezinde troepen komt later vandaag met een verklaring. Welke maatregelen de NPO gaat nemen is nog niet bekend. Later meer.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
QUIZ! Nieuwe talkshow Eva Jinek heet ...
Nee je raadt het niet, nee je raadt het niet
Op1-presentatrice Margje Fikse grijpt in bij Pieter Omtzigt: 'U praat heel veel inhoudelijk'
Had beter gewoon flauw kunnen vallen in de studio
Hé maar dit is leuk en vernieuwend: Rutger Bregman op de NPO over 'morele ambitie'
Maar nu: samen met een NPO-presentatrice (op de NPO)
Terugkijken. Geil loeder Heleen van Royen totaal afgepeigerd bij NPO door seks-toy Satisfyer
Verschrikkelijk. NPO drijft vrouwen tot het uiterste