Ah, er waren 44 minuten uit elkaar dus twee scènes op dezelfde locatie, waarvan 1 wél Het Laatste Avondmaal
Nou dat komt mooi uit, want dan ging dit betoog dus over het eerste segment.
De dame in kwestie op Instagram RT'de deze story (dus componeerde deze niet zelf)
![](https://blogfront-geenstijl.imgix.net/G_Tlk_MPH_Xc_AEPRIL_969a699ad8.jpg?w=555&auto=format&fit=max&q=70)
Het bovenstaande segment begon in de officiële livestream op 1:54:50 (helaas niet beschikbaar in NL, maar wel in Litouwen) en eindigde 40 seconden later. Daarvan valt natuurlijk onmogelijk vol te houden dat het iets anders verbeeldt dan Het Laatste Avondmaal, en dat doet dan ook niemand. Talloze betrokkenen verwezen ernaar als Het Laatste Avondmaal en de dame zelf RT'de op Instagram een story met de tekst: "Oh Yes! Oh Yes! The New Gay Testament!". Al RT'de ze later ook weer een story die haar ook bovenstaand omschreef als "Solar Goddess".
44 minuten later begon het onderstaande segment, dat ook op het moment zelf al door het officiële account beschreven én door alle live-commentatoren voorgelezen werd als een Grieks godenfeest. Al was het specifieke schilderij waarop het gebaseerd was - Jan van Bijlerts 'Het Feest van de Goden' - visueel wel geïnspireerd door Da Vinci's Het Laatste Avondmaal.
Officieel account op de dag zelf (26 juli) al over het tweede segment:
The interpretation of the Greek God Dionysus makes us aware of the absurdity of violence between human beings. #Paris2024 #OpeningCeremony pic.twitter.com/FBlQNNUmvV
— The Olympic Games (@Olympics) July 26, 2024
Op de #OpeningCeremony van #Paris2024 werd een tableau vivant (een levend schilderij) getoond van 'Het Feest van de Goden' van Jan van Bijlert uit 1635 (bewaard in het museum in Dijon). Apollo, de Zonnegod, is herkenbaar aan de stralenkrans, Bacchus aan de druiven op zijn hoofd. pic.twitter.com/gzLk1APOIy
— Walther Schoonenberg🎗️ (@WSchoonenberg) July 28, 2024
Dit zou god gewild hebben
Toegegeven: niet hetzelfde, wel wrang
Brazilian surfer João Chianca revealed in a now-deleted social media post that the Christ the Redeemer painting was banned from his surfboards by the Olympic authority. They pointed out that the “painting is not authorized at the Olympic Games because Christ is a religious… pic.twitter.com/CMGXRPmLzH
— Sachin Jose (@Sachinettiyil) July 28, 2024
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
![](https://blogfront-geenstijl.imgix.net/Geen_Stijl_Cafe_v0_1_1500_wide_4759b4c409.jpg?w=100&auto=format&fit=max&q=70)
![](https://blogfront-geenstijl.imgix.net/Screenshot_2024_07_28_at_11_31_19_992288c546.png?w=100&auto=format&fit=max&q=70)
![](https://blogfront-geenstijl.imgix.net/Screenshot_2024_07_27_at_09_26_02_e499bd6503.png?w=100&auto=format&fit=max&q=70)
Dit was wel echt goed aan de Olympische opening
Het is te vroeg om te zeggen of de Franse Revolutie een succes was, maar over het onderstaande segment durven we het al wel aan
![](https://blogfront-geenstijl.imgix.net/kirilla_gryaznov_le_cordon_bleu_paris_159edce7f1.jpg?w=100&auto=format&fit=max&q=70)
Man die dik tien jaar in Frankrijk woonde en werkte als chefkok biecht stomdronken op: ben eigenlijk Russische spion
Het plan was om de Olympische Spelen te 'destabiliseren'. Dat plan gaat: niet lukken
![](https://blogfront-geenstijl.imgix.net/Screenshot_2024_06_19_at_13_34_35_15b5973566.png?w=100&auto=format&fit=max&q=70)
Franse media: "Antisemitische groepsverkrachting van 12-jarig joods meisje te Parijs door 12, 13 en 14-jarige, verdachten voor rechter"
Ook zouden de verdachten het slachtoffer van 12 (twaalf, XII) tijdens het voorval hebben gefotografeerd en gedreigd hebben haar in brand te zetten door een aansteker naast haar wang te houden
![](https://blogfront-geenstijl.imgix.net/download_ad152f1df3.jpg?w=100&auto=format&fit=max&q=70)
Dit is de oplossing voor de Gazaoorlog
Dingen zijn niet moeilijk, mensen zijn moeilijk
![](https://blogfront-geenstijl.imgix.net/bb57185535_Schermafbeelding_2023-03-26_om_15.29.55.png?w=100&auto=format&fit=max&q=70)
Halen deze zes agenten het Achtuurjournaal?
Hoera. Daar is de zondagophef