FIJNSTOF - Amsterdam moet MINDER REMMEN!
Fijnstof in Randstad NIET door benzine/diesel. Remschijven Grote Boosdoenert
Hoera. Een beetje lucht voor amechtig hoestend Amsterdam. Die duizenden fijnstofdoden die volgens Sharon Dijksma een jaar eerder het leven laten, komen NIET door benzineslurpers en sjoemeldiesels die weldra VERBOTEN worden. Maar door remmen, banden en asfalt. Iedere keer dat u als automobilist (ook in een Tesla of Kia Niro) op het Amsterdamse wegennet afremt, sterft er een ijsbeertje, smelt een gletsjer en valt in Azië een plastic bekertje in de rivier.
Zeggen wij niet. Zegt duurzaamheidsdeskundoloog Martien Visser, aan de hand van een grafiekje van het gezaghebbende Planbureau voor de Leefomgeving, in een nogal schokkende staafdiagram. Niet de uitlaatpijp is de Grote Molenaar, maar Het Stoplicht en dat Setje Kwikfits van 200 euro icm dat chemisch afval dat we "wegdek" noemen.
En er wordt wat afgeremd in Amsterdam, De gemiddelde snelheid van een auto in de stad is maar 11 km per uur, want overal drukdruk met rolkoffers, bakfietsen en apestonede kutmillennials. Hebben we ook Een Eindoplossing, GeenStijl? Jazeker!
Remloze people movers op een magneet grid zijn vooralsnog een utopie. Dus per 2020 een ALGEHEEL BROMMER- EN SCOOTERVERBOD in de Grote Steden, en iedereen leeft nog lang en gelukkig.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
LIVE! Jodenjacht in Amsterdam: de rechtszaak tegen de Bengels uit het Buurthuis
De eerste vijf Jodenjagers staan terecht
MilieuCentraal blaast eigen onderzoek fijnstof houtkachels op
Enorme zwarte wolk boven Nederland +++ Humberto Tan vertelde NEPNIEUWS +++
Eerlijk verhaal niet eerlijk
Feynman en/of Feiten – Dit ooit weer
Terwijl wij Theo en joden herdenken, gingen "jongeren" herhalen