Elektrisch racen blijft een clownsport
Complete faalrace bewijst het
De Formule E. We zijn vooral blij dat dit elektrische broertje van de Formule 1 bestaat, omdat de F1 dan gewoon gefossiliseerde dino's kan verbranden en soms een Nederlander wint. Al was de overwinning van Nyck de Vries gisteren een lege huls. Hij rolde vooral als eerste over de finish omdat een groot deel van het veld met een lege batterij kwam te staan. Het was een Watt the fuck-slotronde waar de ene na de andere coureur werd gediskwalificeerd met een lege duracell. Waar deze klasse vooral bestaat om het imago van elektrisch rijden op te poetsen, blijft om onduidelijke redenen het grote nadeel van elektrisch rijden, range anxiety, **een belangrijk onderdeel van de wedstrijden. Combineer dat met geforceerde "attack modes", inspiratieloze betonnen circuits en relatief lage snelheden en het resulteert in deze onaantrekkelijke raceklasse die niet overtuigt. Vandaar dat grote merken als Audi en BMW alweer afhaken. Het zal ons niet verbazen als de wanstaltige vertoning van gisteren nog een paar autobouwers wegjaagt, want met deze clownsklasse brokkelt het imago van voltvoertuigen vooral af. En dat is jammer, want we moeten niet hebben dat dit elektrische geneuzel de Formule 1 bereikt.
Absoluut niet elektrisch: Oldtimers door Monaco
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
LIVE! Kwalificeren in Singapore
Scheiße poep plas
LIVE! Kwalificeren op Monza
Laat de leeuw niet in z'n hempie staan
LIVE. Racen met echte mannen op Goodwood
Raggen met onbetaalbare klassiekers
VERSTAPPEN WINT CHAOS GP ZANDVOORT
Hee leuk een nevenactiviteit
Kopen! Richard Burns' 1999 Subaru Impreza WRC
Richtprijs € 490.000 - € 590.000