Hiero. Emojankverhaal over Zwarte Piet
Hoi hier een bericht voor alle 16 miljoen Nederlanders die niet zwart zijn en die ook een cultuurtje hebben waar ze aan gehecht zijn! Het is okee om wit te zijn jongens. Het is okee om wat te voelen bij suikerbeesten en de racistische karikaturen die ze uitdelen. Het is okee om vertederd te zijn door dit verhaal van Gerard, de Piet van zeventig die het ook allemaal niet meer snapt, dat Nederland waar identitair huilgejank van inproductieve doch overgesubdieerde migrantengroepen de warme gezelligheid van een knapperend haardvuur met een zwik schoentjes (maatje <40) voorzien van wortels en een verlanglijst heeft doen verkillen tot de sfeer van een pakjesavond na een verkeerd gevallen grap over de ex van de ontvanger in een surprisegedicht. Het Nederland van vroegah, nog niet helemaal aangepast aan de nieuwe realiteit waarin tradities als het genitaal mutileren van kinderen een verrijking zijn, maar waar het uitdelen van pepernoten een doodzonde is. "Op 11 september krijgt hij eindelijk respons. Van intochtvoorzitter Bert Buizert. Met excuses. Buizert vertelt hem dat Zwarte Piet passé is, maar dat het intochtbestuur dit jaar nog met de hand over het hart strijkt. Gerard en zijn kleinzoon Dylan mogen nog één keer Zwarte Piet zijn: de allerlaatsten van Utrecht. Hij doet het wel. Nog één keer. Maar dat 30-jarig jubileum is 'm dus mooi door de neus geboord." Tissues en speculaas bij de hand? Mooi. Lezen hierrrrr.
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
"Journalist" twijfelt aan slachtoffer Rob Jetten
Marokkaanse met Franse naam op straat in twijfel getrokken
Neger-dropjesman is GEEN STIJL
Uit de oude dropjesdoos.
Nederland stuk. Zwarte Piet niet zwart
En u krijgt er kinderbesnijdenissen en offerfeesten voor terug.
Sinterklaas moest dood van extreemlinks
OM start onderzoek naar doodsbedreiger Michael van Zeijl
Stem Jenny Douwes voor Mediafriezin des Jahres
Sahbi's. Even een belangrijk pollfuckje. In Nederland hebben we een Vrouw in de Media-award omdat het in de rare wereld van de deugers zo schijnt te werken dat dingen beter worden als je er duizend prijsjes op plakt.