Dennis Honing - Zwarte Piet (1)
Dat negers stampij maken over zwarte piet kan ik nog wel hebben. Maar dat Marokkanen en Turken meeliften op die discussie, daar word ik echt kotsmisselijk van. Ik snap dat de verleiding groot is om je bij de succesvolle karavaan te voegen. Terwijl bijvoorbeeld het Marokkaanse activisme nooit verder is gekomen dan gestapootje spelen in supermarkten, krijgen de patat-panthers het daadwerkelijk voor elkaar om Zwarte Piet langzaamaan te verMichaelJacksoniseren. En dat is knap. De rancune van islamitisch Nederland is na het ter discussie stellen van zaken als halal slachten dermate geëscaleerd, dat ze in Zwarte Piet nu een mogelijkheid zien om de demonische autochtoon ook eindelijk iets af te kunnen pakken.
Om racisme kan het niet gaan, want dat hebben Turken en Marokkanen zelf uitgevonden. Beide groepen gebruiken nog altijd doodleuk hun equivalent voor het woord 'nigger': de mocro's slijten de negroïde medemens voor 'azi' en de Turken voor 'senci' (hoewel synoniem 'arap' ook nog altijd populair is).
Thuis komen met een neger zit er voor Turkse en Marokkaanse dames dan ook niet in. Hoewel de neger onder laatstgenoemde stiekem wel mag smaken. In het reportage deel 'zonder hoofddoek' van Mildret Roethof's 'Rauw en Puur' vertellen Marokkaanse meiden dat ze in elkaar worden geslagen door Marokkaanse jongens als met een neger worden gezien. Een meisje verklaart op 04:30 in deze video dat ondanks dat Marokkaanse jongens vriendschappelijk met negroïde jongens kunnen omgaan, er toch iets bij ze 'flipt' als ze Marokkaanse meiden met een neger zien. Nee, Marokkanen en Turken geven geen geen reet om die hele neger-zaak. Maar ze hebben dus een gedeelde vijand, en dat maakt dat de neger slechts 60 jaar nadat de slavernij in Jemen werd afgeschaft, weer 'bruikbaar' is voor de moslims.
Ik snap trouwens niet waarom zoveel moslims niet kunnen begrijpen hoe de moderne Nederlander zich toch weet te verzoenen met een blackface, terwijl zijzelf de lenigheid meester zijn om zich anno 2016 te verzoenen met een kinderneukende profeet. Dat terzijde.
Maar ook activistisch-negerije dient zich eens goed achter de oren te krabben. Ik bedoel, wat is de houdbaarheidsdatum van dat hele slaventrauma? Hoe kan het toch dat je bij het florerende Japan die hele kernbommen zou vergeten, terwijl 'de slavernij' inmiddels de godsdienst is geworden van booszwart Nederland? De Japanners zouden de Amerikanen een dergelijke lotsbepaling niet eens gunnen. Maar wij hebben negroïde lieden in ons midden van het vrijgevige type, die ons maar al te graag mogen herinneren aan de dag van eergisteren. Hoeveel fucking haat past er überhaupt nog onder die trauma-paraplu?
En dan is er het fenomeen waarbij de westerse neger zichzelf identificeert met de Egyptische dynastie, die bovendien volgens hen een negroïde dynastie zou zijn geweest. Dat zou dezelfde lariekoek zijn als dat bijvoorbeeld een armetierige Moldaviër, wonend in een krottenwijk ergens in Angola, gaat lopen dwepen met de Griekse beschaving. Maar goed, gun het kind zijn identiteit zullen we maar zeggen. Het ethische probleem van dat fenomeen is echter dat de oude Egyptenaren vervende slavendrijvers waren. Al die mooie gebouwen die dus zouden getuigen van de grootsheid des negers zijn eigenlijk gebouwd door ontelbare slaven. De negerslaaf bleek zelf een slavendrijver. Roomblank Nederland kan dus weer rustig slapen; die transatlantische slavenhandel was niets anders dan een gevalletje karma-is-een-kutwijf.
Toen de Europeaan arriveerde in Afrika was dit het toneel van de reeds geprofessionaliseerde en gestandaardiseerde slavernijpraktijken van de Arabieren. Het draaide al om de zwarte Afrikaan, en de handelsroutes lagen er ook al:
Doordat de Europese slavenhandel begon op de fundering van de Arabische slavenhandel, namen de Hollanders het Arabische woord voor 'ongelovige' over om er negers mee aan te gaan duiden. Daar komt kaffer vandaan: de zwarte Afrikaan was zo hard het slachtoffer van Arabische slavernij dat de Hollanders het islamitische jargon-woord voor 'ongelovige' aan zagen als het woord voor 'neger'. Later zouden we de negroïde volkeren in Zuid-Afrika aanduiden met de term 'kaffers', en zelfs tot op de dag van vandaag schelden de Surinaamse Indiërs de Surinaamse Creolen uit voor 'kafri'. Natuurlijk was de Trans-Atlantische slavernij van een enorme schaal, maar de Arabische slavenhandel begon maar liefst 7 eeuwen eerder dan die van Europa, en eindigde een eeuw later. Daarbij was niet alleen de Europese slavenhandel van een grote schaal, maar ook de Europese handel in kruiden en goederen uit het verre oosten werd groter en efficiënter dan ooit tevoren. De Europese maritieme wereldrijken hadden het hele wereldtoneel veranderd. En dus ook de omvang van alle denkbare takken van de handel.
De blanken hebben de slavernij dus niet uitgevonden. Wat ze wel hebben uitgevonden, is de vrijwillige afschaffing ervan. Noem een tweede volk dat vrijwillig haar eigen slaven uit de boeien liet komen. Booszwart Nederland is uiteindelijk niets anders dan het directe product van de blanke barmhartigheid, die hun voorouders vrijwillig emancipeerden. Zonder die stap in de geschiedenis van de vrije westerse wereld hadden Quinsy en Gikkels nog gebukt staan plukken op de katoenvelden. Het is niet de schuld van blank Nederland dat de tot slaaf gemaakte negroïde volkeren niet in staat waren om zich te verweren tegen volkeren die technisch verder waren dan zijzelf.
Heeft de blanke meer tijd gekregen van ons lieve Heer, om tot een beschaving te komen? Is er een blonde profeet tot ons gekomen die ons de geheimen toefluisterde van zeilschepen en de industriële revolutie? van mensenrechten en pluralisme? Ik ga me niet verontschuldigen voor het feit dat deze Afrikaanse volkeren zichzelf onvoldoende konden verweren. Ik ga mezelf niet verontschuldigen voor het feit dat negroïde stammen en volkeren elkaar aan de Europeanen verkochten. Sommige van van de negroïde activisten spreken zelfs over een immense schadevergoeding die aan ze betaald zou moeten worden. Een gigantische collectieve wajong-uitkering met terugwerkende kracht. Want dan betalen we voor de primitiviteit en dus de kwetsbaarheid van die volkeren, waardoor ze überhaupt gevangen en verhandeld konden worden.
We hebben het hier over volkeren die onderwerp van de slavernij werden in een wereld zonder mensenrechten, zonder VN en zonder internationaal gerechtshof. Een tijd van eten of gegeten worden. En ik ga me niet verontschuldigen voor het feit dat mijn voorouders gegeten hebben, en de voorouders van Quinsy en Gikkels gegeten werden. Het blanke volk heeft de zweep gehanteerd. Zeker. Maar datzelfde blanke volk trekt ook al een half millennium de beschavingskar die uiteindelijk uit zou monden in zaken zoals diezelfde organen die nu überhaupt kritisch kunnen zijn over Zwarte Piet. Blanke handen brachten inderdaad de striemen aan op de negroïde ruggen. Maar zijn de zachte lippen van Matthijs van Nieuwkerk die berouwvolle kusjes op deze striemen geeft dan minder blank?
Behalve de fictieve revolutie van de wietliedjes, is er helemaal nooit een daadwerkelijke negroïde revolutie geweest in de westerse wereld. Alleen neergeslagen slavenopstanden. De blanke heeft de neger uiteindelijk zelf steeds meer ruimte gegeven, die daarop door een Malcolm X en een Martin Luther King verzilverd kon worden met kritische geluiden. Welke negroïde revolutie heeft deze vrijheden afgedwongen? Het is de blanke geweest die zichzelf in een situatie gemanoeuvreerd heeft waarbij de neger hem een spiegel kon voorhouden, zoals Muhammed Ali deed:
Maar nog veel vaker zou de zwarte hem ordinair onder plassen:
OK, de eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat er op Haïti een slavenopstand heeft plaats gehad die het eiland onafhankelijk maakte. Maar diezelfde eerlijkheid voert ons naar het feit dat het eiland vervolgens de Fransen een onmetelijk bedrag moesten 'vergoeden', en het eiland bovendien bekend zou komen te staan als een van de armste en meest uitzichtloze krochten van het westelijk halfrond.
In de Zwarte Pieten-discussie gaat het aan twee kanten uiteindelijk om niets anders dan macht. De mens is een zoogdier, en is uiterst tribaal. Wij, de blanke roedel, zijn absoluut niet gediend van het feit dat de de negroïde roedel gromt naar onze traditie van het Sinterklaasfeest. We zijn hierdoor diep beledigd. De zwakkere negroïde roedel die gisteren nog aan de kettingen lag, mocht al blij zijn dat ze vrijelijk in onze tuin mochten vertoeven. En nu hebben ze ook nog het lef gehad in ons hondenhok te urineren. De negroïde roedel wil ook alleen maar macht. Zij vereren achter de schermen lekker het wrede oude Egypte. Voor hun macht moet dan weliswaar geboord worden in het harde gesteente van het verre verleden, toch weten ze voor zichzelf een plaatje te creëren van een tuin waar hun roedel ooit de baas was.
Rationeel is Zwarte Piet natuurlijk gewoon een etnisch persiflage uit een racistische tijd. Het is neerbuigend, al ervaren onze kinderen dat niet zo. Negroïde kinderen en volwassen worden voor Zwarte Piet uitgemaakt. Maar daar geeft de blanke roedel maar weinig om. Het debat is emotioneel en niet rationeel. Rationeel zijn alle blanke volwassenen opgegroeid met Zwarte Piet, die hen blij maakte als onderdeel van een geweldig kinderfeest. Wij, de blanke kinderen van gisteren, hebben Zwarte Piet nooit gezien als een onderdanige slaaf of de lelijke neger. Hij was een held. En dat maakt de kritiek moeilijk om direct te plaatsen. Maar daar geeft de negroïde roedel maar weinig om. Het debat is emotioneel en niet rationeel.