Goh. Belastingtelefoon geeft niets om uw vragen
Tuut, tuut. Welkom bij de belastingtelefoon, er volgt nu een keuzemenu, sluit af met een hekje. Kies 1 voor een empathische klantgerichte bevestiging van dat u hoe dan ook moet dokken. Kies 2 voor contact met therapeutische gemeenschap "De Katoenplantage" om te verwerken dat u tot eind juni voor de overheid werkt. Kies 3 voor een gesprek met Mikoti Lodewijks over het belang van subsidie voor moderne kunst op amandelmelk-basis. Kies 4 voor Hans Spekman die uitlegt dat het rechtvaardig is dat u meer dan de helft van de bruto marktwaarde van de dienst die u levert, onvrijwillig afdraagt aan de overheid. Kies 5 voor Jeroen Dijsselbloem die u alvast vertelt dat hij 'verbaasd was, verbaasd is en verbaasd blijft' over de volgende EU-naheffing van een miljard of wat. *#*. Het is nooit anders geweest, maar dit jaar is het zelfs slechter geworden. De Belastingtelefoon maakt dingen leuker noch makkelijker en scoort wat reaguurders op hun eindlijst voor gym hadden: een 4. Niet dat het iets uitmaakt, want een overheidsinstantie hoeft geen kwaliteit te leveren om z'n voortbestaan te garanderen. U dokt namelijk toch wel. Niet mee eens? Bel ze dan maar even, dat zal ze leren.