Social media blijkt corporate splijtzwam
Hoi Lijn van IBM, Dvora van KPN, Linda van Imtech en Daphne van AkzoNobel. Zorgen jullie er voor dat jullie niet al te frivool op jullie Hyves-profieltje staan? Daar kunnen jullie collegaatjes zich namelijk enorm aan ergeren. Corporate moet wel boring as hell blijven snapt u wel, het kan niet elke dag casual friday zijn. Denk ook even na wat het voor het bedrijf betekent als je hossend in een Skihut of in het oranje gekleed bij een concert van Oma Manders op de foto staat terwijl dat voor al je Facebook-vrinden zichtbaar is. Zoiets kan het bedrijf enorm schaden. Het handigste is het daarom dat er een "speciale aanvulling op de bedrijfscode" komt om het gebruik van smartphones aan banden te leggen (bijvoorbeeld door alle medewerkers een T-Mobile-abonnement te geven), twitteren tijdens het werk te Bart Ebischen en het gebruik van Facebook voor zowel corporate human rescource outbound dedicated customeractivities naar de mensen toe alswel voor privégebruik eerst in zestienvoud te overleggen met de Human Resource Manager (meestal een InHolland-hbo'er). Social media en 9 tot 5-systeemplafondloonslaven, we lossen het samen wel op. Misschien. Ooit.