Oh, het ligt aan de communicatie!
Kijk aan. Hadden wij het toch he-le-maal verkeerd begrepen. Wij dachten namelijk dat de problemen bij de invoering van de OV-chipkaart vooral te maken hebben met het feit dat een enkeltje een euro duurder is dan voorheen, en een tramretourtje keihard verdubbeld is van 2,40 euro naar 5 euro. Ook hadden we het vermoeden dat er niet geheel en al positief werd gereageerd door reizigers op de privacy-issues die de geregistreerde OV-chipkaart met zich mee brengt. Of het feit dat je, als je vergeet uit te checken, door de NS bestraft wordt met 20 euro afschrijving van je saldo. Is allemaal niet zo. Helemaal niet waar. Volgens Jeltje van Nieuwenhoven heeft het daar allemaal niets mee te maken. Welnee. Het ligt aan de COMMUNICATIE. Dáár schort het aan bij het GVB. Deze waanzinnige conclusie trekt ze uit een onderzoek dat staatssecretaris Huizinga heeft laten uitvoeren. Bij dezen hebben wij dé communicatietip voor het GVB: roep gewoon even heel hard tegen de reizigers "Jullie worden genaaid! Het OV wordt gewoon twee keer zo duur!" Duidelijker kan bijna niet.
Instant Update: Ze hebben meteen even 600 communicatiemedewerkerTs aangenomen bij het GVB.