Zomaar troep die te koop is in webwinkel van NRC
Nu de webstek van de NRC bijna verkozen is tot beste Europese nieuwssite van het interweps is de tijd rijp een blik te werpen op de ongelooflijke zooi die de 'krant' uit winstbejag aanprijst in de webshop. Het is namelijk ontzettend naargeestige troep en omdat niemand klikt op het kopje webwinkel prijzen wij het wel aan. Zoals deze witte fruitschaal van Frederik Roijé, die uit grachtengordeldédain de naam Metrobowl mag dragen. Voor 194 euro wisselt de deftige appelhouder van eigenaar (NRC-->klant) en dan heeft u een slecht gelijkend ding waar Amsterdam-Noord niet eens op staat, maar goed, daar wonen toch alleen maar PVV-tokkies en DENK-nitwitten.
En wat te denken van deze theepot? Alsof de kattenbakvulling van morgen niet genoeg dode boom is, kunt u de dode bomen in combinatie met een beetje heet water mooi in dit potje keramiek mikken. Hartstikke handig om het soezerige Belgengejengel van de NRC te overleven. De ontwerper is gedreven door de Japanse hang naar balans, dat ziet u direct: 35 eurootjes. Interesse naar de rest van de troep in de webwinkel van de NRC? Na de klik!
Kijk! U kunt dus ook vreten bestellen in de webwinkel van de NRC. Die gedistingeerde troep die u moet maken van Sam de Voogt is natuurlijk ook niet alles en dus kunt u laten bezorgen. Een soort Thuisbezorgd, maar dan van de multipurposeboys aan het Rokin. De helft van de biotroep is al voorgekookt en bovendien kunt u het meeste gewoon halen bij de Albert Heijn, maar wie echt een inspiratieloos wezen is (of simpelweg te lui is de handen uit de mouwen te steken) kan beginnen met het tellen van de zegeningen. Slechts 99 euro!
"Zeg, Diederik?"
- "Ja, Tinie?"
"Zullen we eens zonnepanelen nemen, Diederik? Lekker Jesse-keurmerkerig."
- "Goed idee Tinie, ik kijk even in de webshop van de NRC."
En wel godverdomme, ze hebben het ook nog! In plaats van die clichématige prutstukjes een beetje te pekelen neemt de krant een zonnepanelenpartner in de hand, je weet maar nooit waar het goed voor is. Diederik en Tinie zijn helemaal verkocht, 3.897 euro om de milieuput te dempen.
Maar natuurlijk, een wijnrek! Op z'n Zweeds zelf nog even de zes onderdelen in elkaar schroeven. Dan heeft u ook een ding dat als er 'WIJN' op had gestaan 8 euro bij de Action had gekost, alleen staat er geen 'WIJN' op en komt het van de NRC en dus is het 150 piek. Gratis advies: als er een gat valt omdat u geen geld meer in de oude sok heeft voor genoeg flessen wijn (overigens te koop in de webshop) kunt u altijd een tijdschrift in een gat proppen.
Als u klaar bent met de materiële ellende in de webwinkel kunt u altijd nog een reisje boeken, op naar een land waar alleen De Telegraaf en de Volkskrant in de schappen liggen omdat de NRC te schraal is. Een individuele fly-drive: alles is geregeld, alleen betaalt u net effe wat meer dan als u zelf wat moeite zou doen. Wel ont-zet-tend handig dat de krant reisjes in de aanbieding heeft. Lekker veel decadente oranje wijntjes naar binnen schuiven en onder de olijfboom keuvelen dat Thierry Baudet zo lekker flamboyant is, maar wel een flamboyante eikel. Portugal, Marokko, Italië; zat keuze voor mensen met rode broeken die op de gebaande paden willen blijven.
Pure voetbalcultuur deze foto, al is dat voor de NRC (sinds jaar en dag uitbater van het meest marginale sportkatern van de Nederlandse pers) een show ver van het elitaire bedje. Sport is voor paupers. Feyenoord, Ajax, bier. Wat er daarna is gebeurd? Dat is voer voor sociologen. 350 piek, maar dan heb je wel Hahnemuhle Baryta-papier. Er is nog veel meer afgrijselijk spul te krijgen in die webshop, denk aan koffie, boeken, tafelkleden en cursussen, maar haast u vooral niet. En geen dank voor de positieve recensies, NRC.