achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

Paarse broeken Heineken aan het kraanwater

hahahahahaeineken.png Nou, kom maar door met nog een dag Heinekengrappen, want het #twelftal imagobeheerders lijkt opnieuw een malle schwalbe te maken. De brouwer met het coole commerciële imago en de internationaal vermaarde marketingreputatie is kennelijk nog steeds zo van de leg van één slechte marketingdag wegens #YuriGate, dat er vandaag een groot advertorial-offensief in de Telebloid wordt gelanceerd. De kop hierboven is afkomstig van de voorpagina en in het bijbehorende artikel valt te lezen dat Heineken het vergelderde imago van z'n zuipkeet in Rio probeert te redden van het Holland Heineken Huis een verantwoord proeflokaal voor supercool kraanwater heeft gemaakt: "Onder het motto ’deze is van ons’ kan iedere bezoeker bij een biertje zelf een glas water tappen." Want kwaanwater in de kroeg moet weer cool worden. Kraanwater is het nieuwe graanwater. Na elk tweede pijpje een gemeentepilsje. De timing, inhoud & referentie naar Rio in dit bericht smaken onmiskenbaar naar het zweet van marketingwanhoop bij de anders zo ehm.. getapte paarse broeken van de pilsproducent. Maar helaas voor Heineken blijven ze bij de Telegraan gewoon nuchter, want voor een reactie laten ze enkel kroegbazen & tooghangers aan het woord die in eerlijk heldere oneliners afrekenen met het marketingplan. "Water is voor de vissen", en meer van zulke toogtirades. Sowieso. Weet je wie ook gratis gemeentepils naast het gerstenat wilde? Jesse Klaver. Tot zover het coole imago van kraanwater. *plop*

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.