Postbank = propagandamachine van Grijs I
Aan alle hardwerkende mannetjes met een gezonde potentie: 2008 gaat een toppie-joppie jaar worden. Jullie gaan er dan minstens 10 procent in salaris op vooruit, maar dan wel even eerst van baan veranderen. Verder graag onmiddellijk en met volle overgave uw vriendin bevruchten en daarna een datum prikken voor de bruiloft voor volgend jaar. Want daar is vrouwlieffie hard aan toe, zodat ze strakjes lekker kan uitbuiken, ver weg van de hectiek van de arbeidsmarkt. Een nieuwe oproep van gezinsminister Rouvoet die bidt en hoopt op meer jonge MILFS? Nee, het gaat hier om subtielere gezinspropaganda ten faveure van de sociaal-gristelijke gezagsdragers. Het reclamebureau van Grijs I heet dit keer de Postbank. Om precies te zijn, volgens het pas opgezette Postbank Economisch Bureau (PEB) ontkomen we niet aan een keiharde sociaal-economische wet: hoe meer geld we verdienen door de aantrekkende economie, des te meer zin krijgen we in babys en bruiloften. Oftewel, het huisje-boompje-beestje-model gaat het he-le-maal worden in 2008! Tot zover de kracht van De Postbank. Groarrr!