Mediawaakhond keft naar DWDD-winkel
De Wereld Draait Buiten, een festival waarop DWDD tafelheren / -dames muziek maken op het DWDD terrein te Amsterdam (meer info en kaarten: zie DWDD). De Wereld Draait Door Pop-Up Musea, waar DWDD tafelheren / -dames hun favoriete kunstwerken tentoonstellen voor het grote publiek (meer info en kaarten: zie DWDD). De Wereld Draait Door Recordings, een cd / avondvullend programma in Paradiso met huisbands uit DWDD. De Wereld Draait Door FilmMarathon, een driedaags event met alleen maar films waarin Halina Reijn figureerde in de repeat. Ja, bij DWDD weten ze wel hoe je een formatje moet uitmelken! Wist u trouwens dat ze daar maar liefst VIER medewerkers vrijgemaakt hebben om al deze initiatiefjes te realiseren? Zodat Nederland zich 365 dagen per jaar op eigen kosten kan onderdompelen in die heerlijke DWDD beleving met DWDD mensen en een DWDD manier van doen. Wel geinig dat uitgerekend het geflopte DWDD Pop-Up Restaurant nu gezeik oplevert. In die zaak was het eten goorder dan goor, zowel recensenten als bezoekers gingen over hun nek en na twee dagen kon de tent dan ook sluiten. Maar ja, toen wàs er al uitgebreid reclame voor gemaakt in (tadááá:) DWDD, en dat MAG dus niet aldus Het Commissariaat voor de Media. Die zat DWDD al eerder op de hielen en het is ons dan ook een raadsel waarom ze nu pas optreden tegen deze opzichtige NPO reclamezuil. Zeker nu Matthijs van NPO3 is verhuisd naar RTL1 en met nòg meer enthousiasme tal van boekjes, films en colleges in de uitverkoop gooit lijkt het ons een mooi moment deze publieke marketingboy een halt toe te roepen. Juich overigens niet te vroeg: de VARA krijgt geen boete maar slechts 'verscherpt toezicht', wat dat dan ook moge betekenen. Nou ja het is een beginnetje misschien. Meer over deze kwestie vanavond niet in DWDD.