Verzekeraar wint PaarseBroek-award 2015
05:00 - Algemeen Dagblad: 'Meeste skiërs gaan onvoorbereid op wintersport'.
05:43 - ANP 'Mediawatch' neemt bericht AD over.
06:27 - Persbericht van Zilveren Kruis in de stijlloze inbox.
06:45 - ANP maakt er algemeen bericht in categorie 'binnenland' van.
06:55 - Telegraaf: Helft wintersporters onvoorbereid aan de slag
07:18 - Zilveren Kruis gooit er ook nog een APS (ANP Pers Support = persbericht tussen nieuwsfeed) overheen.
07:39 - NU.nl: Helft wintersporters onvoorbereid op vakantie
08:55 - NOS: Meer dan helft wintersporters onvoorbereid op vakantie.
12:06 - Radio 1 NOS-journaal belt met skilerares (vanaf 06:50)
De champagne kan los bij de afdeling Paarse Broeken van verzekeraar Zilveren Kruis, het is hen gelukt om met een 'onderzoek' over de voorbereiding van wintersporters van TNS NIPO dik te scoren in de media. Uit het 'onderzoek' blijkt, u verwacht het niet, dat wintersporters zich maar slecht voorbereiden op hun skivakantie. Gelukkig heeft Zilveren Kruis een of andere bullshit-app laten bouwen, dan krijgt u nog een beetje het gevoel van interactie voordat u zich een verzekering aan laat naaien. De grote vraag is nu: laten al die redacties zich gewoon netjes betalen voor het plaatsen van deze advertorial of zitten ze hier gratis reclame te maken? Of heeft alleen het AD wat kunnen verdienen en de rest niet? In ieder geval wint de verzekeraar en Het PR Bureau. Felicidados met de PaarseBroek-award 2015, met speciale dank aan alle copy-pastende typgeiten van Nederland.