Weddenschap: Overleeft Mansveld ProRaildebat?
Er werd vanochtend even een compleet riool middels een industriële ventilator tegen staatssecretaris Wilma Mansveld aan geblazen. Ze liegt door te stellen dat haar inzage in documenten die de chaos bij ProRail bevestigen 'summier' is. Of ze is gewoon zo incapabel dat ze echt niet door heeft dat ProRail er een wanstaltige boekhouding op nahoudt, op het misdadige af. Straks daarover een debat. Er is voorafgaand aan het debat een besloten sessie geweest waarbij Gerard Sanderink van Strukton volgens onze bronnen is leeggelopen over Mansvelds totale tekortkomingen. Er draaiden geen camera's bij dat voorgesprek, uit protectie van het imago van Mansveld. Dat faalt, want er zitten wel twitteraars. Wij schatten de kans dat Wilma Mansveld het debat van vanmiddag niet gaat overleven ongeveer negentig procent. We hebben de uitzwaaispandoeken al klaar liggen, in ieder geval. Op de GeenStijl-redactie hangt al een groot bord waarop iedereen zijn favoriete opvolger (m/v) heeft geplakt. Achter de schermen wordt gewerkt aan een wachtgeld-0-meter. En in de wandelgangen klinken geruchten dat bij de Telegraaf alleen nog getwijfeld wordt aan de kop die boven het artikel moet. "Mansveld ontspoort op ProRail-dossier" en "Mansveld bereikt eindstation" zijn de meest kansrijke kandidaten. Volg So You Think You Can Motie van Wantrouwen op NPOlitiek of via de livestream van de Tweede Kamer zelf. En dan nu de uitsmijtpun: Wilma Mansveld, dat wordt opstappen... MAAR NIET OP EEN TREIN, HAHAHA!
'Dingen worden verdraaid.' Zegt Strukton. Keihard over I&M. #ProRail
— Jeroen Stans (@JeroenStans) September 29, 2015
Directeur #Strukton over relatie met staat: niets gaat zoals je denkt dat het moet gaan #Hoorzitting
— Ron Kragten (@ronkragten) September 29, 2015
Directeur #Strukton over relatie met staat: niets gaat zoals je denkt dat het moet gaan #Hoorzitting
— Ron Kragten (@ronkragten) September 29, 2015
Directeur #Strukton: Alle dossiers met problemen komen op bord #Mansveld. Minister is totaal onzichtbaar zie ook geen enkele hulp van haar.
— Ron Kragten (@ronkragten) September 29, 2015
Directie #Strukton: Er wordt structureel te weinig spoor vernieuwd. 60 km per jaar terwijl dubbele nodig is.#hoorzitting
— Ron Kragten (@ronkragten) September 29, 2015
Oh wow. Volgens Strukton de helft van de vragen die door de TK aan Mansveld zijn gesteld 'niet juist' beantwoord. #ProRail
— Jeroen Stans (@JeroenStans) September 29, 2015