achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

KoningsliedFittie: NOS liegt of VARA zuigt

Geldhoeren zijn ze bij de VARA en DWDD, aldus de NOS. Uit een wob van de NOS zou blijken dat er promotietijd was ingekocht bij DWDD om het Koningslied anaal in te brengen in Nederland. Jup. Dat kan gewoon. DWDD heeft geen kritische, professionele redactie, maar een inhalig salesteam als dit waar is. In de Snijtafel werd DWDD al eens genadeloos gefileerd als opportunistische Tell Sell reclameshow, dus het best mogelijk. Kijk eens hoe het pluggen van het Koningslied voor al dat geld geraffineerd werd uitgesmeerd over meerdere uitzendingen. Als je genoeg geld neerlegt, gaan Matthijs van Nieuwkerk en DWDD zelfs met hun reet omhoog liggen om uitermate amateuristische propaganda voor een hedonistisch koningshuis te verspreiden, schijnbaar. Hoeveel geld? Dat was zwartgemaakt in de documenten, want "bedrijfsgevoelige informatie". Dan was het dus echt schandalig veel. Maar nu komt het: volgens hoofd agitprop DWDD Dieuwke Wynia praat de NOS bullshit. Zonder enkele wederhoor te plegen. Ai. Wie liegt er nu: de NOS of DWDD? Bovendien, als DWDDieuwke Wynia gelijk heeft, dan heeft Matthijs van Nieuwkerk dus gratis reclame zitten maken voor dat belachelijke koningslied. We weten niet wat erger is. Wat we wel weten, is dat de NOS al sinds de oprichting kritiekloos campagne voert voor het koningshuis. Bruiloften, begrafenissen, koningsdagen, zonder moeite. En daar ook extra geld voor kreeg. Briljant dit. NOS versus VARA, dit is de beste mediafittie van dit jaar.
UITSLUITSEL! Uiteraard komt het commerciële RTL met het harde feitelijke nieuws: DWDD en Radio2 hebben GRATIS EN OM NIET meegewerkt aan de propaganda rondom het Koningslied.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.