word lid

nachtmodus

tip redactie

Persbericht. Leefbaar Rotterdam steunt GeenPeil

crowdfunding-banner534.gif PERSBERICHT Fractie Leefbaar Rotterdam Rotterdam, 7 september 2015 Leefbaar Rotterdam steunt de handtekeningactie van GeenPeil voor een EU-referendum. In de aankomende week gaat de partij de straat op om zoveel mogelijk steunverklaringen te verzamelen. “Democratie krijg je niet cadeau, maar moet je met hand en tand verdedigen”, aldus Leefbaar-raadslid Ronald Buijt. Den Haag negeert burger Aanleiding voor de actie is het associatieverdrag tussen de EU en de Oekraïne. Met dat verdrag spreken beiden af dat de EU de Oekraïne politiek en financieel zal steunen en de Oekraïne op haar beurt de Europese normen invoert. Dit terwijl de burger niets is gevraagd. Leefbaar Rotterdam vindt dit onacceptabel en steunt daarom GeenPeil in haar strijd voor een referendum over dit verdrag. De straat op Om zo’n referendum te realiseren zijn 300.000 handtekeningen nodig. In de aankomende week gaat Leefbaar Rotterdam de straat op om daaraan bij te dragen. Buijt: “We gaan elke dag van ‘s morgens tot ‘s avonds op pad, op zoek naar zoveel mogelijk steunverklaringen. Het benodigde aantal is fors, maar we gaan de poging wagen om een aardige bijdrage te leveren. We zitten bijna op de helft. Het is dus heel belangrijk dat er nog veel actie ondernomen wordt!” Burgerplicht Buijt noemt het tekenen van de referendumaanvraag een burgerplicht. “Of je nu voor of tegen Europa bent, feit is dat Den Haag sinds jaar en dag alle macht toe-eigent en de burger over de meest belangrijke zaken niet raadpleegt. Met het steunen van deze actie tekenen wij verzet aan. Het wordt tijd dat Den Haag en Brussel naar ons gaan luisteren! Maar dat gaat niet vanzelf. Pim Fortuyn zei al: ‘Het is niet een kwestie van u vraagt en wij draaien. Wie verandering in dit land wil, zal in beweging moeten komen.’ Ik roep daarom iedereen op om de referendumaanvraag te tekenen via www.geenpeil.nl.” Alle locaties voor de Leefbaar GeenPeil-acties staan in hun agenda. Naschrift GeenPeil HQ: Awesome! De grootste partij van Neerlands enige echte stad steunt GeenPeil. Niet alleen in woord, maar ook in daad. Fantastisch, dames en heren Leefbaar, enorm bedankt en veel succes.