Sportdrankje gebruikt maan als reclamebord
Terwijl de meeste westerse marketinggoeroes nog out of the box proberen te denken, denken de Japanse paarse broeken inmiddels out of the earth. Sportdrankfabrikant Pokari Sweat gaat een speciaal gefabriceerd Pokari Sweat-blikje op de maan zetten, met daarin op titanium gelaserde dromen van Japanners en hun drank in poedervorm. Over dertig jaar moeten astronauten naar de maan vliegen om het blikje te openen en de dromen van nu voor te lezen, terwijl ze het poeder aanmaken met water en opdrinken. Epische reclamestunt, als dat lukt. Om dit voor elkaar te krijgen, heeft Pokari Sweat de hulp ingeroepen van Astrobotic Technology Inc, een Amerikaans bedrijf dat meedoet met Googles Lunar X Prize. Dat is een prijs van 20 miljoen dollar voor het bedrijf dat als eerste particulier een rover op de maan zet. Kortom, Pokari Sweat zou het zo maar voor elkaar kunnen krijgen: onze maan gebruiken als een reclamebord. Volg het project Lunar Dream hierrr en bedenk elke keer als u naar de maan kijkt: jup, dat is nu ook al een commercieel project.