BREKEND! DE BIJENKORF KRIJGT PREMIUM EXPERIENCE GOUDEN PIETEN!
Blaast den Batavenbazuin! Ze smelten de Pietjes! Bijenkorf heeft in het kader van maatschappelijke onrust nieuwe strategie dit jaar gekozen voor gouden pieten in plaats van zwarte pieten. Die passen beter bij de Premium Experience van luxe en welvaart die de al jaren dalende omzet- en winstcijfers presenterende Bijenkorf wil uitstralen. Ja, mensen. De kruidnoten liggen in de winkel, dan mag de Zwarte Piet-discussie ook weer. Voor we het weten is 5 december weer geweest en alle ophef weer voorbij. Hoe langer we er van kunnen genieten, hoe beter. Sowieso, Gouden Pieten, dan is Wilhelmus van Oranje-Nassau dus voor niks gestorven. Dan hebben we Brielle voor niks heroverd op de Spanjaarden. Dan was de campagne van Frederik Hendrik van Oranje begin 17e eeuw voor niks geweest. Waarom zou Leiden ontzet zijn als men had geweten dat er in 2015 Gouden Pieten zouden komen? Wie zou onderduikers in huis hebben genomen en in het verzet zijn gegaan als men had beseft dat het allemaal voor niks was geweest, want Premium Experience Gouden Pieten in de Bijenkorf. Nederland is Nederland niet meer. Haal de vlag maar binnen. De strijd is verloren. De Hollandse traditie teloor gegaan. Als Sinterklaas hoort dat de bekendste winkelketen van Nederland tegenwoordig Premium Experience Golden Pieten heeft, draait hij zich om in zijn graf.
Update: Anti-Pieten alsnog boos op Bijenkorf.