achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

Meer tips @tofikdibi voor mediageile knuffelmoslims

jaaahknuffelluuuuuuh.jpg Tofik Dibi schreef een handleiding hoe je als mediageile knuffelmoslim een geile knuffelmoslim kunt worden in de media. Hartstikke handig. Want van wie kun je het beter leren, dan van de meester zelf? Wij vroegen Tofik of hij nog meer tips heeft. Die heeft hij: Sluit je aan bij een club, maar kies voor jezelf Als je mediageil bent en de nationale knuffelmoslim wilt zijn, is het aan te raden eerst knuffelmoslim van een club te worden. Daar wordt je vooruit geschoven om over typische knuffelonderwerpen te spreken en zo bouw je gestaag een mediageile naam op. Gebruik daarvoor - net als ik - alle trucs uit de gisteren door mij geschreven handleiding. Maar vergeet een ding niet: het gaat om jou, niet om de club. Zodra je mediageile naam eenmaal gevestigd is, kun je dus met een gerust hart collega's afvallen. Verzin voor de leider van je club bijvoorbeeld iets gênants met een stekker en een stekkerdoos. Als men vraagt of jij dat verzonnen hebt, kun je altijd antwoorden dat 'het ook te maken heeft met hoe je het uitvoert'. Zo maak je het dubbel gênant voor je leider en klim jij automatisch op de hiërarchische ladder.
Als je je collega's genoeg hebt beschadigd, wordt het tijd voor de doodsteek: grijp de macht. Je dient jezelf aan als nieuwe leider. Maak niet de vergissing dat je daar ideeën voor moet hebben. Je pakt gewoon BAM! het al bestaande programma en zegt dat jij BAM! dat op een BAM! vernieuwende manier gaat uitdragen. BAM!, weet je. Wordt ook niet concreet over hoe die vernieuwing eruit gaat zien. Gewoon BAM! BAM! Gebruik je wachtgeld nuttig Mocht je bij het te gronde richten van je club zelf ook ten onder zijn gegaan, niet getreurd; de mooiste tijd als knuffelmoslim moet nog komen. Je bent immers in de kracht van je leven, dus ga vooral niet werken maar pak dat wachtgeld. Zelfs als mensen je in het openbaar een baan aanbieden. Je status als mediageile knuffelmoslim is inmiddels zo sterk, dat je wel even op je lauweren kunt rusten. Om die status te behouden, meng je je sporadisch in je favoriete knuffelonderwerpen. In je vrije tijd (altijd dus, hahaha, BAM!) stencil je af en toe een artikel in elkaar met ideeën die al vele malen eerder en vele malen eloquenter door iets minder mediageile knuffelmoslims te berde zijn gebracht. Hussel wat met dingen als ras, religie, racisme en privilege. Je hoeft de termen niet per se te snappen om er toch een halve pagina mee vol te kunnen flansen. En je bent knuffelmoslim genoeg om altijd wel een medium zo geil te krijgen het te plaatsen. Verder tik je af en toe een stukje over het onterechte stigma dat Marokkanen luie uitkeringstrekkers zijn. Kritiek dat juist jij als nationale knuffelmoslim al een paar jaar lui wachtgeld trekt, en dat dat nogal slecht afstraalt op de groep waar je voor op zegt te komen - dat is institutioneel racisme. Of white privilege. Of islamofobie, daar wil ik vanaf zijn. Om lastige vragen te ontwijken, houd je je vooral bezig met zo vaag mogelijke projecten in de creatieve sector. Doe 'iets met onderwijs', verbind je mediageile knuffelnaam aan een film, of schrijf een boek. Pas op voor andere mediageile knuffelmoslims Het belangrijkste bij het schrijven van een boek is het hebben van een mediageile naam en kop. Als nationale knuffelmoslim zit dat wel goed, maar dan moet je die titel niet van je af laten pakken. Zeker niet door die knuffelmoslims van wie je de 'inspiratie' voor al je ideeen en artikelen hebt. Als zij zich te veel roeren, dan schrijf je gewoon een cynisch stukje met de titel "Zo word je een mediageile knuffelmoslim" waarin je mediageile knuffelmoslims de maat neemt. BAM! En weg concurrentie!
NOOT! Dit topic kregen we cadeau van Jeroen @Weghs van het satirische instituut Tijm Magazine. Bedankt, Jeroen Weghs van het satirische instituut Tijm Magazine!

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.