achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

Peperduur en prestigieus station Arnhem stort in

oie_83MpOaPcCXeJ.gifAch gut. Die megalomane prestige objecten van gemeenten met een minderwaardigheidscomplex ook altijd. Dat gaat meestal mis. Vanochtend stortte een tijdelijke looptunnel van station Arnhem in. Gelukkig geen doden of gewonden. Gebeurt daar wel vaker, in dat station in aanbouw. Mensen onwel door penetrante geur? Check. Vietcong-achtige valkuilsituaties op het perron? Check. Bouwvertraging door gebruik, facepalm, brandbaar materiaal in looptunnels? Check. Mysterieuze brandmeldingen? Check. Ruzie zoeken met de NS? Check. Vochtplekken? Check. Levensgevaarlijke wiebelende trappen? Check. Stroomstoringen? Check. Wateroverlast? Check. Hoe dat allemaal kan? Door te kiezen voor een constructie waar conventionele bouwtechnieken niet toereikend zijn. Lees die zin nog eens. Dit gaat over een treinstation. Er was een scheepsbouwer nodig om een treinstation te bouwen. Echt, gemeente, waar haal je de arrogantie vandaan dat je denkt dit nodig te hebben? De architect had extra hulp nodig. Want fuck it, toch allemaal gemeenschapsgeld. Nee echt, constructeurs noemen dit 'de meest complexe constructie van Nederland'. Waarom mag een station niet gewoon conventioneel en saai zijn? Nu heb je complex en, volgens reizigers, totaal kut. En dan hebben we het niet eens over de bouwtijd van twintig jaar. De kosten zijn 'relatief' in toom gehouden dankzij een plafondprijs. Met als resultaat dat de bouwer de meest complexe constructie van Nederland op de meest goedkope manier moest uitvoeren. En nu storten er dus tunnels in. Dat belooft nog wat, voor de toekomst. Maar hey, Arnhemse politici kunnen straks wel met erecte penis te koop lopen met hun prestigieuze M.C. Escher-station. Is al die miljoenen, vertragingen en publiek gevaar wel waard, natuurlijk.

Reaguursels

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.