Taxi Oorlog II: taxirijders vs Uber-chauffeurs
De overheid moet taxi-app Uber volledig aan banden leggen. Anders gaan de taxirijders van Amsterdam zelf maatregelen nemen. O ja. Ze gaan Uber-chauffeurs klem rijden en wegen blokkeren. Dat zal de situatie een stuk leefbaarder maken. Gezien de reputatie van Amsterdamse taxichauffeurs zal dat wel niet bij gevaarlijke manoeuvres op de weg blijven. Dat wordt blikschade en kaakschade. Mooie instelling ook. 'Wij krijgen onze zin niet, dus wij gaan zorgen voor gevaarlijke situaties op de weg." Alsof fabrikanten van faxmachines mensen met een twitteraccount van de trap af gaan duwen uit protest. Alsof docenten naaktfoto's lekken van leerlingen die hun kennis van Wikipedia halen. Dat die irritante vrouwen die vroeger altijd hun vriendinnen probeerde te koppelen aan mislukte collega's iedereen beginnen te slaan die Tinder op zijn telefoon heeft. Uber biedt comfortabele auto's voor een prettig tarief en vriendelijke chauffeurs, via een gebruikersvriendelijke app op je telefoon. Wij snappen wel waarom negentig procent van de taxichauffeurs in de hoofdstad geen zin heeft daar mee te concurreren. Sowieso. De enige legale taxi die wij vertrouwen in Amsterdam is Dave Kuipers. Maar goed. Deze hele taxi-oorlog is geflikflooi in de marge. Als we straks allemaal in zelfrijdende auto's van Google door onze steden reizen, lachen we er om. Tot die tijd de openbare weg in Amsterdam maar even vermijden. Om veel redenen, maar nu ook vanwege de komende taxi-oorlog.