Pijnlijke grafiek: de ineenstorting van Hyves
Overzicht gemaakt van het aantal Nederlandse Social Media gebruikers per netwerk: pic.twitter.com/4uYk1d8Wmz
— Jaap van Zessen (@jaapvanzessen) October 30, 2014
Hyves is vanaf halverwege 2008 harder gevallen dan een Herman Brood van het Hilton. Ziet u dat punt waar de vrije val begint? Na een langzame daling vanaf 2008 stort het aandeel Hyves eind 2010 compleet in elkaar. Zeg maar, rondom de tijd dat GeenStijl besloot Hyvers te permabannen. Goedverdoemme, je zult eind 2010 maar geïnvesteerd hebben in Hyves, dat is met de kennis van nu toch behoorlijk pijnlijk. Dat was het van te voren overigens ook al. Verder ziet u Facebook torenhoog boven alles en iedereen uitsteken, want niemand geeft een fuck om zijn eigen privacy en je wilt toch DumpertNL en GeenStijlNL liken. En dat geldt ook voor het recente succes van Instagram, waar Dumpert ook te vinden is. Pinterest is voor cupcakekutjes. LinkedIn is Hyves voor mensen die niet van een uitkering leven. Google+ wordt gebruikt door Klöppingons (nerds die niet tot het menselijk ras behoren) en YouTube-commenters. Twitter is al helemaal voor totaallosers die geen twee woorden coherent achter plaatsen elkaar kunnen. Maar social media zijn vooral kut, allemaal. Voor mensen die geen leven hebben. Ja toch, reaguurders?