Verbod op kassasnoep dreigt door falende ouders
Klein ANP'tje, groot maatschappelijk leed: "Nederlandse supermarkten krijgen steeds meer klachten van ouders die zeggen dat ze niet meer kunnen winkelen met hun kinderen vanwege het gezeur." De reden: KASSASNOEP. De zakjes impuls-M&M's, de bonus-Bounty en de laatste kans op een Kindersurprise vormen een ideaal jengelmoment voor suikerhongerige kutkoters en dat is vervelend voor de ouders. En daarom de schuld van de supermarkten, begrijpen wij uit het berichtje. Gevolg: Lidl, Jumbo en Plus zijn van plan het snoep aan de kassa in de ban te doen. Misschien moeten speelgoedwinkels ook hun speelgoed maar uit de winkel halen, anders kunnen ouders daar ook niet meer komen met hun kinderen. Eén groot jengelmoment, die speelgoedwinkels. En als Sony en Microsoft nou gelijk even kappen met de productie van gelikte spelcomputers, dan hoeven ouders ook geen vermogen neer te leggen voor die peperdure consoles. Willen we als land complete generaties kapotverwende kutkoters die van hun hele leven één lang jengelmoment maken omdat ze gewend zijn dat zeuren werkt? Want dit is dus hoe je complete generaties van zulke rubberentegelrotjong kweekt, met een verwrongen wereldbeeld, een totaal gebrek aan doorzettingsvermogen, zelfbeheersing en eigen verantwoordelijkheid, en waarschijnlijk een abonnement op De Correspedant. Omdat ze hun hele leven gewend zijn geweest om altijd hun zin te krijgen van ouders die de schuld voor hun jengelgedrag liever bij een ander leggen, dan het kroost een flinke draai om de dreinerige oren te geven en te zeggen 'Kop houden, kutkind, je vreet al genoeg snoep/hebt al genoeg speelgoed/spaart zelf maar voor zo'n Playstation'. Instant gratification voor kinderen is het kassasnoep voor de samenleving: goed voor een quick fix, ongezond als langetermijndieet. Maar dankzij keihard falende ouders van jengelkinderen is het rekje kassasnoep straks uitgebannen en kan niemand zijn zelfbeheersing meer trainen tijdens de dagelijkse boodschappen. Weeeeh, het is niet eerlijk!