Bewijs: overheid lokt snelheidsovertredingen uit
Ja, automobilistje pesten. Dat kan onze overheid wel. Is het niet via accijnzen op de brandstof dan is het wel via de BTW over die accijnzen. En zit het hem niet in directe belasting, dan toch zeker in de indirecte belasting middels flitscontroles. En daarbij is sprake van uitlokking. Anders kunnen we het niet brengen. Kijk het diagram hierboven. U rijdt van Rotterdam Centrum naar Amsterdam West. Een route van 76 kilometer, waarbij u acht keer van snelheid moet wisselen, te maken heeft met vier verschillende maximum snelheden, sowieso twee trajectcontroles tegenkomt en waar er bovendien op drie plekken nog vaak mobiele flitsunits staan. De breedte is over het gehele traject altijd minimaal drie banen. Leg dit nou eens uit, anders dan dat het een BelastingBoulevard is, bedoeld om extra geld te kloppen uit de zakken van automobilisten. Hoe verwarrend en dus onveilig zijn die snelheidswisselingen om de gemiddeld acht kilometer voor ervaren chauffeurs, laat staan voor ouderen, beginnende automobilisten, mensen die het traject niet vaak rijden en buitenlanders? U wilt een symbool voor de doorgeslagen verkeersregelzucht, snelheidscontroles en automobilistje pesten? Het traject Rotterdam - Amsterdam is alles wat je nodig hebt.