Moreel vervallen bananenviral blijkt viral
Wij geloven NIETS meer. Nuh-uh. *armen over elkaar, verbeten blik* Wij verwachtten het niet maar wat bleek. De 'spontane' actie van Barcelonaverdediger Alves, die een raciscrimineerbanaan die hem was toegeworpen opat en een social media-campagne startte met de hashtag #weareallmonkeys, is een voorgekookt opzetje van een reclamebureau. Omegodje hoor! Wij vonden het al, ehm, ietwat wringen dat, sjee hoe zeggen we dit netjes, medemenspersonen van kleur met een banaan in de bakkes zeggen dat ze apen zijn. Maar het is dus een bananenverschillige HOOKS. Sta je dan, letterlijk voor aap. Nouja en dan ga je nadenken he. Syrië? Gooi bananen naar ze hoor. Paarsebroeken-showcase van Stichting Vluchteling, die kindjes zijn ons net effe TE fotogeniek. HIV/AIDS? Yups. Viral. De bootvluchtelingen van Lampedusa? Het Italiaanse Toerismebureau heeft tróssen lokbananen op de stranden gelegd en de horloge- en zonnebrilverkopers die er toch al rondliepen geronseld voor in de bootjes. Schit-te-rende beelden. Europese verkiezingen? Viral van het Productschap Spek en Bonen, zie je zo. Vlucht MH370 ? Die Zwarte Doos duikt binnenkort op met daarin de boodschap "Even Apeldoorn bellen." De Staatsieportretten van ZegmaarWillie, haha, iedereen ROTFLOLen want spuuglelijk, maar Ravensburger lacht het laatst: die ene is van Ministeck en de andere twee zijn Iedereen Kan Schilderen-kits, binnenkort verkrijgbaar metinclusief handig vakjes-palet. De Oekraïense crisis is een messcherp journalistiek ingestoken publieksdingetje voor het nieuwe wodkamerk Invasiv. De Ajaxhoolies zijn een PRstunt van Yvonne Kroonenberg om haar gelijk te bewijzen, kostte 4 bananen en een handje nootjes de man primaat. Want nieuws is de beste reclame. En racisme? Dat bestaat ook niet. Is een marketinggebbetje van Duo Penotti.