achtergrond

Geenstijl

login

word lid

nachtmodus

tip redactie

zoeken

GSTV. Van Baalen ligt gevoelig op het Binnenhof

Hans van Baalen. Ineens stond ie daar, op een podium in Kiev. Naast Europese VVD66 lijsttrekker Guy Verhofstadt, te maaien met dat knuistje naar Maidan. 'Omhoog bij de jouwe, Vladimir!', schreeuwde zijn hitserige toneelspel, 'De Oekraïners zijn rijpe oogst voor onze Europese Unie!' Sja. Wat moet je daar nou van denken? Geen idee, want de nationale voorleesmoeders van de NPO vertellen het ons niet. We stuurden VanLeeuwen naar het Binnenhof om het dan maar zelf te gaan vragen. Wat bleek? Niemand wil met het gedrag van Hans van Baalen en VVD 'groepsleider Verhofstadt' (dixit Europawoordvoerder Mark Verheijen) worden geassocieerd. "Ohjee, je wil het dáár over hebben? Nee dan moet je echt bij de woordvoerder zijn..." Nou. Zo erg was het dus, dat panzerfaustje van Van Baalen.
Instant Warhead: Rusland heeft toevallig net een intercontinentale raket getest. Een RT-2PM Topol ICBM (wiki, filmpje), om precies te zijn. Daar kunnen nuclear warheads in, maar daar moet u verder niks achter zoeken. Amerika testte laatst ook zo'n ding en daar hoor je ook niemand over.

Reaguursels

R_TKS | 06-03-14 | 09:21 Je laatste posts kan ik mee werken. Niet alles wat je schrijft ben ik het mee eens. Maar dat hoeft niet, ieder zijn mening. Dat je je inzet met je vrouw voor incidenteel bijspringen doet, petje af. Maar incidenteel willen we eigenlijk niet, hoezo moet jij incidenteel bijspringen in een EU die gouden bergen belooft? Ik neem al mijn woorden terug als jij de volgende stap durft te nemen, waarom is in de EU geen rekening gehouden dat ik een kom soep breng aan mijn buren? Platvloerse vraag, ik weet het. Maar daarmee wel de kern van de zaak. We verarmen, uiteindelijk niet in staat om dan nog maatregelen te nemen wat menselijk is of niet. Dat is nu het fucking nivelleren, terwijl de Unie had moeten werken als, als je bij ons wilt horen dan wel op ons niveau, het optrekken van economieën. Dat is de grote weeffout. En ondanks dat we mot hadden, begrijp ik dat je een goed hart hebt. Alleen andere gedachten. En dat mag, dat heet democratie. Ik hoop dat je dit nog leest.

Smarties | 06-03-14 | 14:45

Een heel belangrijk punt waar heel veel mensen ook aan voorbij gaan, om de huidige en binnenkort 65+-ers (onze ouders) ook maar eens op hun verantwoordelijkheid aan te spreken: De huidige pensioenvoorzieningen en zorgkosten moeten worden opgebracht door de huidige werkenden. De grote groep mensen die net na de oorlog geboren zijn hebben tijdens hun leven betaald voor een relatief kleine groep ouderen. De huidige groep werkenden moet gaan betalen voor een enorme groep ouderen. Die niet alleen met veel meer zijn dan 20 jaar geleden, maar ook nog eens veel ouder gaan worden en ook nog eens een veel hogere levensstandaard gewend zijn. Daarnaast heeft die groep ook nog eens veel meer (eigen) geld tot haar beschikking, waar niemand aan mag komen want zelf verdiend immers. Maar wel alle lasten neerleggen bij de huidige werkenden! Over eerlijk gesproken....

R_TKS | 06-03-14 | 09:21

Ja dat argument hoor je wel vaker. Het geld komt niet (volledig) goed terecht, dus moeten we maar stoppen met hulp. Er wordt te veel misbruik gemaakt. Afrika is wel een goed voorbeeld. Daar gaat het aantoonbaar beter dan in de jaren 80. Daar heeft de hulp aan bijgedragen. Natuurlijk is dat niet vlekkeloos gegaan, maar goed genoeg om van succes te spreken. Sterker, nergens in de wereld is de economische groei groter dan op dat continent. Dat moet de rechtse elite toch aanspreken, anders zouden veel meer afrikanen hier op de stoep staan nu. Griekenland is een vervelend voorbeeld omdat we daar nu middenin zitten. daar gaat geld heen waar veel mensen het niet mee eens zijn. Er eten daar mensen uit vuilnisbakken, maar met onze oudjes gaat het ook niet goed. (alsof je een terminale ziekte vergelijkt met een verkoudheidje) Er komt echt heel veel onzin uit de onderbuiken. En dat een president bulkt van het geld, daar kun je een volk toch niet op afrekenen? Moeten die mensen dan dood van de honger omdat hun leider er een zooitje van maakt? Mensen die hier naar de voedselbank gaan komen niet om van de honger en ouderen die uit het verzorgingshuis gezet worden gaat erover dat zij een lage zorgzwaarte profiel hebben. Die kunnen zelfstandig wonen. Moeten wij mensen die zelf nog voldoende zelfredzaam zijn tegen enorme kosten in een overgefaciliteerde omgeving laten wonen, of gebruiken we dat geld waar het echt nodig is. Dat zijn keuzes die iedereen misschien anders zou maken, maar waar vanuit onze (democratisch gekozen) regering op deze wijze invulling aan wordt gegeven.

R_TKS | 06-03-14 | 09:15

@R_TKS. In mijn ogen heb je een te romantisch beeld van de samenleving. Elkaar helpen is mooi, maar er zijn ook mensen die daar misbruik van maken (zelf gezien) en die vinden dat anderen hun moeten helpen omdat ze zo zielig zijn. Maken er zelf een potje van en verlangen van anderen, die wel verstandig met hun zuurverdiende geld zijn omgegaan, dat die meebetalen aan hun ellende en vaak bodemloze put. Hoe is er met ons ontwikkelingsgeld omgesprongen bijv. in Afrika? Jaren hebben we geld gegeven aan de zielige kindertjes in Afrika. Actie hier, actie daar. En? Heeft het geholpen? In Griekenland eten mensen uit vuilnisbakken ondanks onze hulp. Dat geld is ook verkeerd besteed. En nu de Oekraine. Heb je gezien hoe de president bulkt van het geld? Paleis met gouden ornamenten, heel veel auto's, boot, vliegtuig etc. etc. Moeten wij daar nu ook weer aan meebetalen, terwijl hier mensen naar de voedselbank moeten en ouderen uit de verzorgingshuizen worden gezet?!

Maria.1 | 06-03-14 | 01:44

Maria.1 | 05-03-14 | 21:05 | + 0 - Valt wel mee, 80 uur werken per week voor een paar euro per uur is geen vetpot. Rijkdom zit em niet in geld. Ik weet dat heel veel mensen de eindjes aan elkaar moeten knopen, maar ik weet ook dat heel veel van die mensen een playstation hebben en een flatscreen.... keuzes maken. Wijzen naar Europa en de regering is makkelijk, het ligt altijd aan alles en iedereen. Er is ook nog zoiets als eigen verantwoordelijkheid en inzet.

R_TKS | 05-03-14 | 23:45
dat is pech | 05-03-14 | 21:29

@R_TKS. Zo te lezen heb jij het erg goed en deel je dat ook met anderen wat prijzenswaardig is. Kun je je ook voorstellen dat heel veel mensen het niet zo goed hebben of zelfs naar de voedselbank moeten en het voor hen heel zuur is als het geld wel aan de buurman 5 landen verderop wordt besteed?

Maria.1 | 05-03-14 | 21:05

Smarties | 05-03-14 | 18:13 | + 0 - Wat ben jij een gezellig heerschap zeg. Denk even na voordat je iets zegt!

R_TKS | 05-03-14 | 18:56

Waarom krijg ik altijd het schaamrood op m'n kaken waar politici aan het woord in de mediaas dat zelf niet krijgen?

zelf_bedacht | 05-03-14 | 18:41

Maria.1 | 05-03-14 | 15:57 | + 1 - Nog even de vraag beantwoorden die je eerder stelde ten aanzien van de buurman: zonder me er op voor te willen laten staan overigens, ik vind dit morele plicht. Ik heb wekelijks mijn oude buurvrouw een dag te eten zodat zij zelfstandig kan blijven wonen. Met kerstavond nodigen wij (mijn vrouw en ik) altijd een paar mensen uit die anders alleen zouden zijn. Afgelopen kerst gaven wij een Kertspakket (luxe voedsel voor diner en leuke avond)aan een gescheiden buurman met kinderen die bij de voedselbank aan moest kloppen, om toch een beetje leuke kerst te gunnen. En regelmatig help ik mensen tegen sterk gereduceerd tarief om mijn dienstverlening bereikbaar te houden voor minder draagkrachtigen. Meer mensen kunnen iets minder voor zichzelf doen en iets meer voor anderen. we zijn vaak zo ontzettend rijk zonder het te beseffen. Je tweede vraag: Ik vind het goed dat de EU geld geeft. Misschien is 11 miljard aan de krappe kant maar we geven in ieder geval een betrokken signaal af. Ik hoop dat Rusland minimaal een soortgelijk bedrag gaat bijdragen. Als ze dan ook nog de Krim teruggeven aan de Oekrainers zijn we weer op de goede weg.

R_TKS | 05-03-14 | 18:18

R_TKS | 05-03-14 | 15:14 Omdat je een broekpoeper bent die het volkomen normaal vind dat mensen hier naar de voedselbank moeten, voor je denkbeeldige buurman 5 landen verder. En daarmee stellen dat die denkbeeldige buurman 5 landen verder zo belangrijk is om te redden. Het weg met ons druipt van je af. Dat mag, betaal het dan lekker uit eigen zak en sleep daar geen anderen in mee, zoals wel gebeurd heden ten dage. Jij kan je hiermee prima in vinden getuige je bijdragen. Parasitair gedrag over de rug van een ander. En je kan ongezien de tyfus krijgen over je zogenaamde slachtofferrol, ik wordt bedreigd!11!. Je zet gewoon in een zin een hele massa weg alszijnde dom, dus schaapjes! En jij bent de herder? Je hebt gewoon geluk dat dit geen discussie is in levende lijve. Knoop dat goed in je oren. 'Jouw soort' heeft de wereld al genoeg ellende opgeleverd. En 'jouw soort' wil het maar niet leren. Want 'jouw soort' heeft gelijk en 'jouw soort' is een zegen voor ons allen. Ik moet 'jouw soort' niet. Nu niet, nooit niet. Met je opmerking over domme massa. Je moet je doodschamen.

Smarties | 05-03-14 | 18:13

@R_TKS. Hierbij keur ik bedreigingen af. Wil je nu antwoord geven, aangezien je zo intelligent bent, wat je vindt van het feit dat de EU 11 miljard aan de Oekraine geeft?

Maria.1 | 05-03-14 | 15:57

Die still is net een scène uit de Walking Dead.

milky bar | 05-03-14 | 15:26

Evocatus | 05-03-14 | 13:55 | + 0 - Het zou leuk zijn als een aantal medereaguurders aan uw bijdrage een voorbeeld zouden nemen. Intelligent zowel qua vorm als inhoud. En natuurlijk sluit het een het ander niet uit. Net zo min als dat intelligentie de enige graadmeter zou vormen (dat is ook niet wat ik stel). Maar zodra het hebben van een afwijkende mening leidt tot bedreigingen kan de focus nog niet liggen op de inhoud van de discussie maar over de vorm waarop deze moet plaatsvinden. En zou de bedreiging zelf eerste onderwerp moeten zijn. Niemand keurt het hier af, dat zet tot nadenken. Daarna kan de werkelijke inhoud pas aan bod komen.

R_TKS | 05-03-14 | 15:14

R_TKS Vraagje , typt dat nou nog een beetje lekker , met een bruine onderarm ?

ja,diedus! | 05-03-14 | 14:18

R_TKS | 04-03-14 IP nummers in Brussel en Straatsburg ?

ja,diedus! | 05-03-14 | 14:16

lanexxx | 05-03-14 | 12:33 | + 2 - Om met de woorden van Cruijff te spreken:Je gaat het pas (juist)zien als je het doorhebt.

R_TKS | 05-03-14 | 14:11

Jammer dat je hem nu weer niet ziet in het Britse lagerhuis. Die Engelsen houden al jaren een stuk Spanje en een stuk Ierland bezet en daar hoor je geen hond over.

Snippeschieter | 05-03-14 | 14:07

"#datzouzomaarkunnen 70% van de mensen heeft een IQ van 100 of lager. In die zin alleen al is de massa dom, nog afgezien van het feit dat zij zich onvolledig en onjuist informeerd. Uit uw reactie blijkt dat u (slapend) bij die massa hoort en dan verwijt u mij dat ik die onzin zeer kritisch benader. Nee lekker je onderbuikgevoel ventileren daar zijn we verder mee gekomen in het verleden. Wakker worden, het is de verlenging en u slaapt nog!" U begrijpt toch zelf wel dat dit extreem neerbuigend t.a.v. de zgn. massa. Zonder deze massa is er namelijk niets mogelijk. De leidinggevende machtswellustelingen c.q. politici zouden geestelijk brodeloos zijn, als er geen groep mensen was die ze zouden kunnen zien als wezens die leiderschap (sic) nodig hebben. (Even tussendoor, ik werd kots- en strontmisselijk toen ik Lubbers hoorde antwoorden: "Leiderschap" op de vraag van Teun van der Keuken naar de oplossing voor de hedendaagse problemen. Zelden zo'n ongehoorde volstrekt te hard gebakken luchtledig antwoord gehoord.) Over de wereld verspreid zijn er een aantal anarchistische initiatieven en/of (werk)gemeenschappen die het prima redden. Ook daarin zijn de zgn. dommerds vertegenwoordigd. dat alleen al ontkracht uw stelling. U neemt het de massa kwalijk dat zij zichzelf niet voldoende informeren. Alsof dit een aangeboren menselijke capaciteit is die men opzettelijk niet wil gebruiken. Jezelf willen informeren is een houding die aangeleerd moet worden; kritisch zijn, zelf proberen na te denken. Dat is iets wat in het huidige onderwijs nauwelijks wordt aangeleerd. Sterker nog de hele kapitalistische maatschappijstructuur is er op ingericht om ons dom te houden en ons zgn. amusement op te dringen als zijnde van persoonlijk belang. De selfie van een Amerikaanse presentatrice haalt de voorpagina van de NRC., u weet wel de slijpsteen voor de geest. Totaal onbelangrijk, maar wordt bijna onbewust door de journalisten gepousseerd om mensen te manipuleren. Salut! Evocatus

Evocatus | 05-03-14 | 13:55

R_TKS | 05-03-14 | 11:32 | Even inbrekend op jullie fittie, jij bent echt een arrogante kwal, maar dat wil je waarschijnlijk, geeft ook aandacht!

lanexxx | 05-03-14 | 12:33

@R_TKS. Jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op wat Smarties zegt over de buurman. Dat is nl. veel interessanter en belangrijker dan jullie persoonlijke fittie.

Maria.1 | 05-03-14 | 12:01

Je moet je microfoon-draad in een lus vasthouden, dan hoor je dat geboem niet

Wolk | 05-03-14 | 11:42

Smarties | 05-03-14 | 11:04 | + 0 - U had zich al eerder gediskwalificeerd met uw dreigementen. De laatste reactie maakt het er niet beter op. Ik zeg namelijk niets over mijzelf, dat maakt u er van. Cursusje begrijpend lezen zou aan u wel besteed zijn. En nu hup aan het werk!

R_TKS | 05-03-14 | 11:32

Laat die rode plofkop zich bij het wegdommellen in de EU vergaderingen houden.

Bataaf | 05-03-14 | 11:12

stuur nou eens die van castricum naar rutte en laat hem vragen wat hij vindt van de acties van de crypto-nazi met hermann goering lookalike aspiraties.

minimá-armezusvan.. | 05-03-14 | 11:10

R_TKS | 05-03-14 | 09:43 Ah, u schaart zich onder de Übermensch? Dat mag in uw persoonlijke sfeer of in uw eigen gedachten best plaatsvinden. Het wordt pas eng als je de rest degenereert naar een niveau dom, en mensen classificeert op IQ. Een mens met IQ minder als 100 kan heel goed warme gevoelens hebben voor zijn medemens. En daardoor uitstekend functioneren voor zijn leefomgeving. Hetgeen wat u totaal ontbeerd. U heeft empathie voor de 'buurman' vijf landen verder, maar de buurman in de straat mag naar de voedselbank? Omdat nivelleren zo geweldig is? Wat zegt dat over uw empathische gevoelens jegens een echt bestaand persoon, de buurman vijf landen verder tenslotte is zuiver een hypothetische stelling, alswel buiten de beleving. Daarnaast zijn de feiten dat de buurman 5 landen verder gewoon uit de vuilnisbak moet eten ondanks alle steun uit de 'Netto-landen'. U leeft in een kosmopolitische onrealistische wereld. Waanbeelden, vaak gepaard met grootheidswaanzin. De expansie drift in uw woorden doen mij denken aan al de slagers die onze geschiedenis rijk is. Nogmaals ik zal je met vuur en het zwaard bestrijden. U bent ziek! Deal with it!

Smarties | 05-03-14 | 11:04

#datzouzomaarkunnen 70% van de mensen heeft een IQ van 100 of lager. In die zin alleen al is de massa dom, nog afgezien van het feit dat zij zich onvolledig en onjuist informeerd. Uit uw reactie blijkt dat u (slapend) bij die massa hoort en dan verwijt u mij dat ik die onzin zeer kritisch benader. Nee lekker je onderbuikgevoel ventileren daar zijn we verder mee gekomen in het verleden. Wakker worden, het is de verlenging en u slaapt nog!

R_TKS | 05-03-14 | 09:43

Ben ik de enige die moet lachen om die fietser die gelijk aan het begin van het filmpje die vrouw laat schrikken?

mijntweecent | 05-03-14 | 09:27

Het liefst had hij het Horst-Wessel-Lied aangeheven denk ik. Als studentje stond dat nr.1 bij Hansje.

claener | 05-03-14 | 09:24

R_TKS | 04-03-14 | 23:28 | Super Mathijs? Het bloedonderdenagelkrabbende EUfanatisme zonder steekhoudende argumentatie inclus linksknuffelen is in elk geval hetzelfde. De enige die "zwart/wit" reageert ben jij overigens, door alleen maar te roepen "jullie hebben het fout" en vervolgens met pro-EU argumenten te komen die ouder zijn dan de EU zelf. Met ook nog een enorm bord voor je kop vanwege je uitspraak dat als iedereen het oneens met je is, je juist vasthoudt aan je eigen gelijk. Iedereen met een beetje zelfreflectie zou toch eens achter zijn oren krabben. Als de radio zegt:"er is een spookrijder gesignaleerd!" En jij ziet er niet 1 maar tientallen, wie is dan de spookrijder?

datzouzomaarkunnen | 05-03-14 | 09:21

@Dima Beeline | 05-03-14 | 05:33 Ja, dat zou kunnen natuurlijk. Het is wat Danny al zegt, er wordt in Rusland schijnbaar niets gemeld. Wel zijn er beelden, die zijn op zich niet in elkaar geflansed, wat heel goed kan is dat het een ongeluk betreft op een ander tijdstip op een andere plek.

La Bailaora | 05-03-14 | 07:15

Nou het is de Nizhnekamsk raffinaderij en de benzine productie ligt 2 maanden stil. Diesel kan doorgaan. Heeft een impact van misschien 2% op de Russische capaciteit. Poeh poeh.

Dima Beeline | 05-03-14 | 05:46

@La Bailaora Over die raffinaderijen. De sites noemen het de Neftekamskneftehim raffinaderij en de grootste van Europa. Nou ken ik geen Neftekamskneftehim. En de grootste van Europa is dacht ik die van Total in Belgie. De grootste van Rusland is de Syzran raffinaderij en die ligt in de Samara Oblast. Dat is geen Tatarstan. De enige die het zou kunnen zijn is de Nizhnekamsk raffinaderij, die ligt wel in Tatarstan. Maar die heeft een capaciteit van 10% vergeleken met de Syzran raffinaderij. Oftewel, die sites lullen allemaal zwaar uit hun nek in hun sensatiebeluste streven naar oorlogsnieuws.

Dima Beeline | 05-03-14 | 05:33

@Mijzelf 01:30 "het" knip en plak-fout. Excuus Salut! Evocatus

Evocatus | 05-03-14 | 01:44

Waarom praten semi-bejaarden altijd over 'de Oekraïne'. De Sovjet Unie met de toemalige provincie bestaan al een kwart eeuw niet meer. Het is gewoon 'Oekraïne'. arie181818 | 04-03-14 | 21:44 | + -3 - Hoezo -3? Arie heeft gewoon gelijk. Je doet Oekraïners een plezier als je het over "Oekraïne" spreekt! Salut! Evocatus

Evocatus | 05-03-14 | 01:30

Heeft iemand hier onder de reaguurders ooit een reactie gelezen/gehoord van onze vrienden van VVD66 (Rutte, Peggold cs)n.a.v. het ...*kuch* "optreden" van vette Hansje in Kiev? Het ontwijkingsgedrag op vragen van van Leeuwen is in feite beschamend! Ik wilde,hoe dan ook, even genoteerd hebben dat een stem op de VVD straks, indirect, ook een stem is op die malloot van van Baalen. Waarvan akte!

daytripper | 05-03-14 | 01:24

En Maria, ik ben niet zo snel boos hoor ;)

R_TKS | 05-03-14 | 01:17

Zeg Smarties, misschien moet je toch maar eens serieus overwegen je naam te wijzigen in Dummies. Met je domme dreigementen.

R_TKS | 05-03-14 | 01:16

Liever van Baalen in de tuin dan een Rus in de keuken. Eurotokkie | 04-03-14 | 20:07 | Huh, met een Russin de keuken komt er tenminste pelmeni op tafel. Van Baalen in de tuin, maakt de wildernis daar alleen maar nog chaotischer Overigens vond ik dat belerende Verhofstadt-imitatie-vinger-swingen nog erger. Gauw nog even naast Guy gaan staan en dan ook die belerende botjes met spek wapperen. Salut! Evocatus

Evocatus | 05-03-14 | 01:01

Ik vraag al dagen of plofkop van Baalen en Goebels Verhofstadt al op het plein in Kiev te zien zijn,Om de Russen tegen te houden.Gek nu die radiostilte....,die 2 geilen altijd om op TV te komen en nu ze de kans krijgen zie je ze niet,wat een lafaards. En zulke zakkenwassers zitten in Brussel aan de knoppen, anderen opnaaien maar nu onder de radar zijn. Wat een schorem.

baanaru | 05-03-14 | 00:56

R_TKS | 04-03-14 | 23:28 U gaat in op mijn gevoel wat ik van je vind. En de rest van mijn verhaal laat je vaag. Inhoudelijk scoor je weer nul, met je EU is Europa, gaat het alweer fout. De rest heeft geen uitleg nodig. U moet toch eu in een positieve manier op de Europeanen brengen? Niet gelukt, jammer, weer initiatief van Brussel wat niet lukt. Over de rest maar te zwijgen. Je vindt je zelf popie jopie. Maar als ik er achter kom wie je bent, heb je andere problemen. Terg mensen maar, met bedenkingen over de eu. Maak ze belachelijk zo hard je kunt en doe maar arrogant. De bal wordt dadelijk gekaatst, was dat je eu salaris waardig?

Smarties | 05-03-14 | 00:39

@Smarties. Goed gezegd; helemaal mee eens. Het lijkt er op of we geen welvaart mogen hebben in Nederland. Vergeten wordt wel dat veel mensen jarenlang betaald hebben voor het sociale vangnet en worden mensen als R_TKS er boos over dat mensen die daar nu gebruik van moeten maken (door ouderdom, ziekte of werkeloosheid) niet in armoede willen leven omdat anderen, die niet meebetaald hebben aan het sociale vangnet, mee moeten delen. Natuurlijk is anderen welvaart ook gegund, maar Nederland kan niet de halve wereld van welvaart voorzien. Ons sociale vangnet is niet onuitputtelijk.

Maria.1 | 05-03-14 | 00:35

frisenfruitig | 05-03-14 | 00:07 | + 0 - Dat liet ik me niet zeggen als ik ja,diedus! Was.

R_TKS | 05-03-14 | 00:18

Wat een schaamteloze zakkenvuller zonder geweten.

frisenfruitig | 05-03-14 | 00:07

@ja,diedus! | 04-03-14 | 23:59 Het is bekend dat er via de EU mensen worden betaald om de opinie te beinvloeden, dus het kan zomaar A zijn. In dat geval moeten ze hun spindokters maar eens verbeteren, want het lijkt met hem idd. geheel nergens op.

La Bailaora | 05-03-14 | 00:07

R_TKS A: U is een eu-trol. B: U bent een uitgesproken eurofiel tegen beter weten in. C: U spoort niet. Antwoord C is het meest waarschijnlijke , maar het kan ook een conclusie zijn van de anrwoorden A+B gezamenlijk , dat dan weer wel.

ja,diedus! | 04-03-14 | 23:59

@DANNY3960 | 04-03-14 | 23:50 Oud filmpje misschien? Die beelden moeten ergens vandaan komen.

La Bailaora | 04-03-14 | 23:52

La Bailaora | 04-03-14 | 23:32 | + 0 - Nada. Er staan reacties onder van 4 uur oud en niet één Russische krant rept er over.

DANNY3960 | 04-03-14 | 23:50

Breaking: Ander filmpje van de olieraffinaderij die in de fik zou staan: https://www.youtube.com/watch?v=usP4Ku1mkzk

La Bailaora | 04-03-14 | 23:32

Smarties | 04-03-14 | 23:14 | + 0 - Met tegenstanders als u heb ik geen medestanders nodig. Dank!

R_TKS | 04-03-14 | 23:28

Van Baalen is een opportunistische provocateur, zie zijn geschiedenis:http://nl.wikipedia.org/wiki/Hans_van_Baalen

holegeluba | 04-03-14 | 23:20

R_TKS | 04-03-14 | 21:32 | U zegt: 'We hoorden al bij de EU voordat deze bestond, denk aan EEG en Benelux. Was alleen geen/mindere politieke gebondenheid. Er vindt binnen de EU een nivellering plaats nu van goederen, mensen en middelen. Dat is niet prettig als je het gevoel hebt er persoonlijk op in te leveren. Begrijpelijk. Maakt dat het nivelleren verkeerd? Denk het niet. Als je buurman het slecht heeft geef je ook wat af. Nu je die "buurman" niet ziet mag die doodvallen, als wij het maar goed hebben. Vrijheden worden juist groter door de komst van migranten. Breder gedachtegoed, bredere cultuur en (goedkope) arbeidskrachten. Juist die handen aan het bed die onze ouderen wel willen verzorgen tegen een hongerloontje. (ze worden zelfs opgeleid in het land van herkomst!) Jammer alleen dat wij onze ouderen blijven wegstoppen in tehuizen, er zelf voor zorgen thuis is natuurlijk weer ene heel andere keuze.' Mijn reactie: We hoorden al bij Europa voor de EU. Eu is geen Europa, ik herhaal EU is geen Europa. Er vindt een nivellering plaats van goederen, mensen en middelen? De Nivellering van mensen vond ook plaats tijden WOII, helaas een Godwin, maar u plaatste hem zelf. De nivellering van goederen begrijp ik niet zo goed. Begrijpt u het woord nivellering wel? Dan zegt u nog doodleuk dat als je buurman in de problemen komt dan help je hem ook. Alleen is die hulp nu zo ver gevorderd dat jij na het helpen van je buurman zelf op straat staat, maar swah zegt u. Dat is geen probleem, nivelleren is goed. Dan begint u over allochtonen, waardoor er zoveel vrijheid ontstaat, Je bedoelt het doodwensen van de religie van de vrede, de vrijheid een kop af te snijden zoals in Londen? Of 'en public' te protesteren tegen democratie. Het netto resultaat van deze religie is negatief, dus geen waarde, cultureel wilt u toch niet beweren dat ze vrijheid en gedachten -goed zullen overtreffen van een Da Vinci en Michelangelo of Sartre of de oude Griekse wijsgeren? Dan begint u over ouderen, die wij wegstoppen, schuldgevoel aanpratend. Draai dat terug, joh. WIj participeren, maar blijf dan niet dezelfde bedragen eisen van de bevolking waar ze wel voor betalen. Betalen voor niets heet dat. U bent een pion in verkiezingstijd, klinkt als een pvda-er. Naarmate ik u lees begin ik zelf zin te krijgen in een Oekraïens feestje. Met Londense effecten. Wel zo multicultureel toch? Moet je vast bevallen. Oh. Me oma wil ook mee doen. Dat is nou participeren, druiloor. Wegwezen!

Smarties | 04-03-14 | 23:14

Breaking: Ondertussen in Rusland??? Ik weet niet of dit waar is, maar is dit waar dan is het big shit: http://www.disclose.tv/news/In_Russia_Largest_Oil_Refinery_in_Europe_is_on_Fire/100560

La Bailaora | 04-03-14 | 23:09

@Petrus Poortwachter | 04-03-14 Hoe komt u daar nu bij? Het is de droom baan van menig kamerlid (politicus) in Nederland, maar ook ver daarbuiten. Nauwelijks (politieke) verantwoordelijkheid af te leggen, een riant salaris, uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden en een werkcircuit waar je liegitiem corrupt mag zijn (dat heet dan lobbyen). Van Baalen is echter een stap (in een zwarte laars) te ver gegaan, die zal er politiek op worden afgerekend. Maar het geeft maar weer eens aan hoe achterlijk je je mag gedragen en hoe ver je kan gaan als Europarlementarier.

Sumato | 04-03-14 | 22:49

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:51 | Ah, je bedoelt die bloedrode salonsocialist die hier in de panelen voor grote irritatie zorgt? Volgens mij is het Bakito in disguise!

lanexxx | 04-03-14 | 22:48

@Putain du Merde | 04-03-14 | 22:31 en readbetweenthelines | 04-03-14 | 22:23 Europarlementariër worden is dan ook niet echt een promotie. Het is dumpen van overbodige inventaris.

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 22:42

Dat alcoholhoofd is voortgekomen uit het laatste restje zwak sperma van H. Wiegel. Draagmoeder Erica Terpstra!

clabamsk | 04-03-14 | 22:40

De VVD fractie zat al heel snel met Hans van Baalen in zijn maag. Binnengehaald om de rechtervleugel af te dekken als opvolger van Bolkenstein. Al snel verschenen foto's in het nieuws waarin Hansje gekleed was in een 'bruin hemd' in een evenzo aansprekende houding. De VVD schoot in een kramp en de uitdrukking Balen van Hans was geboren. Maar Hansje Pansje liet zich miet snel van het toneel verwijderen en is toen ten einde raad naar Brussel geloosd. Waar hij toch geen kwaad kon doen. Behalve vreten, zuipen en bij voorkeur snurken tijdens de vergaderingen. Totdat Pansje zich liet gebruiken als persoonlijke trekpop van Verhofstad

VoorZetsel | 04-03-14 | 22:35

Google eens op van Baalen en SS !! Er gaat een wereld voor je open........

Putain du Merde | 04-03-14 | 22:31

Een politicus die de de vaardigheid van genuanceerd speechen niet beheerst ,hoort niet op zo'n plek toespraken te geven. In een situatie die makkelijk kan escaleren moet elk woord zorgvuldig gewogen worden. Een plein vol moeë en onrustige demonstranten is moeilijk te bevredigen met wat mooie woorden. Loze beloftes zijn dan ook makkelijk gemaakt. Het is curieus dat er verschillende personen namens de EU op het plein spraken. Dit terwijl het Europees Parlement nog geen stelling in had genomen over Oekraïne. . Van Baalen heeft zijn eigen charisma onderschat. Er kwam die dag iets in Hansje los wat die zelf ook nog niet kende. Met zijn held en boegbeeld Verhofstadt naast hem was die niet meer te stoppen. Met de adrenaline gierend door zijn lichaam en het enthousiasme van het plein, perste die er een demagoog waardige speech uit. Verwachtingen werden geschapen, beloftes werden gedaan en de Europese Unie werd gepresenteerd als een walhalla. Met een stevige bobbel in zijn broek rijker zou die dezelfde nacht nog terugvliegen naar Brussel. . Met de actie van Hans hebben we gezien hoe het de Europese Unie aan politieke representatie naar de buitenwereld ontbreekt. Economisch gezien is Europa een reus maar politiek gezien een dwerg. Ik quote niet graag GroenLinks, maar hier heeft van Eickhout een punt. De communicatie naar Oekraïne, Rusland en de rest van de wereld had op een diplomatieke manier moeten gebeuren.

readbetweenthelines | 04-03-14 | 22:23

Hier nog twee beschouwingen (in het Duits)over de rol van Merkel en de Adenauerstichting van haar CDU in de crisis in de Oekraïne: http://www.geolitico.de/2014/03/04/wie-leicht-aus-dummheit-krieg-wird/ https://www.youtube.com/watch?v=EYdIIIxFvco&hd=1

WirMachenMusik | 04-03-14 | 22:22

Ook een creep hoor, die Mark Verheijen.

Trutkip | 04-03-14 | 22:18

@Allen, Weet iemand hoe de Belgen op verhofstad hebben gereageerd? Waar is Nonkel?

Smarties | 04-03-14 | 22:14

Smarties | 04-03-14 | 22:11 | + 0 - Jammer dat u met de halve waarheid genoegen neemt.

R_TKS | 04-03-14 | 22:13

@Smarties | 04-03-14 | 22:11 Dat weet ik niet. Maar ik ben ervan overtuigd dat ie het nog gratis doet ook.

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 22:12

R_TKS | 04-03-14 | 21:08 | Als u de atoombom een vooruitgang vindt. Dan weet ik genoeg. @Allen. Is dit nou zo'n EU-trol? Wat was nou de minimum vereiste voor zo'n baan?

Smarties | 04-03-14 | 22:11

@R_TKS | 04-03-14 | 22:08 Nee, dat niet. Maar dat we hier als een achterlijke werken totdat we zevenenzestig zijn in plaats van in de Sudan aan ons reet te liggen krabben hebben we wel zelf voor elkaar.

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 22:11

Maria.1 | 04-03-14 | 22:10 | + 0 - Je begint er zelf over.

R_TKS | 04-03-14 | 22:11

Echt een misselijkmakende foto dit, je weet gewoon niet wat je ziet, ik sta nog paf. Deze kerel is in ons land eigenlijk een ongewenst persoon geworden, met die andere paljas zouden ze voor het gerecht gesleept moeten worden wegens oorlogs- hitsen!

lanexxx | 04-03-14 | 22:10

@R_TKS. Krijgen we dat riedeltje weer pffft.

Maria.1 | 04-03-14 | 22:10

De hr. van Baalen komt klaar als hij in de spiegel kijkt , handig als je zo vol bent van je zelf.

derietwipper | 04-03-14 | 22:10

Maria.1 | 04-03-14 | 21:58 | + 0 - Tja het leven is oneerlijk, nieuwtje. Dat we geboren zijn in Nederland en niet in Sudan hebben we natuurlijk helemaal zelf voor elkaar gebokst.

R_TKS | 04-03-14 | 22:08

@WirMachenMusik | 04-03-14 | 22:06 En dan maar hopen dat dat geen consequenties voor het internet heeft. De signalen zijn al hier en daar te horen.

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 22:07

Bij alle pessimisme dat ik om me heen hoor, neig je wel eens te vergeten dat we in een hoopgevend historisch tijdperk leven. In die zin dat de traditionele media die ons in verbondenheid met de politieke elites ophitsten tot oorlogsbereidheid, door internet hun macht zienderogen aan het verliezen zijn.

WirMachenMusik | 04-03-14 | 22:06

@R_TKS. Als je een beetje fatsoen in je donder hebt ga je al niet met een paar man lopen kopschoppen. Daar gaat het al mis met de mentaliteit.

Maria.1 | 04-03-14 | 22:05

Hij heeft dezelfde motoriek en uitstraling als Kim Jong-Un. Zou het niet gek doen als dictator. Selecteren ze daar wellicht met opzet op bij de EU?

medusa324 | 04-03-14 | 22:03

@R_TKS | 04-03-14 | 21:43 Zeg overigens maar jij tegen mij, ik heb een hekel aan u.

Ven1V1d1V1c1 | 04-03-14 | 22:02

Ven1V1d1V1c1 | 04-03-14 | 21:53 | + 0 - Volgens mij valt die arrogantie en overschatting wel mee. Wensdenken is niet zo veel mis mee. Iedereen hoopt dat het goed met hem zelf gaat en met de dingen die hij wenst/wilt. Wat jammer is dat er enorm zwart/wit gedacht wordt. Het is of rechts, of links, of pro europa of anti europa, terwijl de werkelijke doelen en wensen onderbelicht blijven of direct weer in zwart/wit termen worden gegoten. Neem een simpel doel als veiligheid. Zodra je erover begint zeggen weer een hoop mensen: bontkraagjes, Bulgaren, Roemenen. Terwijl als je die weghaalt er geen veiligheid ontstaat. Dan is er misschien minder dreiging maar is dat veiligheid? Veiligheid maken we samen, maar als er weer eens een paar kopschoppers zijn kijkt iedereen toe en steekt niemand een vinger uit. De mentaliteit van de massa is bepalend, niet die van een paar criminelen.

R_TKS | 04-03-14 | 22:02

Aangenaam, mijn naam is van Baalen, de Bring the house Downer...

Sidderpaal | 04-03-14 | 22:01

@R_TKS | 04-03-14 | 21:40 Welnu,we zitten in het zelfde vak dus....maar waarom hebben wij een eu nodig om dat bankje te plaatsen?Kunnen we dat niet zelf meer??? Maar terugkomend op ons vak...voorbeeldje...een bedrijf levert al jaren aan diverse gemeenten tot tevredenheid van mijn klant en de gemeenten.Op last van Brussel moet er aanbesteed worden....gevolg dat nu een spaans bedrijf levert...zeer tegen de zin van de afnemers.Gevolg? Gemeenten dumpen de rotzooi van de spaanse leverancier en koopt via een omweg weer bij mijn klant.Dat is jouw geweldige EU!En wat die buitenlanders betreft,ik heb het niet gehad over turken en marokkanen.Wel weet ik dat mijn land naar de knoppen gaat door straattuig en lelijke oosterse gebouwen, en jij ziet het niet, jammer...

pim achtertuin | 04-03-14 | 22:01

Die goede ouwe tijd dat we ons nog druk maakten om een zootje miljarden met/zonder rente. Nu maken we ons druk om wel/geen (Derde Wereld) oorlog door een handje vol gepen op deze aardbol. http://www.youtube.com/watch?v=9bZkp7q19f0

Latrinalia | 04-03-14 | 21:59

Poetin moet natuurlijk wel oppassen. De miljardairs in die regio verliezen momenteel letterlijk miljarden en ik kan me niet voorstellen dat ze dat leuk vinden. Ongetwijfeld krijgt ie binnenkort een telefoontje met de opdracht om de teugels wat te laten vieren zonder gezichtsverlies te leiden. Zo'n grootste leuter-contest is natuurlijk leuk maar het mag financieel natuurlijk niet uit de klauwen marcheren. Mocht het op een debacle uitlopen, weet ik niet of Poetin de sterke man blijft.

FrankVeer | 04-03-14 | 21:59

Hier de persconferentie van Putin van vandaag met Duitse simultaanvertaling. Zeg maar de andere kant van het verhaal dan dat wat de Westerse traditionele media bazuinen. https://www.youtube.com/watch?v=dqAnktKayUQ

WirMachenMusik | 04-03-14 | 21:59

@R_TKS. Jazeker maakt dat verschil. Ik kan me voorstellen dat migranten erg pro-EU zijn, omdat het hen alleen maar voordelen biedt. De hele EU is ongelofelijk oneerlijk opgebouwd. Als men het eerlijk had willen doen had men eerst bijv. alle lonen gelijk moeten maken alvorens de grenzen te openen. Nu zijn wij in het nadeel. Goedkope krachten stromen binnen en de werkeloosheid hier stijgt. Nee, we mogen de migranten inderdaad niet de schuld geven; het beleid is fout.

Maria.1 | 04-03-14 | 21:58

R_TKS | 04-03-14 | 21:50 Het is slechts één minpunt. Ik verzeker je dat je andere minpunten hebt die veel storender zijn.

spanarchist | 04-03-14 | 21:56

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:53 | + 0 - Nee dat bedoel ik niet.

R_TKS | 04-03-14 | 21:55

Heeft eigenlijk al iemand een Oostenrijks-Hongaarse aartshertog neergeschoten?

Moi2 | 04-03-14 | 21:55

@R_TKS | 04-03-14 | 21:43 Het is juist die arrogantie en schromelijke overschatting van (slechts!) 70 jaar Europese vrede in een roerige wereldgeschiedenis van eeuwen. Dat wensdenken van idealisten over bevolkingsgroepen die elkaar het licht in elkaars ogen niet gunnen en bereid zijn om alle burger's grond- en privacy-rechten op te offeren om dat ideaal geforceerd binnen één generatie te bereiken. Daarmee het hele grondbeginsel, langdurige vrede en stabiliteit in Europa, juist ondermijnend.

Ven1V1d1V1c1 | 04-03-14 | 21:53

@R_TKS | 04-03-14 | 21:35 Haha! Je bedoelt te zeggen "Ik heb gelijk,ook al heb ik het niet!" Familie van kereltje?

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:53

@Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 21:27 Deze discussie is eindeloos....het zit in de genen van iemand.Links wil nu eenmaal dat zij alles weten wat goed is voor je, en daarom ook JOUW geld wel eventjes verdelen.Want in hun ogen mag een lamzak er niet onder lijden dat hij een lamzak is.Sterker nog,zo'n persoon moet privileges krijgen.En wat de EU betreft,de denkwijze dat alle volken in Europa gelijk zijn en gelijk moeten worden in welvaart is een droombeeld wat nooit waarheid zal worden.Zie de volksverhuizing van oost naar west.Dit geeft enorme spanningen bij de burger wat de Eu gewoon wegwuifd.

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:51

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:30 Waar jij iemand van beschuldig maak je jezelf juist schuldig aan. Er is al toegegeven dat er een weeffout zit in de EU/Eurozone. De weeffout heeft er toe geleid a. De grieken en spanjaarden uit een afvalbak eten, en met het rondpompen van geld b. wij, de nettobetalers er slechter voor staan dan ooit. De mensen die aan het roer staan, zijn onverminderd optimistisch, zoals ze dat ook waren toen ze weeffout maakten, desalniet bewust. Die hele hypothese van u dat schaalvergroting tot meer rijkdom leidt doe ik af als nonsens. Schaalvergroting betekend log en onbestuurbaar. Iets wat we dagelijks kunnen zien. Landen die economisch samenwerken en eigen beleid voeren zijn snel en concurrerend. Het ene land kan het andere land daarin aanvullen. Halffabrikaten verhandelen naar eindfabrikaten producerende 'buren'. Zeg maar het NASA principe voor het bouwen van een raket, een van de hoogste high-tech industrieën in deze wereld. Die landen werken met elkaar en daar zitten geen dikke lutsers in een parlement boven, met dikbetaalde salarissen. Die damenwerking heeft geen sturing nodig. Voor mij niet verrassend. Het probleem ligt aan twee zijden. Kiezers en gekozenen. De kiezers willen een betrouwbaar iemand, dat moet zo 'betrouwbaar' zijn dat de politieke partijen figuren als die Verheijen produceren en parasuteren. COmpetenties, ho maar. Die Marc is nog geen leider geweest in de tuin van zijn ouders. Slecht van ons om op dit soort sukkels te stemmen. De gekozenen, de marcjes zeg maar, die we dan kiezen, kunnen dit soort materie niet bevatten en slaan continu de spijker mis. Mismanagent is het gevolg. Maar blijft u gerust geloven, na de EMU, het levenslang geld sturen naar Zuid-O, een factor 10 van OH, wat een onbetaalbare hobby wordt, en target2 het niet betalen van de rekeningen aan Noord-E, een factor 20+ van OH, wat overigens de aankomende bubble aan de oppervlakte wordt, zullen we nog wel eens zien hoe uw Euro/EU geloof stand houd. Maar verwijt mij dan niet dat ik dat zie aankomen en liever pas. En dan niet mij van kortzichtigheid of andere prietpraat wil aanpraten. Ik dank u.

Smarties | 04-03-14 | 21:51

spanarchist | 04-03-14 | 21:48 | + 0 - Ja dat is inderdaad een groot minpunt van mij, dat ik mensen irriteer. Schuldig.

R_TKS | 04-03-14 | 21:50

Wat Van Baalen en Verhofstadt deden was je reinste ijdeltuiterij en het verkwanselen van de EU strategie, erg kwalijk dus.

Rest In Privacy | 04-03-14 | 21:50

reageerbuis | 04-03-14 | 21:47 | + 1 - Haha.

R_TKS | 04-03-14 | 21:49

@spanarchist | 04-03-14 | 21:48 Hij zou het bij de Jehova's aardig doen

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 21:49

Maria.1 | 04-03-14 | 21:42 | + 1 - Bij alle soorten en lagen. Ook bij migranten (ongeveer 15%). De rest Nederlanders zoals u en ik. Rijken en armen. Slimmen en dommen. Alle rangen en standen. Maakt dat verschil?

R_TKS | 04-03-14 | 21:48

Je zal maar zo´n irritante, überdomme wijsneus die ziende blind en horende doof is als adviseur over de vloer krijgen. Over van de regen in de drup gesproken.

spanarchist | 04-03-14 | 21:48

@R_TKS | 04-03-14 | 20:17 Ik ga een eind met je betoog mee hoor! Maar toen je freek de jonge erbij ging halen brak het bij mij.

reageerbuis | 04-03-14 | 21:47

Desmoulins | 04-03-14 | 21:37 | + 4 - Dat is best wel een serieuze vergissing en maakt uw mening een stuk begrijpelijker. U meent een achterhoede gevecht te voeren. Vanuit idealisme? Geen financiële overwegingen, geen eigen volk eerst gedachte, patriottisme? U zou eens over uw eigen schaduw heen moeten kijken. Daar ligt een hele brede horizon.

R_TKS | 04-03-14 | 21:46

Waarom praten semi-bejaarden altijd over 'de Oekraïne'. De Sovjet Unie met de toemalige provincie bestaan al een kwart eeuw niet meer. Het is gewoon 'Oekraïne'.

arie181818 | 04-03-14 | 21:44

Ach, eerst vertoond zich een Proleet Van De Alde op datzelfde podium, dan is Rutte met Shell op bezoek in Kiev, en daarna zien we weer twee Hofnarren van de ALDE op dat podium. Maar wie vertegenwoordigen die mensen nou? Doen die Alde peeples dat voor ons, of hebben ze een dubbele agenda? Ik denk het lastste... .

Dakloze zonder krant | 04-03-14 | 21:43

Ven1V1d1V1c1 | 04-03-14 | 21:37 | + 2 - Een momentopname zegt vrij weinig over de lange termijn. Als u terug kijkt vanaf 1945 zijn we aardig gegroeid. Toen hadden we overigens ook een aantal flinke dips, met name de jaren 80. Zoals ik al eerder zei: groei is geen rechte lijn.

R_TKS | 04-03-14 | 21:43

@pim achtertuin | 04-03-14 | 21:38 Precies. En dat wordt lang van tevoren met de Amerikanen opgenomen om geen 'ongewenste reacties' te krijgen.

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 21:42

@R_TKS. Waar kom je bij mensen thuis; bij migranten zeker?

Maria.1 | 04-03-14 | 21:42

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:35 | + 0 - En waar begeef jij je zoal? Ik kom dagelijks bij mensen thuis om ze bij te staan met hulp en raad op velerlei gebied. Financieel, juridisch, fiscaal (sociale wetgeving). En hoor alle dooddoeners die je aanhaalt regelmatig. Wat maakt het nou uit wie dat bankje plaatst, als het er maar komt. Doet de EU iets goed is het weer niet goed. Slappe klets. Zijn het niet de turken, zijn het niet de marokkanen, zijn het wel de oostblokkers. Altijd wijzen naar de migranten en alle andere van "buiteaf" komend "onheil". Kom eens een keer uit je achtertuin man.

R_TKS | 04-03-14 | 21:40

Desmoulins | 04-03-14 | 21:37 Pats, boem, knock out. Alleen jammer dat dit gutmensch ook deze opmerking wel weer niet zal begrijpen.

spanarchist | 04-03-14 | 21:40

@The walking bob | 04-03-14 | 21:37 Denk niet dat ze zo ver doordenken, zijn ze gelukkig te stom voor...

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:39

@Eurotokkie | 04-03-14 | 21:34 Den dat raketten testen veel vaker gebeurd,maar wordt nu opeens breed uitgemeten.

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:38

@R_TKS | 04-03-14 | 20:58 Hiero, het EU-trendrapport 2014, gepubliceerd door de Algemene Rekenkamer op 11 februari jl. Zomaar even de belangrijkste conclusies eruit gelicht: http://www.rekenkamer.nl/Publicaties/Onderzoeksrapporten/Introducties/2014/02/EU_trendrapport_2014 * Financieel beheer EU-breed niet verbeterd. * Weinig inzicht in besteding EU-geld door lidstaten. * Toezicht op Europese noodfondsen nog niet goed georganiseerd . * Effecten van EFRO-projecten in Nederland niet goed vast te stellen. Ik zie daardoor weinig reden om die vermaledijde EU nu juist uit te breiden met nog corruptere landen, zolang ze zelf nog niet hun zaakjes op orde hebben. Het 'Wir haben es nicht gewusst' was al een slap excuus maar zelfs dat gaat voor de huidige generatie politici niet meer op. Dat gaat meer richting bewuste geschieds- en wetenschapsvervalsing, volksverlakkerij! Ik ben benieuwd naar hun/jouw slappe excuus als over een aantal jaar de Europese dominostenen zijn gevallen.

Ven1V1d1V1c1 | 04-03-14 | 21:37

-weggejorist-

Rest In Privacy | 04-03-14 | 21:37

@R_TKS. De EEG en Benelux voldeden prima. Nu moeten we onze soevereiniteit inleveren. En dat is niet prima. Als je ziet dat moslims elkaar hier al beginnen te bedreigen, dan gaat het de verkeerde kant op met onze vrijheid. Die cultuur zit ik niet op te wachten. Arbeidskrachten hebben we niet nodig met onze hoge werkeloosheid!

Maria.1 | 04-03-14 | 21:37

@R_TKS | 04-03-14 | 21:35 GS is niet de massa, dat zijn o.a. de juichaapjes van de NPO. U bent de massa, mijn beste.

Desmoulins | 04-03-14 | 21:37

@Parsons | 04-03-14 | 19:58 figuren die op basis van beperkte, sterk gekleurde, informatie over iemand, die zij zelf alleen via de media kennen, een psychiatrische diagnose stellen en dat een feit noemen, wat zijn zij dan? Of was het een soort van 'grap', Parsons?

arie181818 | 04-03-14 | 21:36

Zelfs met een RT-2PM Topol ICBM krijg je Van Baalen niet uit het pluche.

boasatlas | 04-03-14 | 21:36

@reageerbuis | 04-03-14 | 21:27 U heeft het over decennnia, ik heb het over maximaal 10 jaar. Bovendien wordt er niet tot het 50e levensjaar gewacht alvorens men tot het spekken van de economie in het 'ware thuisland' overgaat, algemeen bekend. Bovendien wil ik hier uiteindelijk een bestaan opbouwen, het is nu vooral nog een streven.

Desmoulins | 04-03-14 | 21:36

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 21:27 | + 0 - Momenteel lig ik aardig onder vuur toch? De massa is het met me oneens. De beste reden om vertrouwen te blijven hebben in mijn stellingen.

R_TKS | 04-03-14 | 21:35

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:24 | + 1 - 1945-2014. Bijna 70 jaar vrede in Nederland, dat is volgens mij nog nooit voorgevallen. Opa zou weleens gelijk kunnen krijgen.

DANNY3960 | 04-03-14 | 21:35

@R_TKS | 04-03-14 | 21:22 Het rijkste continent....vandaar dat al die rijke polen,bulgaren en roemenen hier komen wonen en de boel leegroven.... De grootste vrijheden....leerplicht,identificatieplicht,rookverbod,alcoholverbod,wildplassenverbod,verplichte pensioenfondsen,verplichte ziektekostenverzekering om nog maar niet te spreken over alle regels en plichten als je ondernemer/werkgever bent. Het beste sociale vangnet....inderdaad, als je te lui bent om de dag aan te kijken....de mensen die het echt nodig hebben staan in de kou...bejaarden worden het verzorgingshuis uitgetrapt,en een sociaal bankje in het park moet door de eu aangelegd worden,zelf kunnen we dat niet meer.Maar ondertussen milkarden naar het buitenland... om er maar een paar te noemen... Hoop voor jou dat je ooit eens echt iets van de maatschappij gaat begrijpen en zien....

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:35
Eurotokkie | 04-03-14 | 21:34

Stel Poetin voor om Van Baalen en Verhofstadt aan Rusland uit te leveren en dan zand erover, ok? Met dien verstande dat we ze nooit weer terug willen. 

Rest In Privacy | 04-03-14 | 21:32

Maria.1 | 04-03-14 | 21:26 | + 0 - We hoorden al bij de EU voordat deze bestond, denk aan EEG en Benelux. Was alleen geen/mindere politieke gebondenheid. Er vindt binnen de EU een nivellering plaats nu van goederen, mensen en middelen. Dat is niet prettig als je het gevoel hebt er persoonlijk op in te leveren. Begrijpelijk. Maakt dat het nivelleren verkeerd? Denk het niet. Als je buurman het slecht heeft geef je ook wat af. Nu je die "buurman" niet ziet mag die doodvallen, als wij het maar goed hebben. Vrijheden worden juist groter door de komst van migranten. Breder gedachtegoed, bredere cultuur en (goedkope) arbeidskrachten. Juist die handen aan het bed die onze ouderen wel willen verzorgen tegen een hongerloontje. (ze worden zelfs opgeleid in het land van herkomst!) Jammer alleen dat wij onze ouderen blijven wegstoppen in tehuizen, er zelf voor zorgen thuis is natuurlijk weer ene heel andere keuze.

R_TKS | 04-03-14 | 21:32

@Maria.1 | 04-03-14 | 21:18 Prima volk en een mooi land, maar om ons land simpelweg als opgeheven te verklaren, gaat mij wat ver. Veel landgenoten zijn een de Geer 2.0 geworden... http://www.geschiedenisbeleven.nl/Rubrieken/Boeken/252-Een_gebroken_en_eenzame_man_Dirk_Jan_de_Geer/

Desmoulins | 04-03-14 | 21:31

Laten we ICBM's over elkaars land heen schieten om te laten zien we de grootste heeft. Allemaal weer heel verstandig.

beetjemoe | 04-03-14 | 21:30

Dikke Worst | 04-03-14 | 21:26 | + 0 - http://www.youtube.com/watch?v=U5hbMnzAs5U

Eurotokkie | 04-03-14 | 21:30

@Reageerbuis. Dat ben ik met je eens, daarom wordt het hoog tijd voor een nieuwe regering in Nederland.

Maria.1 | 04-03-14 | 21:28

@R_TKS | 04-03-14 | 21:17 | U zoekt helemaal niets. U stelt wat over mensen, hun ideeen, en hun beweegredenen. Onderbouwt deze stellingen vervolgens niet. Ontwijkt de discussie met een van deze mensen en ontneemt dus de kans om u van repliek te dienen.

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 21:27

R_TKS | 04-03-14 | 21:01 En uw neus ? Al net zo lang als een liegende Pinokkio ?

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 21:27

@Desmoulins | 04-03-14 | 21:24 Die komt hier in Nederland cashen en gaat als 50+ er zijn geld uitgeven in zijn thuisland. Oftewel doet hetzelfde als u van plan zou zijn.

reageerbuis | 04-03-14 | 21:27

Kijk dit nou toch mensen: http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/olaf-koens-dringt-met-camera-legerbasis-op-de-krim-binnen Helemaal niets aan de hand daar. Zooitje rechtsextremisten zet corrupt Russisch gezind staatshoofd af. Russische militairen zijn er als een soort van politiemacht aanwezig om de boel rustig te houden. Ik zie het probleem niet.... Enige probleem is de EU en de Amerikaanse blaaskaken die dit vuurtje gaan opstoken tot we straks weer in een crisis zitten...

Grote Joop | 04-03-14 | 21:26

ik vind het wel wat weg hebben van de bijeenkomsten van Goebbels. Die dikke staat daar net zo te zwaaien met zijn vuisten. Aleen het'ein Fuehrer, ein Volk, ein Europa' ontbreekt nog.

Dikke Worst | 04-03-14 | 21:26

@R_TKS. Dat wàs zo totdat we bij de EU gingen horen. Nu wordt alles afgebroken. We hebben een grote staatsschuld; vrijheden worden ingeperkt met dank aan de immigranten en het sociale vangnet wordt ook steeds kleiner; we kunnen onze ouderen al niet meer de nodige zorg bieden.

Maria.1 | 04-03-14 | 21:26

@Maria.1 | 04-03-14 | 21:18 Het is de manier waarop. Als Nederlander kun je meer vertrouwen op een regering zoals in Duitsland dan in een regering van vvd/pvda met ondersteuning van d666 en cu in het eigen land.

reageerbuis | 04-03-14 | 21:25

Maria.1 | 04-03-14 | 21:20 | + 0 - Alleen op je PS3 vallen ze Rusland aan.

Eurotokkie | 04-03-14 | 21:24

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 21:20 | + 0 - Persoonlijk. Wonen in Nederland. 1 werkt bij me.

R_TKS | 04-03-14 | 21:24

@reageerbuis | 04-03-14 | 21:21 En hoe denkt zo iemand? Ik heb namelijk geen idee, maar vast tegenstrijdig.

Desmoulins | 04-03-14 | 21:24

Mijn Opa zaliger zei altijd: Elke generatie maakt een oorlog mee, dat moet ook wel,anders wordt het hier veel te vol"Simplistisch gezegd,maar wel met een kern van waarheid.Niet te verwarren met de De Waarheid overigens.De Eu wil het omgekeerde, ze willen de grootste worden,dus mag iedereen hier binnen wandelen op uit de snel slinkende ruif te eten.Die ruif is bijna leeg,en dan breekt er paniek uit...

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:24

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:16 | + 0 - Het rijkste continent De grootste vrijheden Het beste sociale vangnet om er maar een paar te noemen..

R_TKS | 04-03-14 | 21:22

@Desmoulins | 04-03-14 | 21:08 Je denkt nu als een turkse marokkaan.

reageerbuis | 04-03-14 | 21:21

@Eurotokkie. Als men besluit Rusland aan te vallen gaan wij mee hoor!

Maria.1 | 04-03-14 | 21:20

R_TKS | 04-03-14 | 21:10 | + -2 - Interessant, waar zijn de Krim Tartaren die u kent en spreekt vroeger zoal heen gevlucht? Spreekt u ze persoonlijk of via internet/brief/telefoon?

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 21:20
DANNY3960 | 04-03-14 | 21:19

@Desmoulins. Dat begrijp ik ook niet. Ik heb geen hekel aan Duitsers, maar om Nederland nou bij Duitsland te trekken gaat mij ook te ver. Net zoals de EU. Nederlanders wilden geen 1 Rijk en nu gebeurt dat toch.

Maria.1 | 04-03-14 | 21:18

@neemjemoederindemali | 04-03-14 | 20:59 Is nogal ver voor woon/werk verkeer. En boven de 30 km krijg je het niet meer terug. Maar na mijn 67e zie ik het wel als een overweging. De huizen zijn daar trouwens ook de helft goedkoper.

reageerbuis | 04-03-14 | 21:18

Maria.1 | 04-03-14 | 21:14 | + 0 - Er komt misschien een handelsoorlog maar meer ook niet , dus je kunt rustig naar bed gaan . Wij zijn tot de EU veroordeelt , we kunnen niet zonder de EU en ook niet met de EU leven dus moet je er het beste van maken.

Eurotokkie | 04-03-14 | 21:18

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 21:12 | + -1 - U zoekt de discussie op de tekortkomingen die tot fouten leiden, het uitgangspunt om tot de door u gewenste uitkomsten te komen. Ik kijk anders en zoek overeenkomsten. Dat is het verschil. Als wij elkaar al niet vinden in de uitgangspunten van de discussie hoe kunnen wij elkaar dan vinden in de inhoud, laat staan de uitkomsten.

R_TKS | 04-03-14 | 21:17

Maria.1 | 04-03-14 | 21:14 Niet op ingaan. Trol-alert, zo dom kan niemand zijn.

spanarchist | 04-03-14 | 21:17

-weggejorist-

Rest In Privacy | 04-03-14 | 21:17

@R_TKS | 04-03-14 | 20:17 Wilt u mij even de voordelen van die geweldige,daadkrachtig optredende EU even opsommen?Tevens graag uitleg waar de wereld vooruit is gegaan sinds de EU oftewel het vierde rijk zijn intrede deed.De nadelen van de EU kunt u vinden in de archieven van GS.

pim achtertuin | 04-03-14 | 21:16

R_TKS | 04-03-14 | 20:22 | Het rooms-katholieke geloof zit u in de genen. Om vooruitgang te boeken moet er eerst veel worden geleden. Helaas is er geen enkele natuurkundige en economische wet die dit onderbouwd. Wel een wet in de bijbel. Pleur lekker op naar de EO site en ga u daar van uw zonden ontdoen. Kut dominee.

Smarties | 04-03-14 | 21:16

@R_TKS | 04-03-14 | 21:04 Buiten dat is een groeipercentage binnen de EU geen garantie op voorspoedige tijden voor Nederland, en dat is nou het hele probleem. Solidariteit is een keuze geen vanzelfsprekendheid en allemaal helemaal niet op Europees niveau. Wederom een bedrieglijke argumentatie omdat dit nog steeds niets zegt over de noodzakelijkheid van uw betoog. Juist het 'one-size fits all' principe is een garantie voor stagnatie.

Desmoulins | 04-03-14 | 21:16

R_TKS | 04-03-14 | 21:08 In plaats van continue de wijsneus uit te hangen zou je misschien eens uit kunnen leggen hoe de EU er voor gezorgd heeft dat er wereldvrede is en de honger de wereld uit is, dat heb je nog niet helemaal duidelijk gemaakt.

spanarchist | 04-03-14 | 21:14

@Eurotokkie. Zo, dat is wel erg simplistisch gesteld; we zien geen tanks dus er is geen oorlog. Ik denk dat als er oorlog zou uitbreken we ook geen tanks zullen zien. We zijn voorgelogen over de EU. De EU zou ons welvaart en vrede brengen. Welvaart alleen voor de armlastige EU-landen en de vrede hangt aan een zijden draadje.

Maria.1 | 04-03-14 | 21:14

-weggejorist-

Rest In Privacy | 04-03-14 | 21:13

Willianus Wortelus | 04-03-14 | 21:11 | + 0 - Wat een plaatje he , echt heel mooi.

Eurotokkie | 04-03-14 | 21:12

@R_TKS | 04-03-14 | 21:02 | Yup, ik heb exact het niveau om u gedurende dit draadje er op te blijven wijzen dat u niet de persoon bent om anderen de maat te nemen. U haalt die maat namelijk niet. . Even résumeren. U stelt dat reaguurders geen feitenkennis hebben. Ik nodig u uit omdat eens te bewijzen door met mij te discussiëren. Feiten en argumenten uit te wisselen. Ik laat u zelfs een thema kiezen binnen de veelomvattendheid die EU heet. U ontwijkt. Ik prikkel nog even voor de zekerheid. U ontwijkt. . Tenminste, dat is toch het niveau waar u op doelde?

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 21:12

Kijken we nog even naar het absolute hoogtepunt in de carrière van van Baalen http://www.youtube.com/watch?v=2lMc1Vbd3VY

Willianus Wortelus | 04-03-14 | 21:11

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 21:07 | + 0 - Ik ken alleen mensen die vroeger gevlucht zijn. Dus die geven een "vertekend" beeld. Maar in de eerste plaats balen die mensen dat hun oude vrienden, kennissen en familieleden in onzekerheid en onrust leven. Zij zijn met name bang voor het leven en geluk van hun directe dierbaren.

R_TKS | 04-03-14 | 21:10

Door die vette kudtzak zitten we zodadelijk met torenhoge gas- en stroomkosten en worden we met een beetje pech ook nog een oorlog ingerommeld.

Hassan_Jassan | 04-03-14 | 21:10

Smarties | 04-03-14 | 21:06 | + 0 - U bent er van op de hoogte dat de atoombom een einde heeft gemaakt aan de tweede wereldoorlog? Vraag 2: In welke wereldoorlog zouden we nu zitten als er geen atoombommen waren geweest?

R_TKS | 04-03-14 | 21:08

@reageerbuis | 04-03-14 | 20:51 Het streven en verlangen van toch aardig wat reaguurders om vrijwillig onderdeel van Duitsland te worden, is ronduit bizar en oikofobisch. Een betaalbaar, leefbaar Nederland is nog niet verloren, maar als we en masse het defaitisme gaan omarmen is ons vaderland inderdaad verleden tijd. Ik zou alleen weggaan om tijdelijk te kunnen cashen om vervolgens mijn zuurverdiende centen hier weer te zien verdampen. Zo is de huidige realiteit nou eenmaal, en alleen wij burgers van Nederland kunnen dat veranderen.

Desmoulins | 04-03-14 | 21:08

R_TKS | 04-03-14 | 21:01 | + -1 - Mooi, vertel me eens, wat is de mening van het merendeel van de Krim Tartaren in onderhavige kwestie?

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 21:07

datzouzomaarkunnen | 04-03-14 | 21:02 | + 2 - Daar kan ik mij ook prima in vinden. Natuurlijk is er nuance. Maar de enkele afkeuring die hier voornamelijk te horen is over de EU en het idolaat geblaat als het over Wilders gaat, dat heeft wel een beetje tegengeluid nodig.

R_TKS | 04-03-14 | 21:06

R_TKS | 04-03-14 | 20:17 | Ach ja, Einstein zei ook zoiets na het uitvinden van de Atoombom, oh wacht..

Smarties | 04-03-14 | 21:06

Desmoulins | 04-03-14 | 21:00 | + 0 - Voor u kan het alleen een lineair stijgende lijn zijn? Dat lijkt mij weinig realistisch. Of heeft u zonder vallen en opstaan leren lopen?

R_TKS | 04-03-14 | 21:04

R_TKS | 04-03-14 | 20:58 | + -1 - Groei is het toverwoord? U bedoelt de ongebreidelde vetgroei van het lichaam van van Baalen? Of bedoeld u wellicht 'economische' groei die noodzakelijk is om het monetaire ponzisysteem houdbaar te houden?

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 21:03

spanarchist | 04-03-14 | 20:59 | + 0 - Kijk eens naar buiten en zie je tanks door de straat rollen , zo nee dan is er vrede .

Eurotokkie | 04-03-14 | 21:03

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:59 | + 1 - Aha dát niveau.

R_TKS | 04-03-14 | 21:02

"Kortzichtig, angstig en niet belemmerd door enige kennis van zaken en inzicht" .........En dat is precies het probleem met al die onderbuik gasten hier. R_TKS | 04-03-14 | 20:17 | Dat kan ook precies de beschrijving van EU fanaten zijn: Kortzichtig: niet de crisis op waarde geschat en de lastige overgang voor vele landen naar de euro. angstig: er zal alleen vrede zijn met een EUSSR kennisgebrek: moet ik deze serieus gaan uitleggen? Het hele EU parlement barst uit zijn voegen van de kneusjes die ook nog eens de boel bij elkaar frauderen. De speeches in Oekraïne zijn slechts de laatsten van een reeks domme en ondoordachte (individuele) beslissingen. En nogmaals, dit is meer dan genoeg om GvH en vB onmiddellijk uit hun ambt te gooien. En als dit geen individuele acties waren en de EU er steun voor gaf, mogen ze allemaal meteen naar huis. Zonder wachtgeld uiteraard.

datzouzomaarkunnen | 04-03-14 | 21:02

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 20:56 | + 0 - Antwoord vraag 1: 1 maal Antwoord vraag 2: Wekelijks meerderen. Antwoord vraag 3: Ja regelmatig.

R_TKS | 04-03-14 | 21:01

@R_TKS | 04-03-14 | 20:58 Wat nou groei. Stagnatie is het huidige toverwoord.

Desmoulins | 04-03-14 | 21:00

@R_TKS | 04-03-14 | 20:56 | Zoiets werd u eerder ook gevraagd. U faalde op flagrante wijze. Maar wel anderen die maat nemen, natuurlijk. Ga maar weer lekker knikkeren op het schoolpleintje....

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:59

R_TKS | 04-03-14 | 20:56 Ik wacht nog op de onderbouwing dat er dankzij de EU wereldvrede is en de honger uit de wereld is. Iemand die dit soort onzin neerkalkt is niet serieus te nemen.

spanarchist | 04-03-14 | 20:59

dit had DE knaller voor de EU moeten worden.. jaren aan gewerkt, tot in de puntjes voorbereid door de gezamenlijke geheime diensten. Timing perfect tijdens de olympische spelen, IMF klaar met miljarden. van Baalen op het podium, ALDE, de vrijheidsstrijders van Brussel bevrijden het getergde volk. Niets kon er mis gaan.. eeuwige glorie, dit zou de geschiedenisboekjes ingaan als een enorme EU overwinning. Maar het liep anders.. gelukkig maar.

(c)ZWITSUL | 04-03-14 | 20:59

reageerbuis | 04-03-14 | 20:51 | + 0 - Voorlopig staat het u nog vrij om te emigreren naar Duitsland.

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 20:59

@R_TKS | 04-03-14 | 20:27 "Hoeft er nog enkel een gekozen macht boven te staan om rimpelingen glad te strijken. Uitgelezen job voor de VN." De VN? Je bedoelt die organisatie die landen als Soedan, Libië en Cuba toelaat tot "mensenrechtencommissies?" Ja, natuurlijk willen we die aanstellen als hoogste gezag over de wereld, waarom niet? Wat kan er verkeerd gaan?

Russells Teapot | 04-03-14 | 20:58

Desmoulins | 04-03-14 | 20:51 | + 3 - Groei is het toverwoord. U weet wel het tegenovergestelde van krim(p)

R_TKS | 04-03-14 | 20:58

Wordt het niet eens tijd die Hansworst met een roze plofkap aan te vallen?

(Behind)Doors | 04-03-14 | 20:57

R_TKS | 04-03-14 | 20:43 | + -3 - Gewoon ff een vraagje, hoe vaak komt u in de voormalige Oostbloklanden en hoe vaak spreekt u de inwoners? Verder nog 1 klein vraagje, heeft u ooit een Krim Tartaar gesproken?

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 20:56

spanarchist | 04-03-14 | 20:51 | + 0 - Goh wat een conclusies allemaal. Kun je het ook een beetje onderbouwen, want deze uitspraken zijn echt volkomen inhoudsloos.

R_TKS | 04-03-14 | 20:56

Kerry die spreekt over leugens, intimidatie en en provocatie zal ook niet helpen. Ik ben zelf wel voor een voetbalmatch tussen de verschillende partijen. Op de Krim geven ze het goede voorbeeld.

Simon_GS | 04-03-14 | 20:53

De "heldendaden" (http://ioh.pl/artykuly/pokaz/mier-pod-czerwonoczarn-flag-upa,1041/ ) (NSFL) van de UPA - de Oekraïense "vrijheidsbeweging" uit WOII bestonden uit het afslachten van ongeveer 100.000-250.000 Poolse en Joodse inwoners in de gebieden rond Lviv (toen Lwów). Hun leider, Stepan Bandera, wordt nog steeds als held gezien door de verschillende Oekraïense bewegingen. Er staan talloze standbeelden van hem, straten zijn naar hem vernoemd en ook Timosjenko vindt hem een geweldig man: http://www.ivrozbiorpolski.pl/index.php?page=faszyzm-ukrainski-a-obecna-ukraina De huidige rechtse partijen die nu aan de macht zijn, noemen zich met trots Bandera volgers. De UPA probeerde zich te overtreffen in het bedenken van de meest gruwelijke manieren om de Poolse bevolking af te slachten. Meest bekend zijn de "Poolse kransen" waarbij kinderen met een prikkeldraad aan een boom werden gebonden en de draad steeds strakker getrokken werd http://www.kki.com.pl/piojar/polemiki/rubiez/ss/ss1.JPG (NSFL). Ook populair waren: Het opensnijden van de buik van zwangere vrouwen en het ingieten van kokend water. Het levend villen van mensen. Doorsnijden van de keel en het uittrekken van de tong door de opening. Scalperen. Hele lijst in het Pools: http://strasznezbrodnie.blox.pl/html Een deel van deze moordenaars leeft nog en wordt nu gesteund door onze EU. Maar daar hoor de NOS natuurlijk niet over.

Igor.The.Horrible | 04-03-14 | 20:53

@R_TKS | 04-03-14 | 20:27 Waarom in de algemene zin afgeven op reaguurders terwijl niets u in de weg staat om ze individueel te benoemen? U gist nu naar zaken waar u geen weet van kunt hebben. Dat een groot aantal politici niet op de juiste plek zit in de EU-top, wat u precies bedoelt met EU-top ontgaat mij maar ik neem aan dat u de leidende gezichten bedoelt -dus zij die regelmatig in de publiciteit treden als vertegenwoordigers van de EU, is nogal evident omdat er geen sprake is van democratische legitimiteit. Zij zijn immers niet gekozen maar benoemd. Bundeling van macht heeft als kenmerk dat er altijd macht verloren gaat; onevenredige verdeling van macht vanwege gedetermineerde omstandigheden. U heeft uw mond vol over de inhoud maar spreekt zelf nog steeds in abstracties. Wat ik in ieder geval kan opmaken uit uw plempsel is dat u streeft naar continentale machten die op supracontinentale wijze gecontroleerd worden door de VN. Ik begrijp dus ook dat u de VN geschikt acht voor deze taak, en ik begrijp dus ook dat uw idealen iedere vorm van realiteitszin ontberen.

Desmoulins | 04-03-14 | 20:51

@neemjemoederindemali | 04-03-14 | 20:41 Die denkt dat Nederland een provincie is van Duitsland. Was het trouwens maar waar, dan was hier in het westen de benzine en de drank net zoals de voor grensbewoners een stuk betaalbaarder. Scheelt toch gauw voor mij een 150 euro per week.

reageerbuis | 04-03-14 | 20:51

R_TKS | 04-03-14 | 20:43 En dat hebben we aan de Europese Unie te danken? Types als Verhofstad en Schulz willen die verworven vrijheid juist inperken. Wat een ongelooflijke drogredeneringen, tussen die enorme hoogmoed die uit je comments naar voren komt. Zoals al eerder opgemerkt, je neemt anderen de maat maar met de grootste kulargumenten.

spanarchist | 04-03-14 | 20:51

En hoor je onze media overigens over het feit dat er fascisten door de straten van kiev lopen?: http://www.bbc.com/news/world-europe-26394980 Die gesteund worden door de fascisten in de regering?: http://www.globalresearch.ca/the-u-s-has-installed-a-neo-nazi-government-in-ukraine/5371554

La Bailaora | 04-03-14 | 20:46

@Uw Verzekeringsadvis | 04-03-14 | 20:24 Dat gebeurd heus niet hoor. Mient Jan Febeltje heeft dat zelf nog belooft.

reageerbuis | 04-03-14 | 20:45

@Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 20:35 Het zijn de typische idealen van een zelfingenomen gutmensch. Onrealistisch en onhaalbaar, dus hij hoeft zich niet in te spannen om deze idealen te verwezelijken, maar ze zijn wel zo ongeveer het hoogste goed in onze cultuur, zodat hij zich elke ochtend kan bewonderen in de spiegel, en op borrels en verjaardagen zijn Bevlogenheid en Goedheid kan etaleren tegenover zijn mede-gutmenschen. En natuurlijk geven deze idealen de gutmensch een excuus om hun tegenstanders te haten. Want als je het niet met hem eens bent, dan ben je dus een dom, slecht mens dat tegen wereldvrede is. En dat geeft dan weer de rechtvaardiging voor al het geweld en intimidatie, waar linkse mensen zo vaak naar grijpen.

Russells Teapot | 04-03-14 | 20:44

spanarchist | 04-03-14 | 20:39 | + -1 - In 1989 viel de muur en daarmee het ijzeren gordijn. Even afgezien wat u zelf vindt van de Polen, maar vraagt u de Polen eens wat zij daar van vinden. Of de Hongaren, Bulgaren, Roemenen enz. U heeft makkelijk praten altijd in vrijheid gewoond en geleefd. Alles mogen roeptoeteren waar en wanneer je wilt. Geen probleem hoor. Maar wel een luxe positie. Tuurlijk zijn in die landen de prijzen gestegen, tuurlijk is het geen paradijs of luilekkerland. Maar gewoon je mening mogen zeggen zonder tegen de muur gezet te worden (met of zonder kinderen) is toch wel lekker.

R_TKS | 04-03-14 | 20:43

@Eurotokkie | 04-03-14 | 20:41 Als de Amerikanen er niet waren geweest zou heel Rusland nu Duits spreken

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 20:43

spanarchist | 04-03-14 | 20:39 | + 0 - Eind 1945 stonden ze er anders wel , gelukkig dat de Amerikanen er nog waren anders zou je nu Russisch praten .

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:41

Even ter vergelijking, hier in Nederland breekt de pleuris dusdanig uit tegen Lachebek Rutte cs zodat hij dusdanig bang geworden vlucht naar Amerika. Ik ben benieuwd wat Obama zou zeggen als Putin hier op het Binnenhof openlijk de bevolking gaat toeschreeuwen, geld gaat beloven en toetreding tot de Sovjet Unie.

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 20:41

@ik_wacht_niet | 04-03-14 | 20:35 | Vertel, vertel. Ik heb de hele avond tijd, en bier en nootjes voorhanden.

Bezorgdenverjaagster | 04-03-14 | 20:40

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:36 Joh, je hebt helemaal gelijk. Kan me nog de Russische tanks aan de grens herinneren vlak voor de invoering van de Euro. Wat een argumentenarmoede als je met dit soort onzin moet komen om je pro-EU standpunt te verdedigen.

spanarchist | 04-03-14 | 20:39

En dan zijn er elitairen die vinden dat de gewone mensen onvoldoende verstand hebben om iets van de Europese Unie te vinden en alles beter aan de EU kunnen overlaten. Het zou allemaal maar te ingewikkeld zijn. En dan zijn er naïevelingen die denken dat alleen dankzij de EU, oorlog kan worden voorkomen. Dat de EU de garantie is tegen oorlog in Europa. En dan zijn daar plotseling totaalnitwits als Verhofstadt en Van Baalen, die op de barricaden van Kiev een 'overwinning' gaan staan uitroepen, over de lijken van hen die werkelijk strijd leverden. Dat al is volslagen onbeschaamd, maar dan: Overwinning van wie? Op wie? Met welk mandaat? Wat is er gewonnen? 'We staan achter' wat? Wat een onvoorstelbaar onverantwoorde provocatie was dat middenin een kruitvat dat nog alle kanten op kan knallen. Daarvoor hoeft er maar iets kleins, iets onverwachts te gebeuren. Wat een ongelooflijk risico namen deze volslagen idioten uit naam van de EU, om zo onbezonnen langs de rand van een oorlog te scheren, alle lidstaten van de EU meeslepend. Als dit het niveau is dat de EU kan leveren in dit soort situaties, dan geef mij maar het betere gezond verstand van gewone mensen, en ontmantel die hele Europese Unie, dat gedrocht dat na de enorme financieel-economische risico's nu ook nog eens een levensgroot risico op oorlog is geworden.

Zoetwaterpanharing | 04-03-14 | 20:37

In 2012 kreeg de Europese Unie de Nobelprijs voor de vrede. .... Lees onderstaande reacties van onze Europese leiders en vergelijk deze met de realiteit. Dan zie je hoe ver van de realiteit verwijderd deze mensen zijn en dat ze werkelijk in een waanwereld leven. En hoe verkeerd, Bespottelijk en onverdiend het is dat zij deze prijs kregen. De Europese Unie deugt niet, alles is er fout aan. Dat is wat deze Nobelprijs voor de vrede liet zien. "De EU is een uniek project dat oorlog inwisselde voor vrede en haat voor solidariteit", laat Martin Schulz, president van het Europees parlement vrijdag in een reactie weten. "Deze toekenning maakt overweldigende emoties los." Vredestichter Ook EU-president Herman Van Rompuy is toont zich gelukkig. ''Met het winnen van de Nobelprijs voor de Vrede wordt de rol van de EU als grootste vredestichter in de geschiedenis erkend", aldus Van Rompuy. "Wij zijn heel erg trots dat de inspanningen van de EU om de vrede te bewaren in Europa bekroond zijn.'' http://www.nu.nl/politiek/2932129/europese-unie-krijgt-nobelprijs-vrede.html

No Mo | 04-03-14 | 20:37

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:35 | + 0 - Ik ga niets uit de weg, maar leg de bal opzichtig in uw hoek waar die nu dood blijft liggen. Jammer. Gemiste kans voor open doel.

R_TKS | 04-03-14 | 20:37

spanarchist | 04-03-14 | 20:33 | + 0 - Je wil liever betalen met de roebel ?

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:36

Die Russen zijn gelukkig wat dat betreft net zo gek als de amerikanen.Beiden weten dat in deze zaak een nuke afsteken geen goed plan is.Das slecht voor je karma.

Meneer-reetkever | 04-03-14 | 20:36

-weggejorist-

ik_wacht_niet | 04-03-14 | 20:35

@Russells Teapot | 04-03-14 | 20:33 We hebben hier van doen met een gecertificeerde luchtfietser: Wereldvrede, honger uitbannen en milieu redden. Of hij heeft de ambitie miss World te worden...

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 20:35

Hier woont de "nieuwe" Oekrainse elite van de Majdan: http://biznes.onet.pl/zasobne-zycie-ukrainskiej-elity/mdq3y Vooral Timosjenko doet het niet slecht met 5 huizen. Niet veel slechter dan de villa van Janoekovitsj?

Igor.The.Horrible | 04-03-14 | 20:35

@R_TKS | 04-03-14 | 20:30 | Ah, een inhoudelijke discussie opzichtig uit de weg gaan. Natuurlijk wel even nadat u iedereen zonder onderbouwing de maat heeft genomen. Een maat die u zojuist bewijst zelf niet te kunnen halen. Dank dat u dat even voor mij en wellicht andere lezers heeft duidelijk gemaakt. Kunnen we uw bijdrage op waarde schatten.

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:35

R_TKS | 04-03-14 | 20:30 Honger uit de wereld? Dankzij de invoering van die geweldige Euro waar niemand om gevraagd had, is er nu meer honger in Europa dan ooit. Maak anders eens een rondje in Griekenland of Spanje voordat je dit soort idiote uitspraken neerkalkt.

spanarchist | 04-03-14 | 20:33

@R_TKS | 04-03-14 | 20:17 Je vergelijkingen kloppen niet, je noemt anderen inhoudsloos en kortzichtig zonder zelf te beschikken over enige inhoud of visie, en je beweert dat "iedereen hier" meningen geeft die men niet kan onderbouwen, ondanks dat er aan de lopende band gediscussieerd wordt onder elkaar. En Freek? Die mocht willen dat zijn erecties er net zo makkelijk uitkwamen als zijn meningen.

Russells Teapot | 04-03-14 | 20:33

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:26 | + 0 - Gedachtefout 1: Degens kruisen... Laten we eens kijken op welke wijze we de gezamenlijke doelstellingen inhoud kunnen bieden. OM te beginnen zullen we dus de doelstellingen moeten formuleren. Wereldvrede een redelijk doel? Honger uit de wereld een goede tweede? Milieu problematiek hanteerbaar maken een leuke derde? U bent aan zet.

R_TKS | 04-03-14 | 20:30

Desmoulins | 04-03-14 | 20:26 | + 0 - Niet verder denken dan je neus lang is.

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:30

De kracht zit hem in de herhaling. Is nu +/- de derde keer in een week dat het filmpje met Hans en Guy op GS staat. Terecht! Graag niet laten verzanden en de week voorafgaand aan de Europese verkiezingen (22/5) weer herhalen om te laten zien waar je voor kiest als je VVD of D66 (ALDE) stemt. Verheijen geeft wel erg sneue ontwijkende antwoorden. Geeft aan dat de VVD er behoorlijk mee in de maag zit en ik kan uit het filmpje wel opmaken dat de kwestie hoog wordt opgenomen in het Haagse.

Russ Meyer | 04-03-14 | 20:28

Met dit tempo hou ik geen onderbuik meer over.

KenTochNait?! | 04-03-14 | 20:28

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 20:24 | + 0 - Gelukkig wonen wij wel in een democratisch land , toch.

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:27

Desmoulins | 04-03-14 | 20:23 | + -1 - U hoort mij niet beweren dat iedereen op de juiste plek zit in die EU-Top. Maar ook bij de reaguurders hier zitten er velen niet op de juiste (werk)plek, dus daar gaat het niet om. Bundeling van de machten is bundeling van de krachten. Nadeel van die machten is het Ego dat in de weg staat. Hebben overigens niet alleen de machten last van als ik sommige reacties lees, maar dat terzijde. Hoeft er nog enkel een gekozen macht boven te staan om rimpelingen glad te strijken. Uitgelezen job voor de VN.

R_TKS | 04-03-14 | 20:27

Kunnen we Van Baalen niet in een intercontinentale raket stoppen? Daar kan geen kernkop tegenop, dus dan krabbelt Poetin wel terug.

Russells Teapot | 04-03-14 | 20:26

@Eurotokkie | 04-03-14 | 20:20 Ook al zo'n belachelijke uitspraak. Dus voor de lange termijn, welke lange termijn precies laat u wijselijk buiten beschouwing, is een verdere centralisatie, en schaalvergroting noodzakelijk. Het klinkt heel nobel, haast weldenkend maar betekent helemaal niets. EUspeak.

Desmoulins | 04-03-14 | 20:26

@Eurotokkie | 04-03-14 | 20:13 Standbeeld bestaat al, ergens in Groningen, moet wel, gezien de aardverschuivingen. http://floweramaroses.files.wordpress.com/2011/06/pig-statue.jpg#PIG%20STATUE%201072x800 Nobelprijs voor vrede krijgt hij pas als hij zijn mond begint te houden

tattooboer | 04-03-14 | 20:26

@LangeTijdGeleden | 04-03-14 | 19:58 | Van Baalen er van betichten dat hij stemt, gaat mij véél te ver ==> http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/12/goh_alweer_een_dikke_volgevreten_walgelijke_leugenachtige_totale_euronietsnut_dus.html

Bezorgdenverjaagster | 04-03-14 | 20:26

reageerbuis | 04-03-14 | 20:23 | Ah dank, ik zal er eens op letten...

CornholioNL | 04-03-14 | 20:26

@R_TKS | 04-03-14 | 20:17 | Laten wij de degens kruisen. Mijn aversie tegen de Europese Unie is gebaseerd op redelijk wat feitenkennis. Stelt u eens een thema voor? . PS tegen deze Europese Unie is niet hetzelfde als tegen Europese samenwerking. Die veel gemaakte (lees)fout wil ik van tevoren even uit de wereld geholpen hebben.

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:26

R_TKS | 04-03-14 | 20:17 | + -4 - Jouw mening is een mening, net als elke mening hier. Het beoordelen van mensen als kortzichtig, angstig, zonder kennis en het betitelen van reaguurders als "iedereen" kun je maar beter niet doen. Je lijkt Van Baalen wel.

Mebert | 04-03-14 | 20:25

R_TKS | 04-03-14 | 20:17 Alleen bij religieuse fanatici en extremisten kom je dit soort rotsvaste overwegingen tegen. "God bestaat en ziet alles." "De Islam is de enige ware religie en absolute waarheid, tegenstanders moeten vernietigd worden." "Eén Europa is de weg vooruit in deze wereld."

spanarchist | 04-03-14 | 20:25

Volgens westerse waarnemers was de Oekraïnse president democratisch en eerlijk gekozen. Vreemd dat het afzetten van deze president geen daad is van agressie volgens diezelfde westerlingen. Alsof Putin rustig achterover gaat zitten om af te wachten wat er met de belangrijkste Russische marine basis gaat gebeuren. Je moet wel knettergek zijn als je dat denkt. Hoi van Baalen en Verhofstad.

neemjemoederindemali | 04-03-14 | 20:24

Bedenk me net dat als Verhofstadt zijn bezigheid in Brussel kwijt raakt dat ik nog wel een passend baantje voor hem weet. Hij kan zo aan de gang bij de Jumbo spellenfabriek. Achterover in een stoel gaan zitten , zijn mond opendoen , hete plastic erin gieten , even laten afkoelen en hij spuugt zo een nieuwe versie van het spookslot uit , dat dan weer wel.

ja,diedus! | 04-03-14 | 20:24

Laten ze ons maar nuken ook eigenlijk, zijn we van al die zwakzinnigen en ons lijden onder de leiders af, kunnen over 1000 jaar de paar nakomelingen weer verder.

Uw Verzekeringsadvis | 04-03-14 | 20:24

@R_TKS | 04-03-14 | 20:17 Neem maar wat viagra. Dan blijft jouw erectie wel staan. Je mening is allang reddeloos verloren.

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 20:24

@R_TKS | 04-03-14 | 20:17 Aldus, de Eurofiele conformist die louter in vergezichten en luchtkastelen spreekt. Over inhoudelijk gesproken... Pro Europa dus tegen de EU.

Desmoulins | 04-03-14 | 20:23

CornholioNL | 04-03-14 | 20:21 | + 0 - Wilders belde net van onder zijn bureau , of zijn schuilkelder al klaar was.

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:23

@CornholioNL | 04-03-14 | 20:12 Dat zal allemaal best wel.. maar het is voor mij opvallend dat u zich er zo druk over maakt. Maar als u de redactiepraat aan de rechterkant een beetje volgt weet u ongeveer ook wat de volgende toppic gaat worden #hint

reageerbuis | 04-03-14 | 20:23

CornholioNL | 04-03-14 | 20:21 | + 0 - Aan het gedachtegoed bij De Joop kan ik minder toevoegen dan hier. Doe er uw voordeel mee!

R_TKS | 04-03-14 | 20:22

Das balen van Baalen!

william7055 | 04-03-14 | 20:22

Van Baalen en Verhofstadt, een rechtstreekse bedreiging van de wereldvrede. Deze twee zwaar gestoorde figuren zitten ook nog eens boven in de VVD-boom. Niemand van het nationale bruinwerkersgilde der VVD die daar openlijk tegen in durft te gaan, ondanks het feit dat iedereen wel ziet dat beide heren leiden aan een verderfelijke vorm van grootheidswaanzin en het verantwoordelijkheidsbesef hebben van een pinda. Bij Verheyen begint het overigens heel erg op te vallen dat hij met een moeizaam geprogrammeerde glimlach alleen maar ingestudeerde stopwoordjes uit kan braken die hem door de duur ingehuurde mediatrainers zijn voorgekauwd.

Nestorix | 04-03-14 | 20:21

De VVD doet er in ieder geval alles aan om zo veel mogelijk zetels kwijt te raken. Benieuwd wanneer bekend zal worden dat Rutte inderdaad een D66-mol is, die tegen van Baalen heeft gezegd dat hij een Europese topfunctie tegemoet kan zien als hij naast vriend Guy op dat plein gaat staan.

spanarchist | 04-03-14 | 20:21

R_TKS | 04-03-14 | 20:17 | De Joop belde net, of u even in kunt vallen, een redactie medewerker is plots ziek geworden...

CornholioNL | 04-03-14 | 20:21

likmegaties | 04-03-14 | 20:17 Zag hem laatst nog bij de tandarts.

ja,diedus! | 04-03-14 | 20:20

R_TKS | 04-03-14 | 20:17 | + 0 - Met andere woorden ,korte-termijn denkers.

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:20

@Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:15 Tja, die Russen hebben het niet zo op homo's

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 20:20

thytus | 04-03-14 | 20:02 | + 13 - Precies.. en een smerige schoenveter voor Verhofstadt zodat hij zijn gebit kan flossen!

kruimelzuiger | 04-03-14 | 20:19

Wel ja, laten we een ICBM afvuren. Daar klaart de lucht van.... 2014, gaan onze leiders het echt voor elkaar krijgen, nieuwe wereldoorlog in precies 100 jaar?

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:19

@CornholioNL | 04-03-14 | 19:56 If you see one van Baalen,you've seen them all.

pim achtertuin | 04-03-14 | 20:19

ja,diedus! | 04-03-14 | 20:14 Zitten Verhofstadt & v Baalen ook op GS ?

ja,diedus! | 04-03-14 | 20:17

Waar zit Verhofstadt eigenlijk ? ( al een tijdje niks van gehoord ) . Of is ie een atoomschuilkelder aan het bouwen .

likmegaties | 04-03-14 | 20:17

Toen in Nederland de eerste trein reed tussen Haarlem en Amsterdam waren er heel veel mensen die dachten dat je dood ging bij hogere snelheden dan 40 km/u. Toen in Amerika War of the Worlds als hoorspel op de radio kwam waren er heel veel mensen die zelfmoord pleegden vanwege de "invasie van Mars". Ondanks dat gedurende het hoorspel meerdere malen werd aangegeven dat het niet echt was allemaal. De mensen die menen dat 1 Europa niet de weg vooruit is in deze wereld behoren tot precies die groep. Kortzichtig, angstig en niet belemmerd door enige kennis van zaken en inzicht. Maar ja iedereen kan typen en heeft een computer ter beschikking. En zoals Freek (de Jonge ja) al eens zei:"Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het zo snel slap gelul!" En dat is precies het probleem met al die onderbuik gasten hier.

R_TKS | 04-03-14 | 20:17

@Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 20:10 You stupid van Baalen!

pim achtertuin | 04-03-14 | 20:15

@Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 20:10 | Ach ik ben allang blij dat ze lt. Gruber with his little tank thuisgelaten hadden. Ik weet niet hoe dat gevallen was...

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:15

Verdorie , ik heb die vent van van Baalen eerder gezien op GS. http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2009/04/susan_boyle_total_makeover.html

ja,diedus! | 04-03-14 | 20:14

Van Baalen is gewoon te groot voor Nederland. Zijn ego past ook niet of nauwelijks meer in zijn eigen lichaam. Daarom is het ook zo groot.

henkojenko | 04-03-14 | 20:14

De afgang....de afgang...man, waarom vereenzelvig je je met die malloot uit BE?

Masturwasbeert | 04-03-14 | 20:13

tattooboer | 04-03-14 | 20:10 | + 0 - Ach de man krijgt ooit nog eens een standbeeld , ieder geval een nominatie nobelprijs vrede.

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:13

@Eurotokkie | 04-03-14 | 20:07 Die Rus zal wel niet komen,wel een Oekrainier, en ik vrees in veelvouden..

pim achtertuin | 04-03-14 | 20:12

reageerbuis | 04-03-14 | 20:07 | Wederom slecht excuus...maar ik ben niet van plan om hier verder op door te gaan. Zo veel boeit het mij niet, het viel mij gewoon op...bovendien doelde ik meer op uw onderbuurman. ;-)

CornholioNL | 04-03-14 | 20:12

Is de beste man een keer wakker tijdens zijn ambt is het weer niet goed....zucht...

pim achtertuin | 04-03-14 | 20:11

@Eurotokkie | 04-03-14 | 20:07 Opgezet, als tuinkabouter?

tattooboer | 04-03-14 | 20:10

@Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:08 Om het maar eens op z'n italiaans te zeggen: What a mistakah to makah

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 20:10

Hij heeft in ieder geval geen rare liederen meer gezongen op dat plein, dus er is sprake van enige vooruitgang.

spanarchist | 04-03-14 | 20:09

Beide heren waren trouwens in Kiëv voor hun speurtocht naar de "fallen Madonna with the big boobies". Door omstandigheden eindigden ze op dat podium en je moet toch wat....

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:08

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:07 Heb geen tuin en eet buiten de deur, tref ik het even !

ja,diedus! | 04-03-14 | 20:08

thytus | 04-03-14 | 20:02 Extra korting is niet nodig, gewoon uitleveren als gebaar van goede wil.

spanarchist | 04-03-14 | 20:07

@CornholioNL | 04-03-14 | 20:01 Zeurpiet over kuddo's fippo's etc. Waarom moet ik in godsnaam een vvd, pvda of d66 filmpje kijken. Het blijven allemaal reclamefilmpjes over een slecht produkt. Ik geloof nog eerder een jehova getuige die mij het geloof probeert te verkopen.

reageerbuis | 04-03-14 | 20:07

ja,diedus! | 04-03-14 | 20:06 | + 0 - Liever van Baalen in de tuin dan een Rus in de keuken.

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:07

Aangenaam , mijn naam is van Baalen , totaal-maloot.

ja,diedus! | 04-03-14 | 20:06

Maar Billie Turf had nog wel de sjoege om tenminste niet in zijn Boswachters uniform op dat toneel te verschijnen.

Conan de Rabarber | 04-03-14 | 20:05

Van Baalen doet goed werk. Ich bin ein Oekraïner

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:04

Ik heb altijd geleerd van mijn moeder mensen niet te beoordelen op basis van hun uiterlijk. Bij Van Baalen kost me dat de grootste moeite.

brutus68 | 04-03-14 | 20:04

Die D66-ers leven echt in een andere dimensie hé? De speech van de Dikke en de Dunne hebben meer rust onder de bevolking gebracht...

Petrus Poortwachter | 04-03-14 | 20:04

Fotobijschrift: "Het laagste wat de lage landen te bieden hebben.."

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:02

Ben geen fan van Poetin, maar kunnen we niet gewoon een deal met de russen maken dat als we Verhofstadt en van Balen uitleveren en er een strop bij cadeau doen dat we nog wat meer korting op ons gas kunnen krijgen?

thytus | 04-03-14 | 20:02

reageerbuis | 04-03-14 | 19:58 | Kutsmoes...dit topic, dit filmpje. Wees een vent en geef gewoon eerlijk toe...

CornholioNL | 04-03-14 | 20:01

Toen het schieten voorbij was verschenen die twee en toen daarna de pleuris uitbrak waren ze ineens weer verdwenen. Opportunisten ....

Der Schnitzeljäger | 04-03-14 | 20:01

Parsons | 04-03-14 | 19:58 | + 1 - Dan was Badr Hari er zeker ook bij.

Eurotokkie | 04-03-14 | 20:00

Ik schaam me trouwens ook voor het gedrag van Van Baalen, maar helaas kun je je landgenoten niet kiezen, hè.

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 20:00

Alsof die van Baalen ook maar ene fuck geeft om die Oekrainers...hij is gewoon de gay toyboy van Verhofnar...

CornholioNL | 04-03-14 | 20:00

Stel je voor dat Putin in Brussel een demonstratie toespreekt....... Is dat anders?

Einde van de Domheid | 04-03-14 | 19:59

Die Mark Verheijen. Mag zich echt de oogballen uit z'n kop schamen. Wat een misbaksel van een figuur is dat zeg. Ja VVD is hééééél Eurosceptisch hoor! Maar we stemmen wel mee in allemaal sluiperige machtoverdrachtswetjes en onze VVD'er van Baalen laten we lekker z'n gang gaan naast Guy Verhofstadt ook al hebben ze min of meer het startsein aan Rusland gegeven om binnen te vallen voor een all-out war. En dit zijn onze volksvertegenwoordigers mensen... Het is écht treurig gesteld met Nederland de afgelopen 20 jaar...

LangeTijdGeleden | 04-03-14 | 19:58

"Je moet bij de woordvoerder zijn". Het nieuwe: "Ich habe es nicht gewusst".

BedrijfsTijgerT | 04-03-14 | 19:58

@CornholioNL | 04-03-14 | 19:56 Jij ziet dat filmpje nu voor de eerste keer? Terwijl er een aantal dagen een soortgelijk filmpje van die imbeciel te zien was.

reageerbuis | 04-03-14 | 19:58

Eigenlijk vond ik dit een evengrote schending van de souvereiniteit als de Krim-bezetting door Rusland. En, misschien leidde het ene wel tot het andere!

Einde van de Domheid | 04-03-14 | 19:58

Past ie überhaupt nog op het Binnenhof?

Parel van het Zuiden | 04-03-14 | 19:58

Van Baalen en Verhofstadt zijn psychopaten. Feit.

Parsons | 04-03-14 | 19:58

Wie is die verlopen zwerver links op de pica en waarom staat hij daar? Een paar honderd meter hier verderop kun je ook lekker droog slapen onder de brug...

eerstneukendanpraten | 04-03-14 | 19:57

Is zijn impeachment wegens war-mongering als begonnen? Iemand zei het heel helder hier: Europa is vrede.... toch?

Einde van de Domheid | 04-03-14 | 19:56

Ik kan mij die terughoudendheid wel voorstellen, tsaar Poetin heeft dat populistische vuistje ook zien zwaaien.

Jan Passant mk2 | 04-03-14 | 19:56

Goh, toch weer knap, meerdere reaguursels binnen 1 minuut terwijl het filmpje 3:58 duurt... Zou FiPo verslaving behandelbaar zijn ?

CornholioNL | 04-03-14 | 19:56

Eens kijken of Verhofstadt ook zo eensgezind is met de opstanders als ze over een paar jaar in Brussel de tent afbreken.

Barbarous_Relic | 04-03-14 | 19:56

Best wel eng. Dit soort idioten kunnen samen met die Amerikaan Kerry die nu in Kiev is ons in WOIII storten.

Hanky74 | 04-03-14 | 19:56

@Eurotokkie | 04-03-14 | 19:53 Ja als een soort Eurotokkie ;-)

reageerbuis | 04-03-14 | 19:55

De enige die met een rooie koo op de foto staat is Van B. Wodka is niet duur in Oekraïne.

Kapitein Sjaak Mus | 04-03-14 | 19:54

@Godsammekraken | 04-03-14 | 19:52 Vroeger wel... Mijnheer Geert Wilders, maar die probeerden ze binnen de partij de mond te snoeren. De rest wordt geschiedenis.

reageerbuis | 04-03-14 | 19:54

Hij heeft wel ballen om daar te staan.

Eurotokkie | 04-03-14 | 19:53

Bij de VVD dachten ze een veilige parkeerplaats voor van Baalen gevonden te hebben in Brussel. Niet dus.

Mebert | 04-03-14 | 19:53

Zouden ze er dan toch nog zijn? Echte Eurosceptici bij de VVD?

Godsammekraken | 04-03-14 | 19:52

Ik zou me ook doodschamen als ik lid van de VVD zou zijn.

reageerbuis | 04-03-14 | 19:52

Tip de redactie

Wil je een document versturen? Stuur dan gewoon direct een mail naar redactie@geenstijl.nl
Hoef je ook geen robotcheck uit te voeren.

GeenStijl.nl is een uitgave van GS Magenta B.V.