<font size="0.1">Ook GeenStijl voortaan op tabloid</font>
In navolging van De Telegraaf verschijnt ook het weblog GeenStijl, het vlaggenschip van moederbedrijf TMG, voortaan op tabloid-fomaat. GeenStijl laat in een verklaring het volgende weten: "Ook voor GeenStijl is het tijd om de sprong naar vernieuwing te wagen. Na bijna elf jaar is het moment daar om ons aan de heersende trends in uitgeefland aan te passen. We gaan naar tabloid!" Maar dat is niet de enige verandering. GeenStijl zal, evenals de papieren Telegraaf, voortaan ook op zondag verschijnen. "Er is een markt voor nieuws op zondag. Zeker gezien de redactionele onderbezetting bij concurrenten, of de volledige zondagssluiting bij gereformeerde websites, is er een gat te vullen op de zondag. Dumpert doet al langer mee aan deze trend en die blijkt bijzonder goed aan te slaan bij zondagspubliek dat vermaakt wil worden tijdens het verwerken van een kater of een verplicht bezoek aan de schoonfamilie." Net als bij enkele regionale katernen van De Telegraaf is het ook voor GeenStijl nog onduidelijk wat de gevolgen voor subsites Glamorama en Das Kapital zullen zijn in deze nieuwe koers. "Directie en redactieraad zijn nog volop in overleg, en ook de Ombudsman is ingeschakeld. We kunnen nog geen uitsluitsel geven." Geluiden dat de zondagsopening een kunstgreep is om het tij van de dalende oplagecijfers te keren, worden weggelachen door GeenStijl. "Haha. Op internet kun je toch helemaal niet in oplage dalen, gekkie. Sowieso: waarom denk je dat GeenStijl inmiddels het vlaggenschip is van TMG? Precies. En nou is het mooi geweest met dit geneuzel over onszelf, Piet Bakker. We moeten aan de bak. Die zondag schrijft zichzelf niet vol. Ohja. Eén ding nog. Voor GSTV zijn we op zoek naar een ginger van 86 cm!"