Mooi. Kabinet trekt stekker uit de Faal-Fyra
De kogeltrein is door de tunnel: de Nederlandse overheid stopt officieel met de Fyra. NS moet wat anders verzinnen. Nou, dat waren een paar miljard welbesteed. Nu nog jarenlang en voor heul veul duur geld juridische oorlogvoering beginnen tegen de Napolitaanse maffia. Zullen we de Fyrafaal nog eens wat vergroten? Volgens de boekhoudwurmen van Ernst & Young is er sprake van omkoping in de aanbesteding van de hogefaalheidslijn. AnfaaldoBreda zou al van te voren hebben geweten dat ze de aanbestedingsprocedure, waarin fout op fout werd gestapeld, zouden winnen. Goh, je verwacht het nie.. Oh ja, we verwachten het wel. We schreven namelijk eerder over de helikopters die Defensie kocht bij Agusta, die net als AnsaldoBreda een dochterbedrijf zijn van het Italiaanse Finmeccanica. GeenStijl, 1 februari 2013: "Defensie heeft zonder schroom een paar wentelwiekFyra's gekocht bij een bedrijf wat in de jaren '90 nog betrokken was bij dusdanige corruptie dat de Belgische regering er over viel. Sterker nog, het moederbedrijf van Agusta is Finmeccanica, waar geheel niet toevallig het AnsaldoBreda van de Fyra ook onder valt. En Finmeccanica is de laatste jaren vooral in het nieuws vanwege, drie keer raden, corruptie!" Weer hadden de Belgen het eerder door dan wij zelf. Maar goed. Typisch Nederlands. Dat je dan met corrupte faalmario's in zee gaat en dat ze ineens corrupt blijken te zijn. En totaal wereldvreemd. AnsaldoBreda probeert namelijk de schuld van het Fyrafiasco in de schoenen van de NS te schuiven door te zeggen dat de NS met de treinen te snel door de sneeuw heeft gereden. Haha. De NS. Door sneeuw rijden. En dan ook nog eens te snel. Nope, de fout die is begaan is met spotgoedkope corrupte Italiaso's in zee gaan die nauwelijks iets kunnen produceren wat functioneert. Dat dit nooit zou werken kon iedereen van te voren voorspellen, behalve de NS en politiek Den Haag. U wilt bewijs voor deze stelling? U krijgt bewijs. GeenStijl, 21 november 2011: "deze hi-speed Fiat Multipla's op rails gaan dus nooit in Nederland rijden." Tjoeke tjoeke overvolle failtrain richting parlementaire enquête!
Update: NS gaat tot oktober zwijgen.