Met een tassenmerk voor weinig én snel naar Parijs
De falende Fyrae van de Nederlandse hogesnelheidsalliantie NSHispeed zullen de komende zeven, acht jaar nog stil staan omdat onze nationale overheid niet tot overeenstemming kan komen met de Vlaamse zuiderburen (die onderdeel uitmaken van hetzelfde Europese eenwordingsprogramma als Nederland) over het wel/niet toelaten van een hogesnelheidstrein op Belgisch grondgebied. Dit omdat de Belgen met een niet-werkend, in Italië (ook onderdeel van...) vervaardigd vervoermiddel zitten opgescheept dat niet aan hun veiligheidseisen voldoet. Europarlementariërs, zakenlieden en stelletjes die hun liefde willen consumeren tijdens een romantisch weekend in Parijs zullen tot nader order gebruik moeten maken van boemeltjes die met name in Vlaanderen geneigd zijn te stoppen bij iedere rij tegels in een weiland, of van de wel werkende, doch minder frequent rijdende en prijzige Franse Thalys. Welk een kommer en kwel. Vreest echter niet, treinforenzende medemens! Totdat de overheid vele miljoenen aan Kamervragen, debat-uren en parlementaire onderzoeken heeft afgerond om tot de conclusie te komen dat de Fyra inderdaad een wangedrocht op wielen is dat nooit aangeschaft had moeten worden, doet de vrije markt waar de consument om zit te springen: een hogesnelheidslijn tussen Amsterdam en Parijs uit de grond stampen om toch als Nederland zijnde te kunnen concurreren met de Fransen. Nota bene een TASSENMERK gaat dit gat in de markt vullen. Als de ministeriële meisjes Mansveld en Schultz van Haegen dáár niet van gaan gillen..