iPhone-fanboys mogen officieel gepest worden
Dus. U heeft een Apple-product? Juist. Een iPhone zeker? Of een iPad? Ghe. U bent echt een loser. Apple is voor ouders. Voor de generatie 30+. Voor mensen die niet snappen 'watiscool'. Onderzoek wijst uit dat tieners, ook wel 'belangrijkste consumenten van de komende jaren' genoemd, Apple associëren met een oudere generatie, met hun ouders, met establishment en dus vooral niet cool vinden. Wie cool is heeft geen iPhone, maar een Samsung Galaxy. En geen iPad, maar een -niet lachen- Microsoft Surface. Voelt nieuw voor kinders, is dus hip. Apple heeft ernstig last van vergrijzing. Een iPad ligt net zo goed in de groep als dikke kinderen met puisten. Kijk maar, orders voor de iPhone5 moeten hard naar beneden worden bijgesteld. Zelfs Nokia kan met slimme tienermarketing weer de koppositie in de smartphonewereld terug pakken, als ze het handig aanpakken. Niet alleen Apple, ook Facebook is uit. Want ook daar zitten ouders en hun generatie op. Facebook is van de dertigers en ouder. Hippe tieners en twintigers zitten allang op Tumblr. En niet alleen omdat wij dat al een tijdje verklaren, maar vooral omdat Facebook net als de iPhone inmiddels bij het establishment hoort. Onze conclusie dat Facebook in 2015 failliet gaat klopt dan ook nog steeds. In de ogen van tieners is Facebook inmiddels oud genoeg om jaarlijks op prostaatcontrole te moeten. En heeft een iPhone de coolheidsfactor van een pluizige coltrui. Kortom, mensen met een Facebookprofiel en een iPhone mag u pesten vanwege uit, oud en fout. Die horen er niet meer bij.