Elektrische auto's grootverbruikers brandstof
'Plug-in auto's'. Van die balverzakkend trieste auto's met een stekker. Daarmee win je a priori al de grote kansloosheidsprijs. Beetje blits op het gaspedaal trappen als die hitsige MILF naast je staat bij het stoplicht? Triester dan in een 'plug-in Prius' wordt het niet. Ongeveer net zo stoer als het vlasbaardje van Daley Blind en net zo ruig als Leon de Winter op een vouwfiets. Maar goed, die auto's dienen een goed doel: de eigen portemonnee. Een ZZP'er kan volgens tijdschrift Autoweek voor minder dan 8.000 euro een Prius op de kop tikken, want geen BPM, duizenden euro's aanschafsubsidie en op te schrijven als investeringsaftrekpost, al met al nog geen kwart van de cataloguswaarde. Daarbovenop komt nul (0) procent bijtelling en geen wegenbelasting. Hop hop, dat is lekker scoren en geen overbodige luxe nu Rutte-II op het punt staat u volledig uit te kleden. Naast de eigen portemonnee wordt ook nog eens het milieu gespaard: de Prius gebruikt maar 2,2 liter brandsof per 100 kilometer. Concurrenten Opel Ampera en Chevrolet Volt slechts 1,6! OF WACHT, TOCH NIET. NOS: 'Gemiddeld verbruiken de auto's 80 procent meer brandstof dan hun fabrieksnorm belooft.' Trololol. De gemiddelde actieradius van een plug-in Prius is, *trommelgeroffel*: twintig kilometer. 20! Ba-dummmtsssjj. Conclusie: het groene alternatief van autorijden wordt kapot gesubsidieerd en blijkt een volstrekte mislukking, want Prius-rijders hebben dikke schijt! Dat verwacht je toch niet?
Klokje rond: Tests bewijzen het: elektrische voertuigen NET ZO SCHADELIJK als auto's met verbrandingsmotor.