Contact Care doet een PostNL'etje
Mede door de bemoeienis van de enige Ombudsman die er toe doet, namelijk de GeenStijl Ombudsman, is de zaak rond de identiteitsdiefstal via PostNL inmiddels naar tevredenheid opgelost. PostNL ging na een aanvankelijke ontkenning van aansprakelijkheid toch door het stof met excuses, aanpak van het probleem en een tegemoetkoming, de politie bleek na kamervragen van de PvdA (en veel eigen research van de gedupeerde) ineens een stuk behulpzamer bij een aangifte en ter roze redactie drinken we nu sjieke bubbels. Eind goed, al goed? Niet helemaal. Er is één klein bedrijfje dat dapper weerstand blijft bieden tegen klantvriendelijkheid: Contact Care. De identiteitsfraudeur had op naam van onze PostNL-gedupeerde bij die callcentertoko een telefoondienst afgenomen. Dat kon heel makkelijk, want om de drempel voor nieuwe klanten lekker laag te houden is het kinderlijk eenvoudig om met gebruik van openbaar vindbare informatie bij Contact Care een dienst aan te vragen op naam van iemand anders. Het belbedrijf haalde weliswaar de facturen van de gedupeerde door de shredder toen de zaak aan het licht kwam, maar vertikt het om de controle op aanvragen moeilijker te maken. Ook niet na een glasheldere uitleg van de gedupeerde. Want hoe reageert Contact Care op de fraudegevoeligheid van hun eigen diensten? "Eeh het is niet waar en ik snap eigenlijk niet wat je bedoelt. Kthxbai." Zo ziet u maar: het werk van een Ombudsman is nooit af.