VRIJDAG 13e EXPERIMENT: adblocker blocken
Hihi. Gefopt. Wat gebeurt er als je op een regenachtige vrijdagmiddag de 13e zonder communicatie met de gebruikers (op wat geacteerde middelvingers van onze ubertroller Joris na dan) ineens Dumpert ontoegankelijk maakt voor iedereen die ad-blocker gebruikt? Opstand! HOE KUNNEN JULLIE GVD!! Wanhopige MKB'ers die niet meer weten hoe ze hun tijd moeten vullen. Woedende uploaders die afscheid nemen van ons geldwolven. Tweakertjes en internet-ethici die zich over de kwestie buigen. Tutorials hoe-de-adblock-block te omzeilen. Hilarische fotofucks. En een miljoen miljard scheldkannonades op social media waar een heleboel goede tips bij zitten ter verbetering van dumpert. Daar hebben we mooi een deftig online adviesburo mee weten te besparen. Want dumpert = graties. Maar de schoorsteen moet wel roken. Commerciële reclameadvertenties zijn daarbij onmisbaar. Kijk maar naar Digg.com. Ooit 200 miljoen dollar waard en vandaag voor een appel en een ei verkocht. Muren op internet werken niet. Rigoureuze blokkades ook niet. Vandaag hebben we getest wanneer de irritatiegrens definitief wordt bereikt. Bedankt voor uw input over verdienmodellen op internet, betaalmuren, online advertisement en het runnen van de meest heersende filmpjeswebsite van Nederland. Deze discussie wordt zeker vervolgd.