De Grote GS ProRail-bonus Quiz

3) Hoe wordt volgend jaar de bonus berekend, ondanks de standaard storingen en ProRail-ellende?
A) Met de minister wordt overeengekomen dat voortaan alleen resultaten voor treinen die überhaupt rijden tellen en vertragingen worden "vervoerskansen" genoemd.
B) Met de minister wordt overeengekomen dat de bonus met 6 procent stijgt wegens "crisis en inflatiecorrectie".
C) De bonus stijgt niet maar ProRail zal worden doorverkocht aan Apax waarop iedereen een majestueuze winstdeling krijgt.
4) Waar gaan de ProRail-commissarissen na hun ProRail-bonusbestaan heen?
A) PostNL.
B) Het GVB in Amsterdam.
C) ING.
5) Is tien procent "variabele beloning" dan wél verantwoordelijk gezien de prestaties van NS en ProRail?
A) Ja, want u moet eens niet zo zeiken over het spoor, in India is het erger.
B) Ja, want dat is marktconform.
C) Nee, maar daarom kiezen ze ook voor deze wassen neus, het publiek is toch dom genoeg.
6) Hoe vaak reizen ministers, commissarissen, ProRail-baasjes en andere bonustoppertjes zélf met de trein in de spits op een feestdag terwijl het sneeuwstormt van provincieplek naar provincieplek?
A) Nooit.
B) 1 keer in hun leven, misschien.
C) Trein? Provincie? Afreus!
7) Verandert een luizige zes procent aan bonuskorting op korte termijn ook maar iets aan de belabberde staat van ons spoorwegennet?
A) Neen.
B) Neen, maar we moeten niet zo zeiken, heeft de minister zelf gezegd.
C) Neen, maar ze hebben alsnog 10 procent bonus dus wat kan hun het schelen?
8) Wat zou u doen met zo'n bonus als u het voor elkaar had ge-elleboogt en gelikt om op zo'n riante bonustopperplek terecht te komen?
A) Net als die commissarissen nooit meer met de trein gaan.
B) Politieke partij-lid worden voor snelle maximale doorgroei in het commissarissencircuit.
C) Alles "eerlijk" in de SP-partijkas storten.
9) Sonst noch etwas?
A) Nein!
B) Ja aber wir mussen nicht zo weinen du feigling!
C) Anders namelijk...(beschrijf in een essay van minstens duizend woorden in de comments waarom u eigenlijk alle bonussen zou moeten krijgen, waarom u de nieuwe gedroomde bondscoach bent en hoe u in een week alle problemen op het spoor zou oplossen).