Zie je wel. Meer asfalt = minder file
Kent u dat fabeltje dat er bij iedere nieuwe kilometer asfalt ineens uit het niets *poef* allemaal extra auto's opduiken met mensen die helemaal nergens hoeven zijn, maar wel de weg op gaan omdat er plek is en de mens van nature nou eenmaal graag dieren wegpest & andere mensen het leven zuur maakt met fijnstof? Dat is dus een sprookje van clubjes marginale milieufundamentalisten. Er is met de huidige brandstofprijzen echt geen mens die nog een meter rijdt als het niet strikt noodzakelijk is. Zelfs naar je werk karren is binnenkort onbetaalbaar vanwege de GroenLinks ForenzenhaatTax. Allemaal ongefundeerde autohaat van de milieumaffia dus. Lees maar: MEER ASFALT = MINDER FILES (en GEEN extra auto's). Dankzij fijne nieuwe stroken frisgeurend asfalt is de filedruk met 2,2 miljoen uren afgenomen naar het niveau van 2000. Nog meer verkeersballonnetjes die doorgeprikt worden: fietsen zonder licht is niet bewezen onveiliger dan fietsen mét licht en handsfree bellen tijdens het rijden is niet minder riskant dan de telefoon gewoon aan je oor houden. In een vlaag van rationeel reageren stopt de politie daarom maar met gerichte controles op die zaken. Waar het filelengtes terug richting de vorige eeuw asfalteren betreft: beter zal het voorlopig niet worden (wat Schultz ook zegt). Het Kontneukakkoord schrapt namelijk 400 miljoen euro aan investeringen in het wegennet en de laatste der asfaltmohikanen in de Kamer, VVD-kamervragenautomaat Charlie Aptroot, is heel subtiel naar de lelijkste plek van Nederland weggepromoveerd om burgemeester te worden. Waar je dus binnenkort met 160 door de bebouwde kom mag. Dat dan weer wel.
Update: Opstelten zegt: Werkende fietslichtjes zijn belangrijker dan alcolijken in het verkeer.