DUIDING: De Grote C1000 Oranje Reclame
Ha kijk. Supermarkt C1000 - die over een jaar ophoudt met bestaan - slaat in tijden van massale reorganisatie + ontslagrondes nog even een paar ton marketingbudget stuk op een commercial met alle toppers van het Nederlands elftal + enkele semi-bekende BN'ers. Wie hem nog niet gezien heeft (lijkt ons onmogelijk, spotje komt sinds deze week ongeveer 10.000 x per uur op alle kanalen voorbij) moet hier klikken. Dik drie minuten snoeiharde supermarkt-terreur met alle irritatie die dergelijke commercials opwekken. Hollandse volksmuziek + fake-smilende B-acteurs + Yes-R + Wolter Kroes + Ernst Daniel Obesitas + een strontvervelende gadget voor de kids. U weet: wanneer Oranje op een groot eindtournooi speelt dan slingert het Gilde der Paarse Broeken schaterlachend hun lul uit de broek. Dan wordt u namelijk een maand lang legaal doodgegooid met ludiek bedoelde dingessen als wuppies, flappies, beesies, lolkratjes, brulshirts, schreeuwhoeden, juichkoelhouders en wat er niet allemaal uit de creatief beperkte schedelpan van marketingmanagers komt. En dat allemaal om er voor te zorgen dat u tijdens Nederland -Duitsland uw pils, zoutjes en magnetronmaaltijden bij de C1000 haalt en niet bij een ander distributiepunt van Unilever. Alsof Mark van Bommel, Wesley Sneijder, Nigel de Jong, John Heitinga, Joris Mathijsen, Maarten Stekelenburg, Gregory van der Wiel, Arjan Robben, Rafael van der Vaart en Klaas Jan Huntelaar ooit een C1000 van binnen gezien hebben. Voetbalmiljonairs bestellen hun vreten bij een peperdure traiteur van naam en faam en natuurlijk niet bij een poor man's Albert Heijn. U kunt zich dan ook voorstellen de heren flink gecasht hebben met deze commercial. Zeker gezien de spotgoedkope zangers die ook meespelen. Uit de wandelgangen bereiken ons reeds berichten over ruzie in het Oranjekamp tussen de belangrijke spelers en mindere goden die geen stuiver terug zien van dit soort tenenkrommende maar lucratieve commerciële uitstapjes. Gelazer bij Oranje over geld, what else is new? Nou ja, als ze Europees Kampioen worden lult niemand er meer over. Het GeenStijl Premium Branding Strategy Consumption Behaviour Expert Team bekeek de beelden nog eens extra zorgvuldig en zette alle subliminale Hibbum Soundsystemen van C1000 op een rij. Enjoy!
Mark van Bommel in zijn REM-slaap. Vast dromend over de beslissende schwalbe in de halve finale.
De leipe kinderen voor kinderen mocro yes-R (bekend van hits als 'sletje') druk zwaaiend in een kledingwinkel. We snappen hem niet.
De mislukte operazanger en TV-gekkie Ernst Daniel Smidtdt. Te huur voor feesten & partijen vanaf 12 euri per uur (ex. BTW)
Nigel de Jong verdient 135.000 euro per week, schopt tegenstander lachend doormidden, bezit voor iedere dag in de week een zeldzame supercar en zit in de kleedkamer van Man. City naast Mario Balotelli. Die zet zichzelf vast voor lul in ruil voor een paar consumptiebonnen.
Aha! EK-gadgets flamberen. Altijd leuk. Deden wij in 2006 al.
Waarom is Ibi Afellay heel geniepig uit dit shot geblurred? Raar toch? Hallo reclamecodecommissie!
Deze kaartscene is een ode aan John de Wolf die tijdens het WK in 1994 zijn teamgenoten met valsspelen duizenden guldens aftroggelde.
Tieten. Zeer belangrijk en feitelijk onmisbaar is de wereld van sales.
Ach wat lief. C1000 speelt in op de gemiste pingel van Robben in de CL-finale. Alleen de strandbal ontbreekt.
Het engeltje op de lat van Maarten Stekelenburg. Totdat Ronaldo vanaf 50 meter afstand aanlegt en de bal met de snelheid van het licht in de kruising ramt.
Je ziet die Heitinga gewoon denken: "WTF heeft Charlotte-Sophie nu weer voor debiels geroepen bij RTL Boulevard?"
Wilt u ook manboobs + onderkin zoals Wolter Kroes? Vreet veel en vaak frituurvoedsel van de C1000!
In dit shot zit heel slim sluikreclame verwerkt van Gerritsen Groentenwinkel uit Coevorden.
Wes ziet hier voor het eerst zijn bankafschrift na opnames van de C1000-commercial.
Sylvie en Yolanthe zonder make-up. Hadden we het belang van tieten in reclame al aangestipt?
Hier moeten we nog een grapje verzinnen met de woorden: "Alles is weg!"
Al ben je kaal en terminaal, met boodschappen bij de C1000 trek je het allemaal!