LALALA GELD-problemen bij CDA en VVD
Voormalige regeringspartijen VVD en CDA hebben een probleem. De verkiezingskas is leeg. Geplunderd om in het pluche te komen in 2010 en in de korte periode Braun Eins nog niet voldoende aangevuld. Er moeten namelijk miljoenen in. Miljoenen om Rutte weer tot chef van Nederland uit te roepen. Miljoenen om het CDA qua zetels niet af te laten glijden richting het niveau van hun bloedgabbers SGP en CU. De VVD gaf in 2010 2,4 miljoen euro uit aan zelfpromotie, nu zal dat budget nog een paar ton hoger moeten om de overwinning binnen te fietsen. Voor reclamespotjes, internetvirals, plakposters en weggeefgadgets. Ironisch. Zowel de CDA als de VVD hadden namelijk de laatste anderhalf jaar het beste marketingpodium wat een politieke partij kan wensen: het kabinet. Meer bereik krijg je als partij niet. Regeren betekent alle aandacht van de media, een kansel om de partijprincipes te verkondigen en een uitdaging om te bewijzen dat de ideeën over de samenleving in de praktijk werken. Vanuit het kabinet kan elk toekomstig verkiezingsprogramma verkocht worden. Maar we kunnen stellen dat regeren het CDA en de VVD niet bepaald goed heeft gedaan, qua image. En als de politieke standpunten en houding het niet waarmaken, moeten de volgende verkiezingen gered worden met spuugveel geld. Het is de prijs die het CDA en met name de VVD betalen voor het verkopen van hun ziel aan partijen als de SGP en de afhankelijkheid van de opportunistisch principiële PVV. Het slopen van alle liberale principes binnen de VVD is alleen met hardcore kapitalisme te herstellen, blijkbaar. Politicolospam. Loze beloftes in prachtige verpakkingen waarvan de ervaring leert dat zowel de VVD als het CDA deze verloochenen als er macht of invloed mee te behalen is. Dus of u als lid van deze partijen even de kas grondig wil spekken, want van de standpunten, ideeën en principes hoeft u niks te verwachten qua zetelwinst.