Sargasso: populaire filmpjes vaak bezocht
Zeg Sargasso. Leuk hoor, die aanmoedigingssubsidie voor datajournalistiek. Kun je best leuke dingen mee doen, qua staafdiagrammen en excelsheets van @Steeph vol met onthullende cijfers waarover iedereen roept: "Bravo, goed gedaan, keurig becijferd", en het vervolgens niet leest want no one gives a fuck about facts. Ook mooi, die krachtenbundeling met het ANP. Maar goedverdoemme zeg. Zorg dan wel dat je die gratisgeld-injecties waard bent door bij de feiten te blijven. Zoals in de belangwekkende data-casus 'dronken meisje pijpt hond'. Hebben we ondanks 7491 linktips (per dag, over een periode van 10 dagen, met een standaarddeviatie van 362) met geen vinger aangeraakt. Minderjarige canisfellatio is behalve gewoon smerig ver beneden onze stand. Maar in een stukje van ANP datajournaliste (!) Laura Wismans, dat bol staat van de holle frasen in de categorie 'filmpje opgedoken op internet', is het allemaal de schuld van GeenStijl en Dumpert dat kinderen domme dingen doen online, en de politie handenvol werk had aan het ausradieren van het filmpje bij diverse blogs. Samenvattend in clichés die zo oud zijn als het internet (eerste zin: "Jongeren brengen heel veel tijd online door") wordt GeenStijl volkomen ten onrechte door de mangel getrokken door de fatsoenlijk-gesubsidieerde datagravers. Lekker voor hun geloofwaardigheid. Vooral omdat Sargasso hiermee met open ogen in ons experiment tuint. Wij vroegen ons af wie als eerste de beschuldigende vinger naar ons ging wijzen, en deden bewust niets met de betreffende kliktopper. Sargasso hapt vol in het aas. Proficiat boys! Rondje worteltaart voor de hele club. Waarmee wat ons betreft weer is bewezen: Subsidie zorgt niet voor betere journalistiek. FEIT.