Instappen in treinen, dat gaat zomaar niet
Hohoho! Hallo NS-reiziger! Wat denken wij dat we aan het doen zijn? Gaan wij nu ineens zomaar instappen op de verkeerde wijze? Dat is levensgevaarlijk man. Dat gaat zo vaak mis. Honderden slachtoffers zijn er al gevallen. Het instappen in treinen is een vak apart. Een ambacht. Een skill. Pas na gedegen opleiding en aanvullende cursussen mag u zomaar zelfstandig instappen. Goed, even nu achter die streep hier die wij in het zand hebben getrokken gaan staan en luis-te-ren. Centraal houden nu mensen. 1) Instappen doet u stapje voor stapje (dus niet springen, rennen of dubsteppen). 2) Voor het instappen ALTIJD dubbelchecken of de veters zijn gestrikt. 3) Wacht nadat de laatste passagier is uitgestapt tot het rode licht is gedoofd. Er kan nog een passagier uitstappen met alle vreselijke gevolgen van dien. 4) Niet allemaal tegelijk als een kudde blinde zombies op een kluitje bij de trap gaan staan en dan bij de eerste de beste deur instappen. Neem de drie V's als motto: Verspreiden, verspreiden, verspreiden! Er zijn deuren zat in een trein. 5) Voorin de trein (zie illustratie) is het vaak rustiger dan achterin de trein (zie illustratie). Maak daar gebruik van. Als de trein de andere kant op rijdt is achterin natuurlijk voorin en omgekeerd. Maar da's logisch. Goed, u mag het nu zelf proberen. Succes! *Tsjoeketsjoeketjsoeketsjoek* *kedengedeng* *oehooeeee*