Vingers in de oren voor #TVOH
Zo'n John de Mol zit dus een beetje miljardair te wezen in dat poenerige kantoorgebouw van 'm naast de Amsterdam ArenA terwijl hij de hele wereld belazert met zijn formats. Allemaal sms-fuiken vol product placement die bedoeld zijn om Nederland koopziek & hypeafhankelijk te houden. En John de Mol maar Unilever-royalties binnen harken met pulp als The Voice of Holland, een nota bene door Marco 'schrijft zijn eigen werk ook niet zelf' Borsato uit Amerika gejat idee. Heel Holland hangt wekelijks wezenloos voor de tv om met z'n miljoenen tegelijk te kijken naar C-artiesten die onderweg zijn naar B-status door halfzachte covers (= ook jatten) in anderhalve minuut af te raffelen, in de hoop dat het bij de jury in de smaak valt zodat ze zich nog veel langer dan een paar minuten kunnen laten misbruiken voor het geldelijk gewin van Talpa omdat ze onder zelfopgelegde dwang en beloofde roem en rijkdom een wurgcontract hebben getekend. In bloed. Zodat het laatste restjes weldenkend Nederland dat geen #TVOH kijkt schnabbelhazen als Ben Saunders (ook een gejat concept zonder originaliteit) in de maag gesplitst krijgt. Alsof we na Boris, Jim en Sita nog niet voldoende bewijs hadden gezien dat er niets zo vergankelijk is als ten onrechte toegejuicht 'talent'. Alleen Jamai doet het nog steeds maar die is in de musicals gegaan dus daar hebben normale mensen geen last meer van. Verder sluiten we ons aan bij de woorden 'bedrog, hysterie en volksverlakkerij' van bankaardappel JP Geelen.
Update: Gelukkig kunnen we altijd op de NPO terugvallen voor kwalitatief hoogwaardige belastinggeldverspilling.